Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
VI har bamse 30 solskyddsfaktor, de går ju lixom inte o ha dom i skyggan nu längre när de kryper o går. O att alltid ha på långärmat o långbyxor tycker ja verkar bra varmt. Det va den de rekommenderade på apoteket o har hört många här inne använda den.
Har inte köpt solkräm men det äör väl dags nu snart, som sagt dom sitter ju inte still längre men tackfö tipsen ska köpa den bamse 30 som ni prata om.
Isak äter också burkmat men jag försöker att ge han ett mål hemlagat men jag tycker att det är så svårt att komma på varje dag men han äter ju vår mat när den är ätbar för honom.. så en burkmat som lunch och sen helst ett hemlagat som middag.
Har faktiskt inga regler om nappen det har blivit att han har den när han har den fast det är mest när han bli gnällig och trött och på kvällen vid läggdags och sen på promenader så hänger den på jackan så han tar den om han vill inte så ofta han har den inna endån, innan var det mer att han hade den än nu.
Jag lagar mat hemma o fryser in i burkar, så brukar ja försöka ge en köpt burkmat o en ja gjort till anton om dan.
Nappen har vi heller inte så mycket regler på. Min sambo e rätt bra ibland på o stoppa in den, kan vara ibland bara att han "pratar" rätt hlgt som han gör det, men e han nöjd så ser ja ingen anledning till att han ska ha den
Yes - idag åt äntligen Gabriel med god aptit min mat. Potatis, fiskpinnar (utan panering) ärtor och morötter!
Han älskar burkmat - han har hittills aldrig nekat en enda burk så det känns så himla enkelt att ge dom, men jag vill helst att han mer och mer övergår till vår mat ju.
Makaroner går väl ner, köttbullar är okej. Ska prova blodpudding och sen ska jag göra en barnvänlig köttfärssås - det borde ju gå ner tycker jag.
alarik äter både min hemlagade å köpeburkmat
dedär med napp så alarik har aldrig varit speciellt förtjust i den. men ibland så hittar han nån som ligger å dräller typ i leksakslådan, så kan han krypa runt å snutta på den en stund sen är de bra
MarLe71:
Exakt samma mat åt Blenda idag till lunch, fast även majs kom jag på.
Panering på dock
Makaroner är favorit här med tillbehör, och pannkaka.
Reuben tog ett steg alldeles själv idag *helt exalterad*.
vasen oj va häftigt. min alarik är alldeles för ostadigt för å göra nå sånt än. stooort grattis till reuben
Gabriel tar sig nu gående ganska enkelt runt 10 steg, förflyttar sig mellan möbler och människor !!
Han övar KONSTANT, spelar ingen roll hur många gånger han druttar på ända - han SKA gå. Balansen är bra, han kan stå upp hur länge som helst.
Vasen
Det är så kul det va bara några dagar sedan Isak tog sina första steg det började med ett sen 4 steg mellan mej och hans pappa och det va så kul att se han va så lycklig
Sen igår tog han några till kanske 6 stycken men han gör det bara när han vill, så ibland bara sätter han sej och vägra ställa ner benen på golvet!