Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Blenda har gått baåt i utvecklingen vad gäller det grovmotoriska faktiskt
Vill inte gå själv längre. verkar nästan rädd och bara med hjälp av oss. Hela tiden dock, lite jobbigt men hon trivs ju.
Bakåt ska det stå.
Hej alla med Juni bebisar! Min lilla kille vill inte krypa! Är gärna intresserad och höra om någon annan som har det problemet! Kramar
Usch vi va hos ett par släktningar igår och gud så ledsen jag blev hon typ uttryckte sig lite dåligt jag fick ett intryck på att hon tyckter jag är en dålig förälder bara för att jag inte går till ÖF med Moa så hon får bygga upp sitt immunförsvar och träffa andra barn och att vi ger henne burkmat
Men vi har ju jätte många vänner som har barn som hon leker med och maten va gör man när dom inte vill ha någon annan mat än burkmat, usch jag blev jätte ledsen men min man säger att det är inget att bry sig om men det är ju inte så lätt tänk om jag är en dålig förälder bara för att jag inte går till ÖF med Moa.
Hur stort intresse har dom att träffa andra barn vid den här åldern?
Vasen: Gud va roligt grattis det måste ha varit ett härligt ögonblick.
Oj va långt det blev sorry...
troll77..
Du är INTE en dålig förälder!! Det är väll mest om man som FÖRÄLDER känner att man behöver träffa andra som ÖF är bra.. Tycker de var SKITTASKIGA som sa så!!
Burkmat är väll upp till var och en..vi ger Jonathan bara det nästan, han tycker det är godare!
Marle71: Theo är precis som gabriel verkar vara
han älskar att gå och blir jätteglad när han går, å går jättemycket nu.
Troll77: Jag säger som Helen H 79 DU ÄR INTE en dålig förälder.. Instämmer med vad hon sa!!!
Vasen : Vad roligt, man blir så himla stolt å glad när dom tar dom första stegen
Det verkar vara ganska många barn som tar sina första steg nu.. Jag säger bara till er vars barn inte gjort det, det kommer, ni spar ju det bästa till sist jue ![]()
Det känns nästan lite stressande faktiskt när man läser om "alla" som börjar gå så smått. Blenda har gått så länge med stöd att jag trodde det var dax nu när hon började släppa och gå lite själv. Men man får väl betänka att de bara är 10,5 till 11,5 månader ännu och det är ju rätt tidigt ändå.
Vore ju konstigt om alla barnen kunde gå nu
Måste tänka på det nu när hon inte vill gå alls
Troll 77
Jag har varit på ÖF med Isak en enda gång och jag umgås inte varje dag med personer som har barn, är man dålig förälder då? nej det tycker jag inte. Och jag ger också Isak mycket burkmat men det kan jag visserligen ha lite dåligtsamvete för ibland men dålig förälder vill jag nog inte kalla det.
Fast jag kan få dåligt samvete och känna att jag är dålig om jag inte varit ute med isak på en hel dag och han bara fått vara inne och inte gjort av med nån energi då kan jag deppa lite och känna mej lat och slö (som jag har blivit nu när jag är grav) jag är trött hela tiden och mår för det mesta illa men jag försöker att rycka upp mej
Isak vill äta med sked hela tiden nu eller han vill ha skeden jag få knappt ge han mat längre då han ska hålla i skeden och äta .. men att ta upp maten på skeden få jag hjälpa han med.
Han har varit gnällig och gapig hela dagen men nu har han somnat det är rätt skönt att sätta sej ner i soffan nu och bara ta det lungt.. fast han vaknar väl snart
Troll: Jag vet dem som tycker att man är en dålig förälder om man går till ÖF och smittar ner sina barn + låter dem leka hej vilt medan man pratar skit med de andra mammorna, liksom dom som menar att man inte ksall ge hemlagad mat eftersom den inte innehåller alla viktiga näringsämnen som köpematen garanterat gör... sas... du är den bästa föräldern till ditt barn oavsett om du går på ÖF och om du ger burkmat eller ej!!!