• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Jessi74

Maiana - Isabella får välling på kvällen bara, men sen ammar jag iofs 1-2 ggr/dag mellan målen (när hon är trött eller kinkig mest).

Inatt vaknade hon bara en gång!!! Och senare än vanligt, 1.20!!! Brukar vara 23.30. Det blir alltså nästan sex timmars sömn i streck, vilket är betydligt mer än vad hon brukar sova!!! Yippi!!!

• babyboom2005

Oliver dicker en flaska välling på morgonen när han vaknar och en flaska på kvällen då han ska sova. Han äter sempers välling från 8 månader.

Vi har börjat låta han äta middag med oss nu...så han äter två mål med rikigt mat sedan ett mellanmål på eftermiddan, typ frukt eller macka. Får även ett grötmål till frukost.

Måste fråga, pulvermos?? Är det okej att ge de små det nångång sådär??

• majflickan

Anton äter 4 mål mat om dan, välling innan läggdags o 1-2 gånger under natten.

har precis fått lägga anton. han låg först i mitt knä o vi sjöng lite. tog upp honom o höll han mot mig o då somnade han. har nog aldrig hänt tidigare, måste vart jättetrött. Men va gott de va att han somnade så Kyss

• JCA

babyboom: Pulvermos är ju färdigkryddat och det innebär även att det är salt i. Jag kommer inte ge Erik det innan han är ett år iallafall.

Maiana: Erik äter bara välling till kvällen och natten. En stund efter han har vaknat får han gröt sen är det lunch, mellanmål och sen middag vid 18. Runt 20-21 får han välling innan han somnar. Inatt vaknade han bara en gång

Majflickan: Jag har köpt 8-månadersvällingen nu med, väntar bara på att den sista förpackningen på 6-månaders ska ta slut

• Helen H 79

JCA

Vad skönt att Erik bara vaknade en gång i natt!! Jonathan sov till 04.30 i natt!!!
    Jätteskönt.

• majflickan
    JCA

Ja vi plandar 50/50 just nu. verkar faktikst som han tycker 8 månaders e goare, vart en del gnäll de sista när han ätit. men när han fått detta har de inte vart ngt, e väldigt gott...

Nä nu e de storslalom, ingen lust o sitta här nu=)
  • Helen H 79

Jonathan tycker oxå om fullkornsvällingen!! Igår köpte vi gröt från 8 månader oxå som vi ska prova idag!!

• JCA

8-månadersgröten tycker Erik är väldigt go! Han hade verkligen tröttnat på den andra... Fick truga och hålla på men inte nu mera.

• Helen H 79

Så har det vart med Jonathan med..han äälskade gröt i början men det sista har han inte alls vart noga med den!! Kanske blir bättre nu med då!!

Svar på tråden Junibebisar del 3