• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • majflickan

Troll

Vi går oftast till ÖF 2 gånger i veckan o Anton tycker de e jätteskoj. Men mycket att ja går dit e just för att han ska få roa sig lite mer än vad ja kan göra me han hemma, o på så sätt skulle ja ju nästan va en dålig mamma för att ja inte kan roa han hemma.

Men så länge man inte missköter sitt barn på något sätt så e varken mamma eller pappa en dålig förälder. man gör ju de man tycker känns bäst för en själv.

Idag har anton mest vart gnällig, började dagen me att ja råkade dunka hasn huvud i 2 dörrkarmar o de va på en väg av max 10 meter, fick jättedåligt samvete bar han på höften o kunde visst inte urskilja cm emellan o sen har han ramlat o slått sig hela dan, i govlet, ställt sig upp under köksbordet o slår sig såklart där oxå, i databortet så han fick ett par blåmärken. Hoppas verkligen de lugnar ner sig till i morgon

Mamma till Anton
  • ChicoChica

Hej!
    Hoppar också med i den här tråden!
    Jag har en dotter som heter Chelsea och som är född 10 juni 2005!
    Hej alla mammor!
    Snart blir dessa små 1 år!!!
    Kan någon fatta att det gick sååå fort??
    Hur många plagg man vid detta laget fått rensa ut, och att hon/han säger ord??
    Oj oj oj säger jag bara, jag skulle aldrig ha blinkat..

Min lilla Chelsea kan gå nu också :-0
    Känns magiskt varje gång hon reser sig upp och knatar i väg på vinglande ben
    Hon började gå själv på eget intiativ när hon var 10 mån och 3 veckor
    Fler juni barn som börjat gå?
    /Emlan

• Helen H 79

VÄLKOMMEN hit ChicoChica

Usch..Jonathans magsjuka verkar inte riktigt ge med sig..det enda han får behålla verkar vara yoghurt..han har kräkts 2 ggr idag med OCH för att inte tala om alla blöjbyten..

Någon som har bra tips vid magsjuka???

Han har lite feber oxå och har bara suttit i mitt knä hela dagen..det hör INTE till vanligheten!!!

• Felixxmor

ChicoChica - Välkommen hit!!!
    Min lille kille går oxå....har har gått ca 3 veckor nu.
    Ser sååå gulligt ut när dem kommer gående!! *myser*

Tack för alla napp-svar!!
    Frågade för att min sambo e rätt glad för att stoppa in nappen i munnen på Felix. Tycker det e lite onödigt ibland. Felix pratar ju på sitt sätt Och sedan måste barn få gnälla lite....kan ju inte få napp på en gång!!

• ebbas mamma 1

välkommen hit ChicoChica!
    jag har heller inte varit med här sålänge. Det är jättekul att läsa om alla jämngamla småttingar, och även kunna ställa frågor om man undrar nåt själv Jaa, visst har tiden gått fort. Såhär fort har aldrig ett år gått förut. Men varje dag är ju fantastisk med ett barn

Helen H 79 : hoppas att Jonathan blir frisk snart, det är ju jobbigt när de inte mår bra Krya på dig Jonathan!

• Helen H 79

TACK ebbas mamma 1..
    Jonathan är dock inte alls bättre idag Han har dock inte kräkts men har diaree och feber och är JÄTTEHÄNGIG!! Har ringt barnmottagningen men det "enda" som gäller är att få i honom vätska! Som tur är så dricker han bra och gärna!!

• Trollnilla
    Teteluss: såg jag hade skrivit fel "namn" på svaret till dej, förlåt...

Helen H 79: Kanske inte e vad man egentligen vill ge sina små barn men det e ju inte så ofta dom e magsjuka, prova cocacola som du skakat bort kolsyran från, blir både vätska och energi och det behöver dom ju vid sjukdom.
    Jag har fått tipset från en överläkare på barnmottagningen.

Idag har vi varit på ÖF, riktigt lyckat faktiskt.
    Båda barnen verkade tycka det var kul och jag fick prata av mej lite oxå och se att det inte bara e jag som kan va en mamma med dåligt humör...
    Vi har inte varit där på jättelänge pga att det e så många som e snoriga och Elvira blir ju sjuk hela tiden.
    Visserligen kanske hennes motståndskraft byggs upp men jag har ingen lust att ha sjuka barn hela tiden...
    Längtar efter våren... och nu verkar den va här!
  • milsch

Hej,
    vill gärna också hänga på här! Min son heter Noel och är född den 22 Juni 2005. Han står just nu själv och har testat att ta ett steg framåt men än så länge trillar han bara, men det e så sött att han kämpar.
    Jag bor "ensam"med honom men han är hos sin pappa ett par timmar under dagarna eftersom jag studerar och har 1 år kvar. Funkar bra även om man ALLTID är slut! Men Noel är nöjd så...
    Hur mycket "pratar" era barn? Jag tycker det är ursvårt att veta om Noel verkligen förstår vad de ord han säger betyder eller inte. Hur tänker ni om det?

Svar på tråden Junibebisar del 3