• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • CamillaJ

Felixxmor

Jag är vårdbiträde hoppar bara in timmar när dom behöver mej var mycket där innan Isak kom och trivs bra!! Men ska hoppa in på sommarvik.. 2 semesterperioder det kommer nog att bli tufft i början herre gud jag har ju varit med min älskling så länge nu ... nu ska han få "extra mamma" min lille älskling! Jag har till september sen blir det timmar igen tills oktober nångpng då jag ska söka havandeskapspenning om det går som det ska så är jag hemma 2 månader innan nr2 är beräknad.
    Sen börjar man om allt igen hmm.. hehe.

• Felixxmor

Vi vill oxå ha syskon till Felix....och efter att jag jobbat två dagar och mår som jag mår så tror jag det blir syskon snabbare än planerat

• CamillaJ

Hehehe Mmm jo det ska bli kul med syskon till Isak men än har jag inte smällt det så att säga jag har inte riktigt förstått det än är rädd och orolig, ( va inte planerat, tog ett tag innan vi bestämmde oss) men har mått illa också och tillomed kräkts då man inte känner sej så pigg så har man inte heller varit så glad över det som sagt jag är mer orolig nervös osv för framtiden med två barn..tätt än vad jag är glad och stolt över att jag är gravid. Men hoppas det ändra sej det är ju bara början har ju inte gått så långt men ska iaf på mvc 30 maj samt VUL samma dag!

• majflickan

Här e de body nu o täcke när han inte har sparkat av de. Han sover ju gott så då e han väl nöjd=)

En sak ja inte förstår e hur de kan va så inprickade på o vakna samma tid VARJE morgon, e ju nästna på minuten...

Mamma till Anton
  • babyboom2005

Hej! Nu har vi flyttat in i huset och börjar komma i ordning lite smått....
    Jag har dessutom börjat skolan igen...har varit med blandade känslor....känner ju ingen längre....
    Och lämna Oliver mhemma....uscha!!
    Nu ska jag fortsätta plugga...
    see ya!

• mamma till jesper å kevin

hej på er hur går det med era bbäbisar ?? kan dom gå prata nåt??
    hehe kevin går längs bordet han är nu 11månader =))
    han säger ett par ord som lampa där mamma pappa jeje (jesper)
    å så dansar han å massa anant hehe era då berätta=)))

• Molina

Moa kryper och pratar en massa har dom senaste dagarna börjat våga sig ställa sig upp men oftast ramlar hon på rumpan.
    Nu har hon äntligen börjat gett oss pussar gud så underbart stora blöta pussar.
    Och hon älskar att krypa och rulla i gräset ute på tomten.

Åh nu har vi fått slutbesked om Moas dagisplats och hon hamnade på precis den vi ville ha gud så skojit hon börjar den 7 Augusti hihi jag och en kompis gjorde en fuling hon jobbar på samma avdelning som Moa ska gå på .

• Trollnilla

Ansgar och Elvira har kommit in på dagis dom oxå. Börjar i augusti.
    blandade känslor...
    Men det blir säkert bra och nyttigt speciellt för grabben som e envis som synden.
    Men min lilla e ju bara dryga året då hon börjar, jag skulle vilja va hemma till jul iallafall men det går inte ekonomiskt.

Elvira kämpar med att nå saker på golvet, hon flyttar sej inte nåt än men oj vad långt man kan sträcka sej om man bara försöker...
    Vägrar magläge så hon bara sitter där jag sätter henne.

Längtar efter våren... och nu verkar den va här!
  • CamillaJ

Isak börjar ju också dagis innan året han blir precis 11 månader men det ska nog går bra han tycker om att vara bland barn och folk!

Isak kryper, ställer sej mot stöd och går runt bordet och andra möbler, ställer sej ofta mot mina ben när jag laga mat eller syssla med något annat i köket. Idag tog han sina första steg också och vi är så stolta det blev från ett steg till 4 så han har gått mellan oss en massa ikväll Han säger mamma pappa boll och tack tack .. om jag fråga så försöker han säga ordet. Han härmar tigern vovven (katten ibland) och ankan, han tycker om att busa runt hemma, riva ner saker och titta i böcker. Ute kryper han runt klättra in i lekhuset (på gården) och äter allt han ser Hmmm..
    hemma hos mormor så snabba han sej till trappen som han kommer upp för HELA,testade när jag gick bakom för att ta emot om han skulle ramla men icke han va snabb upp han men inte bra så det är tur att vi inte ha trappa han är ett matvrak äter HELA tiden spelar ingen roll när han åt sist han äter så fort han få tillfälle.Pussas och kramas hårt gör han och är så mysig!!!
    Äter med sked bättre än med händerna men måste hjälpa han att ta upp maten på skeden!

Lite om min buspojk
    kul att läsa om alla andra goa junisar!!

• Mandy

Är jag den första som skriver idag?
    Hade mkt att läsa ikapp. Har ju varit bortrest i några dagar. Kom hem men har varit förkyld.
    Jag hade otur för bådea barnen blev sjuka precis när vi skulle göra vår 3h långa bussresa!Men det gick väl hyfsat. Hade tur att träffa ett par som gick med Ebba på toa och damen läst böcker för Ebba medan jag satt med Blenda som sov i min famn.
    hem gick det riktigt bra, båda sov.

Men jag kommer inte göra om det

Blenda går mer och mer. Tar lite steg själv och släpper oftast och kommer om man ber henne. Men jag tror det dröjer innan hon går helt. Har 6 tänder. Pratar inte men härmar bilen när hon leker, sött.
    Har en otrolig energi! Överallt hela tiden, aldrig still. Utom ibland då hon sitter och plockar ur och i saker i en burk. Eller ordnar leksaker systematiskt i högar. Eller ger och tar med mig. Sånt gillar hon att pyssla med

Sover i kortärmad pyjamas och ett tunt täcke.
    Sover från 16.30 till 6-7. På dagen från 9-9.30 och 2 h och på em runt 14, 1-2h.
    Äter lite dåligt nu. Äter burkarna ca. 2/3 men sen blir hon sur och då får hon nåt att plocka med t.ex. makaroner, grönsaker eller korv och då är hon glad.

ja det var väl Blenda det

Svar på tråden Junibebisar del 3