Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Bonanza
det va värst va arg du blev för att disskutionen om föräldraledigheten blev för djup. Det va ju en enkel fråga bara, men några ville väl uttrycka mer vad de kände. det är väl inget fel att gå in lite djupare ibland. Måste väl inte bara vara om "ytligare" saker, en del behövs väl gå in på mer kanske.
Nåväl,Ebba äter som hon alltid gjort, väldigt bra vill säga
allt går ner, det är jätteskönt att slippa truga med maten.
Ja det va väldigt va många är duktiga med pratet. Ebba säger mest da da da i långa meningar, ähh, åhh och lite annat lustigt men inget som man förstår vad det kan betyda. Men minsta ljud som kommer är iallafall hur festligt som helst.
Vad duktigt att kunna bygga med klossar själv. Hos oss är det vi som bygger o Ebba river. Men det känns som det är tidigt att kunna bygga redan!
Ha en bra dag! kram
ebbas mamma 1 - oj nej! Jag är inte alls arg.
Det kanske lät så, men det är jag inte. Jag menar bara att jag diskuterar FF och gör mig osams med halva FL på köpet, och i den här tråden vill jag vara neutral och bara mamma och inte debattören Bonanza. ![]()
Bonanza
Ok, vilken tur att du inte va arg.
Ja,det kan ju va bra att va neutral ibland, om man är en debattör. Då kan man få ovänner, och det är ju inte meningen här
Jag håller med Bonanza ang. diskussionen om ff. Jag diskuterar den gärna (och jag har inte samma åsikt som uttryckts i tråden
), men helst i en egen tråd. Jag tycker också om att den här tråden är en trevlig samvaro där vi kan prata om vår knoddar oavsett våra åsikter. Argumentera om hur extremt viktigt det är att ff delas mer lika och om varför staten har rätt att sätta upp incitament kan vi väl göra på annat håll? ![]()
Har någon gett blodpudding till lunch/middag? Hur gick det?
Noah har ätit blodpudding. Först stoppade han ner ansiktet i tallriken och åt så, sen tog han med händerna och mumsade i sig! Han tyckte att det var gott. ![]()
Lady N - ja, vi diskuterar oss ju blåa i andra trådar!
Ok tänkte ge Isak det idag få se om han gillar det!
Reuben har också ätit blodpudding, väldigt gott tyckte han, fast det tycker han iofs om allt utom senap
.
Blenda älskar blodpudding oftast. Har nämligen gett det 2ggr då hon ratat det helt. fast den ena gången var härm dagen när hon hade 39,5 så då var det kanske inte så konstigt.
Tycker det är lite jobbigt det här med maten. Med Ebba var det alltid så lätt. Var det ätbart så åt hon liksom
Blenda är mer kräsen. Idag var vi och åt lunch på kafé hela familjen, trevligt helgnöje. Tog med en burk och hon åt skapligt (lite knussel dock) fram till vår mat kom in då var det tvärstopp
Nu var det ok för henne att äta den men den var svårare att äta (foccacia) och då blir det inte samma mängd. Tur att hon hade fått i sig halva burken åtminstående. Det kanske är lika bra att inse att hon vill ha vår mat och anpassa den mer till henne. Men ibland orkar man inte fundera ut nåt både till lunch och middag och då är burkar så praktiska samt när man ska ut.
Tips på bra mat som alla i familjen kan äta?
Jag håller oxå med Bonanza för det är så lätt att man blir osams om just det ämnet. Jag vågade inte lägga mig i och opponera mig kände jag