Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Jag tycker det är sjukt att staten ska bestämma att mamman respektive pappan ska ta ett visst antal dagar av föräldraledigheten annars fryses den inne... Dock tycker jag att det är ännu sjukare när mammor påstår att de borde få ta all föräldraledighet pga att de är rätt för barnen, de föder dem ammar osv med massa biologisnack. För vår del har det funkat att jag tar ut föräldradagar och han är hemme ändå pga att han jobbar hemifrån.. Men hade det varit jag som hade fast jobb och han som gick på projekt och inte haft ngt för tillfället så hade vi ju gjort tvärt om... Jag har ju fö haft jobb på deltid hela tiden jag varit föräldraledig och skulle med rätt jobb kunna jobba heltid och ändå få massa tid med Widar...
Jag tror att tvångsfördela föräldraledigheten är fel ände att börja i.. I så fall måste de ta bort taket på föräldraförsäkringen också... Tror bara att det skulle innebära att barn får det sämre ekonomiskt och måste börja dagis tidigare än de kanske är mogna för...
jo, jag håller nog med om att TVÅNGSFÖRDELA FÖRÄLDRALEDIGHETEN OJ oj så här ska det ju va... iallafall, kanske inte är den bästa lösningen men det är nog svårt att ändra på det på nått annat sätt, det behövs fler som tänker och gör som alie isåfall. och då menar jag inte bara att kvinnorna "tar" hela ledigheten utan att männen är för "fega" i gamla mönster och tar inte sin del heller.
sen vore ju det såklart det bästa om alla väntade tills dom har råd innan dom skaffar barn men det tror jag är ännu svårare att ändra på än gamla könsroller...
idag är det inte alls lika varmt här som igår, vi satt ute på en filt på gräsmattan, men jag börja frysa så vi fick gå in. men malkolm va nöjd iallafall.
är det nån mer som har små som inte är så förtjusta i mat? malkolm äter, men är inte så värst mer intresserad än så.
första skeden är alltid lite kamp innan han "vågar" smaka. ibland kväljer han sej och då spyr han upp allt, så är det bara att börja om...
Jag tänker inte ge mig in i diskussionen om föräldraledigheten i den här tråden, och ser gärna att vi slutar diskutera det här. Junibebis-tråden är för mig ett andningshål där jag kan diskutera mat, sömn och framsteg, och jag vill inte gå in på djupare diskussioner i just den här tråden också!
Sa jag att Noah har sagt en hel mening? "Titta där" ![]()
Själv har jag bara 2,5 månader kvar av min ledighet. Gillar jag inge vidare
Troligtvis sista gången jag är mammaledig så det gäller att njuta nu ordentligt.
Har fortfarande inte kollat om Blenda får plats i december. Hon har syskonförtur men i december kanske det inte går iaf. Måste ringa.
Kajsa835:
Blenda är lite klurig med maten just nu. Börjar äta duktigt men sen efter ett tag spottar hon ut. Och ändå öppnar hon munnen. Till slut har jag insett att hon inte kommer att äta mer och gett henne t.ex. lite makaroner och de har gått ner utmärkt.
Fler som har fått kinkiga barn med maten som förrut ätit bra?
Noah kan kinka med maten i perioder, men då är det bara några dagar, sen är det som vanligt igen.
I morse satt jag och gav honom gröt, och så vände jag mig för att prata med min kompis. Då tyckte Noah att det tog för lång tid, för när jag tittade tillbaka hade han tagit skeden ur skålen och satt och mumsade gröt. ![]()
Mandy: Theo har blivit kinkig me maten nu... undra om det kan vara värmen, för han har varit otroligt matglad innan
bonanza
åh, en hel mening! det säjer malkolm också nu, han pekar på allt och säger titta eller titta dää
varje morron vaknar han , sätter sej upp och pekar på lampan och säjer titta!
Jösses vad alla pratar, Anton säger inte nått vettit alls nästan, de kan komma mamma ibland när han e gnällig. Men som när han vaknade i morse så lät han som en stucken papegoja=) annars e de mest bara ooo, aaa, o "pruttar" me munnen som e roligast
Inga ord här heller. Är dock glad bara att hon härmar bilen när hon kör med den
Men det kommer ju så olika det där. Hennes storasyster kunde inte många ord vid 1 år. Det kom däremot desto mer vid 2 år. Och nu vid snart 3 år verkar det enl. dagis som att hon pratar bättre än många andra. Men det är ju så kul när man förstår dem så jag hoppas på att hon börjar lite tidigare än syrran.
Ja visst, Noah säger rätt många ord, men han står inte ens en sekund själv.
De lägger ju fokus på olika saker.