Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
oj, jag har inte kikat in på nåra dagar, och hade en hel del att läsa
Det är ju så underbart sommarväder så man har njutit förfullt.
Ebba går med stöd o med lära gåvagnen litegrann, och så kryper hon förfullt. Så jag känner väl att jag måste fixa lite mer oömma kläder nu.
Hon äter likamycke som hon brukar fastän det är varmt. Däremot har hon börjat vakna runt 6-tiden, då lägger jag henne i våran säng o efter en stund somnar hon om. Det känns lite lurigt nu när hon kryper runt att ha henne i våran säng.
Nån mer som känner så?eller har ni dom bara i spjälsängen? Har era små godingar eget rum? Ebba sover i vårat sovrum fortfarande. Men hennes rum står redo, men det känns skönt o mysigt att ha henne nära.
Sover i t-shirt o trosor eller pyjamas, beror på hur varmt det är.
Ebba pratar med lite olika ljud, tex ba,da,ahh,ähh..osv. Jag har dock inte listat ut vad det betyder.
Ha en skön dag allihop!
Ha Blenda i vår säng har inte gått sen hon var runt 4 månader och började rulla omkring och kravla som en tok
Då låg hon i spjälsängen brevid oss men med en sida borttagen, jättesmart tills hon kravlade ur sängen. trodde inte att hon kunde ta sig fram så långt och snabbt då.
Vid 8 månader flyttade jag henne till storesysters rum och det var det bästa jag gjort! Nu sover hon hela nätter och jag behöver inte smyga när jag ska gå och lägga mig. och man kan ligga och prata mm utan att hon störs. Visst är det mysigt att gosa med henne i sängen men jag funkar bäst när jag kan tassa upp på natten te.x. och ta ett glas vatten utan att va rädd att hon vaknar.
Isak sover i sitt rum och har gjort sedan han va 3 dagar gamal, men nuförtiden så vaknar han till på natten i sin säng då tar jag honom till vår säng, som sagt kryper omkring i sängen gör Isak mycket, vi har försökt öva på att gå ner från den ibland går det och ibland inte, men han har redan ramlat ner 3 ggr så sorgligt.. men det har gått bra!
oki hehe rolig lkäsning det här=) kevin sover åxå inne hos oss när ska dom få sova i eget rum??? tänkte det att har en till son hehe 3 åringen kevin kan jue prata lite å han förstår vad ajaj är å dansa å äta å kom till mamma å var är lampan. blomman
å så pekar han å säger ibland däää
han har fått fler tänder numera så han är as gnällig=((
Jonathan sover i samma rum som oss fast i sin säng. Men han brukar vakna en gång och vilja ha mat och då lägger jag han i vår säng..MYSIGT!!
Det funkar som sagt jättebra för Blenda att sova inne hos storasyster snart 3 år. Kan rekommendera att testa.
Har man Blenda i vår säng blir hon galen och far omkring, nyps, slår och bankar på oss (leker alltså) och försöker ta olika saker på nutduksbordet. pust. Så så värst gossigt blir det inte.
Mandy
hehe känner igen det där, Isak är likadan om han inte är så himla trött, inatt vaknade han i vår säng vod 3 höll på att böka fram till halv fem då jag gav upp och gav han välling, han leket och knuffades ..sparkade runt med fötterna och det roligaste ...slänga sej över oss o försöka ta sakerna på nattduksbordet
CamillaJ: Skönt att man inte är helt ensam om detta. Har fått henne att ligga still några ggr och faktiskt somna men då ska hon va väldigt trött och jag är alltid rädd att hon ska krypa ner. Höll hon på att göra i förra veckan när hon var sjuk. Låg ensam med mig och jag vaknade precis när hon höll på att dyka ner för kansten!
Mandy
Ja man sover ju inte med ro iaf, man är nervös tillomed i sömnen
fast Isak han sover när han är trött så oturn är framme när man råka lägga han i sängen för tidigt!
Gabriel sover i eget rum och har gjort det sedan 6 månader ungefär. Sovandet har gått upp och ner men för det mesta sover han bra. Nu har vi en period då vi får sova hela natten dvs 20-06, så man passar på att njuta. Det är ju extra behövligt nu när vi jobbar båda två, jag är hemma med Gabriel på dagarna och sen åker iväg och jobbar på eftermiddagen då pappsen kommer hem.. slitigt men känns som en bra lösning för Gabriel och det är det viktigaste och sen efter sommaren tar pappa ut hel föräldrarledighet och jag börjar jobba mer kanske runt 80%.
Hur ska era barns pappor göra med föräldrarledigheten, delar ni lika eller?