Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Theo håller på att få sin andra tand nu... han äter knappt någe nu, det gjorde han inte på första tanden heller"! Ska det vara så? Är det nån annans bebis som tappat aptiten oxå, när den fått tänder?
TAHN: Min Moa håller också på att få tänder och har mycket sämre aptit nu usch kan bara tänka mig att just varm mat så kan det göra ondare i munnen för dom.
På Moa ser man 3st tänder på G 2 framtänder + tanden brevid.
Helen H 79: Usch för magsjuka hoppas han klarar sig lindrigt undan och att ni andra klarar er.
Här är en till som är lite avis på er som är gravida
Men man vet ju aldrig vad som kan hända här framöver
Felix håller på att få kindtänderna och han äter heller inte mycket. Om han får bestämma så blir det välling på morgonen och kvällen och INGEN mat där imellan. Får leka ner maten lite jobbigt ibland....kan bli för mycket lek så han inte äter för det....
Idag drack Felix ur pipmugg för första gången!!!!
Efter 5½ MÅNADS kämpande. Inte testat varje dag men har tränat mycket. Men idag kom det!!!
En fråga till er med napp-barn...
Hur ofta och hur mycket/länge använder era barn nappen under dagen??
Tycker Felix haft sin napp i tid och otid, så idag fick han bara ha nappen när han skulle sova middag och lite nu i kväll innan han skulle sova. Gick hur bra som helst. Ska nog införa det varje dag!
Gabriel får napp när han ska sova och när han tex om har slagit sig illa får han gosa med mamma/pappa en stund och med nappen. Ska vi åka bil långt när han är trött kan han få napp också.
Sedan är han så duktig så jag behöver bara be honom att spotta ut nappen så gör han det!
Här används nappen oxå lite sparsamt. Med Ebba användes den ganska mkt och det är ju ganska onödigt att vänja dem vid det egentligen.
Blenda har dem när hon sover, klarar tack och lov att sova utan den vilket gör nätterna skönare när man slipper gå och stoppa in den. Och när hon är ledsen. Bra att ha med på promenad om hon är jättekinkig.
Vi ger också mest burkmat till Agnes. Det är framför allt för att hon äter middag och lunch på andra tider än resten av familjen. Och så gillar hon inte min hemlagade barnmat
Men hon brukar smaka lite på vår mat bara för sällskaps skull.
Ang viktuppgång andra graviditeten så gick jag upp minst lika mycket... Slutade väga mig efter 17 kg båda gångerna... Men det gick mycket snabbare att bli av med kilona andra gången. Kanske för att det är fullt upp med större barn i huset också.
använder ni solskyddskräm till era bebisar?
hörde att man inte ska använda det på barn under ett år, men nu är dom ju så stora och rörliga. förra sommarn behövdes ju det inte.
vilken sort ska man använda isåfall, hur gör ni?
med solkräm allså, vet att han ska va i skuggan och skyddas med kläder så gått det går, gillar inte själv att sitta direkt i solen heller...
ja det är svårt. Jag kommer nog använda det. Finns ju bamse 30 som jag har. Tor den är ok som jag köpt på apoteket för barn.
Är ju som sagt svårt att få dem att sitta still under solskydd, de kryper ju ut hela tiden + såklart solhatt och skyddande kläder. Vast är det riktigt varmt känns det inte helt ok att använda endast långärmat och långbent.
Ebba ville alltid sitta och gräva vid vattenbrynet och då kändes solkräm som ett måste.