Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Med vårt förra barn var jag hemma 1 år och hennes pappa 7,8 månader. Inte lika som det var tänkt men båda var ganska nöjda med det.
Nu blir det mkt mindre för min sambo. Bara 5 månader. Beror på dels ekonomin (behöver pengarna mer nu när vi bor dyrare), dels på att Blenda börjar dagis tidigare. Tja det blev så egentligen lite och det blir nog bra.
Jonathans pappa ska vara pappaledig på fredagar nu ett tag..fram till semestern iaf
sedan ska han vara det på fredagar oxå när Jonathan börjar på dagis så slipper han vara hela veckan..
Vi delar nte alls lika på föräldradagarna.. skulle ha gjort det om vi haft traditionella jobb båda två, men nu avsltade jag ett projektjobb i juni 05 och svårt att hoppa på ett nytt med liten knodd. Pappan däremot har stora möjligheter att jobba hemifrån och gör det 4dar/v så.. Även om jag tar ut ledigheten så är han minst lika mycket med Widar.. Det tycker jag är bra!
Jag var ledig sommaren 05, och ska vara ledig sommaren 06. Resten av tiden har sambon varit hemma. Han ska vara hemma sept + okt i höst också.
Theo sov jättekonstigt inatt...
Han vaknade varannan timme å åt 220ml välling varje gång... det har han aldrig gjort förut...
undra vad det var med honom
Dom håller på att renovera badrummen ovanför oss, dom bilar ibland å det låter så mycket att man inte hör sig själv tänka, å så får man ont i öronen å varje gång dom sätter igång så gråter theo, så nu kan vi inte vara hemma på dagarna i 14 dagar
Theo sover bara 1h per dag nu för tiden å ibland inte alls.
Han är jätteglad över att han kan gå, varje gång han går så skiner han upp som en sol, så han går hellre än att krypa trots att det är lite rangligt.. haha
Men han kryper mycket mer än han går.
Men snart går han nog enbart, han tog sina första steg den 5:e å han går redan jättemycket.. det går snabbt när dom sätter igång
Ne nu ska jag gå å kolla på en wallander film.. ha det bäst på er ![]()
tahn, han kanske va törstig? när malkolm vaknar på natten får han vatten och dricker så han nästan storknar, sen vänder han sej om och somnar igen. (förutom på morronen när han vill amma)
det va visst tredagarsfebern malkolm hade han va alldeles prickig när febern gått bort.
sen har vi vart på tiomånaders kontrollen, fast dom kolla inget bara fråga om pincettgreppet och om han reser sej upp.
men han vägde nu 9700g (9110g) och hade blivit 75,5cm (71,5)
på natten sover han utan täcke, har alltid gjort det, han badar i svett efter en minut under täcket!... har bara en liten filt. nu när det är så varmt sover han i t-shirt, annars vanlig pyjamas.
han sover i sin säng brevid oss, och hos oss efter 05-06 tiden tills vi går upp vid nio. jag vaknar när han vaknar så jag märker när han sätter sej upp, men då gäller det att va snabb för han kryper iväg på en sekund!
jag tar alla föräldradagarna som jag får. Sen ska Ebbas pappa ta sina 60 dagar o ta ut på fredagar när Ebba börjar på dagis hade vi tänkt. Det känns som en bra lösning för oss. det är sånt himla tjöt om att dela lika nuförtiden. Nästan så man får dåligt samvete att man som mamma vill vara hemma mycket. Och det är ju faktiskt inte så att det första året är det viktigaste och enda som har betydelse , utan att båda föräldrarna engagerar sig även sen när barnet växer upp
!
Jag ska ta alla dagar nu tills Anton börjar på dagis, om inte ja får jobb tidigare då får min sambo va hemma tills dagiset börjar men handlar bara om ett par veckor.
Får ja jobb ska sambon va hemma me anton nån dag i veckan, men får ja inget så avvaktar vi tills ja får. ´GÅr ja arbetslös behöver han ju ändå inte va så mycket på dagis...
Blenda hade 39,5 igår när jag tog tempen! Tyckte hon var lite varm men annars verkade hon må bra.
Sov konstigt inatt och vaknade 2 och 3.15 men somnade om snabbt. Nu imorse hade hon 37,1! Märkligt.
Tahn:
Så är det inte med min bebis. Hon tog sina första steg när hon var 9 månader sen stannade det av helt. Sen för några veckor sen började det igen och hon släppte och gick själv utan uppmaning. Men hon verkar inte tycka det är så speciellt utan gör det inte så ofta.
Nu tycker jag att det går sämre igen för nu vill hon inte gå så mkt ens om jag släpper henne själv.
Så vi får väl se när hon sätter fart ordentligt. Hon föredrar att jag går och håller henne i fingret. Då skiner hon
Jag vill och är ledig så länge jag kan.
pappan har skrivit över alla dagar utom dom 60 han inte får skriva över.
Jag tycker det är skit rent ut sagt att man inte får bestämma själv och ännu värre blir det ju om man måste dela helt lika på dagarna.
Hade det förslaget gått igenom redan nu så hade det resulterat i att vi varit tvugna att lämna lillan på dagis vid 6-7 mån ålder. Kul va (ironi)!
Min man kan inte vara hemma länge från jobbet då han jobbar och är med och driver ett litet familjeföretag, det funkar inte.
Däremot kan han ta ledigt nån dag emellanåt om det behövs.
Låt varje familj avgöra vad som e bäst för dom.
Oj då, jag blir visst lite upprörd, men jag blir bara så förbannad över att det alltid e nån annan som ska bestämma!!!![]()
Ursäkta min upprördhet.
Ha en bra dag i solen!!!![]()