Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Jag tror oxå på det där med att inte gå upp lika mkt andra gången. Jag gick upp 11kg med första men bara 2kg med andra. Det var liksom fullt upp hemma så jag hann inte lägga på mig fler kilon
Nä men man blir ganska sliten andra gången jämfört med första tyckte jag.
Jag bor i strängnäs (10 mil från stockholm, 16mil från örebro)
Theo har fått sin andra tand nu...
Han äter bäst när han får våran mat, han älskar verkligen våran mat, spelar ingen roll vad det e, förutom potatissallad som han verkligen avskyr.
Jag är så avundsjuk på A lie å Camilla J som är gravida
Lycka till med graviditeterna förresten om jag inte sagt det.
Ne om man skulle gå å lägga sig, ska upp å simma imorrn, sen ska jag hämta en träningscykel, måste ju gå ner mina kilon *suck*
Nixx,har inte testat att ge blodpudding till Ebba. Kör enbart med burkmat, dels är det praktiskt o man vet att hon får i sig som hon ska med näringsämnen, och sen är vi inte världsbäst på att laga mat, fantasin tryter. Men nu när de är äldre kan man ju faktiskt ge allt vi äter, förutom salt då
Fler som bara ger burkmat?
Ger ni lite bullar,kakor o glass till era småttingar ibland? Ebba får ibland. Hon e ju så medveten nu att man inte kan smyga. Hon vill ju ha det som vi äter. Men ibland får hon smörgåsrån eller fruktpure när vi fikar.
Äter era själva ? Ebba äter bara smörgås själv. Ger man henne skeden åker den inte till munnen precis, så hon e nog lite liten än.
Vi bor i Fritsla, 2 mil utanför Borås.
A lie
Hmm jag gick upp 20 kg med Isak och har kanske 3kg kvar men känns som mer. Men som sagt känner att när nr2 kommit så blir det att ligga i och då vet man att nu ska det iaf inte bli fler på ett tag
så då kan man liksom ha lite mer motivation till det nu har det ju varit (innan grav nr2) att åh då måste jag ju kämpa med att gå ner igen efter nr 2 så nu hann man ju inte gå ner allt förens man ska upp igen
TAHN
Tackar
Ebbas mamma1
Isak har smakat/ätit det mesta han smakar mycket utav oss och vet väl var det är, inte så bra för nu får man smyga med ALLT han kan sitta på rummet och höra påse prassla då kommer han med en gång samma sak om han ser att man gå in i köket
När man fika och så så smaka han bulle kakor glass han har nog inte missat nåt vi ätit (att inte smakat på)
Åh sambon ringde precis han skulle med jobbakompisarna ut med .. ännu längre tills han kommer hem *Sällskapsjuk* grrrr!!
Blenda har precis börjar äta lite själv. Provade mest för att hon äter så dåligt just nu. Det funkade faktiskt över förväntan!
Hon får både på det på skeden och in i munnen, inte alltid då. Fast hon vänder på skeden när den ska in i munnen och då gäller det att va snabb så det inte hinner åka ner i hakklappen.
Men det blir ju himla kladdigt (har lite svårt för det) så hon får bara göra det ibland.
Ang. snask så äter vi inte sånt så ofta. Men hon har fått smaka glass och älskade det såklart
Tids nog blir det omöjligt att smyga och då får hon väl. Storesyrran fick lite glass första gången på sin 1års dag. Godis första gången på påsken några bitar och då var hon 21 månader kanske.
Kan tänka att Blenda kommer vilja ha när storasyster får men hon får fortfarande inte lördagsgodis så det blir ju senare.
Fast ett och annat mariekex slinker ner när vi är på utflykt
alla kan ju komma till åland i sommar å semestra
*skaja bara*
USCH!!! Tror Jonathan har fått MAGSJUKA!!
Han har spytt 2 ggr idag REJÄLT!! Dock har han ingen diaree och frukosten fick han behålla men spydde nu efter middan..märkligt!!
Förstår heller inte var han kan ha fått det?!?..men har man otur så kan man ju få det var som hellst
Han är jättepigg ändå och ingen feber..lite gnällig bara...
Får se hur det utvecklar sig!!
Helen H 79--> usch, vad jobbigt! Jag tycker att Apotekets vätskeersättning är fantastisk vid magsjuka, men jag tror att man kan göra egen också.
Cas är rejält snorig. Vi blir sjuka jämt när vi har varit på öf. Det är så tråkigt att det blir så. Och man ser ju inte fram emot förskoletiden och alla snuvor som snurrar där. ![]()
nu har Jonathan fått diaree med
Men det verkar som han fick behålla yoghurten han fick nu till mellis iaf!
Får åka till apoteket då kanske imorgon och prova vätskeersättningen om han inte blir bättre!
Lustigt, Isak spydde två gånger igår ett tag efter maten och sedan idag efter vällingen och det va mycket spy, så jag började undra men han är hur pigg som helst, kanske va så att han åt för mycket.