Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Helen H 79:
Tror inte det, har fyra + ett bonusbarn så nu räcker det.
Jag måste ju orka leva oxå.
Börjar ju bli gammal me...
Bebissuget kommer nog alltid att finnas där men jag får nog känna mej nöjd ändå. *suckar*
Skönt att han e bättre, det var en envis magsjuka ni råkade ut för.
Hej hej
Har inte varit här på ett tag.
Men lilla gumman har nu feber, fick ju spruta(15 måndadersspruta) för vi skall till Turkiet.
Är ganska gnällig nu med tänderna och allt.
Jasmine går lite med gåvagnen och längs med möblerna, kan säga ajaj , hedå, mamm aaa, dada och titta sa hon häromdagen. Vinka har hon oxå lärt sig nu den senaste tiden, tittar i spegeln och vinkar.
Gillar att krypa, och fort ska det gå.
Jobbade 4 timmar idag det gick bra ska ju jobba imorgon med. Men det är skönare att vara hemma men man behöver komma ifrån lillen lite känner jag. Kul när han hinner sakna en lite
Isak är så ilsken, Han har tre små bollar som han älskar (bollfantast) men som han bitit på den ena så den gått sönder och han hade massa små små bitar i munnen jag tog den ifrån han och han blev helt förstörd han vände sej från mej med ryggen mot mej la sej ner med huvudet på marken och gallskrek han va så ledsen usch det gjorde ont att se han så himla förstörd och ledsen.
Men sen när man säger till han som när han är på datorn och trycker då bli han så arg han skriker och ta i och biter mej om han kommer åt eller sej själv på armen ?! Sparkar med benen och allt vad han gör.. han börja bli en riktig liten "galning"
Ska se prison break avsnitt 22 nu .. whoohoo va kul! Sista avsnittet (på ett tag iaf) ! Älskar denna serien
Gokväll junisar!
Bonanza: Åh vad bra du skriver...impad!!!
Åh, ikväll e jag helt slut! Försöker fixa de sista tre veckorna som är kvar av studierna nu innan sommaren, men åhh vad tungt det är!!! Har ju hela sommaren framför mig med "slappande" med Noel men just nu vill jag bara dra täcket över mig och skita i allt, blä...
Är alla andra fortfarande hemma med era små?
Jag smörjer oxå Noel med Bamse 30. På BVC sa de att man ej skulle smörja dem men det tror jag mest de sa för att de tror att det finns föräldrar som smetar på solkräm på sina bebisar och lägger sig på playan...ahhhh, ibland dumförklarar de verkligen oss föräldrar!
Idag sa faktiskt Noel buss på vägen hem från pappan, gulligt. Han måste fattat innebörden eftersom han först pekade på bussen och sa titta dä...och sen sa bussssss, gulligt!
Nu ska jag göra en stor skål popcorn och mysa framför tv:n för en gångs skull!
CamillaJ: Åh ja visst e den underbar...älskar oxå den serien.
Funderade lite på de här me mat...
Hur gör ni när era inte vill äta, anton har börjat strejka ibland nu till lunch eller middag då han får "riktig" mat. ibland har han tagit en 3 skedar eller något o sen blrjat gnälla ibland vägrar han o öppna munnen. Har då ibland gett han typ fruktpure eller något annat o då har han tagit de gladligen. Men man kan ju inte alltid ge något gott så fort de inte vill ha mat.
Hur stränga e ni? Om de inte vill ha mat får de va utan då eller försöker ni med något annat?
Skulle vilja veta vad som e "rätt"
majflickan: Oj, jag tror inte det finns något "rätt" tyvär.. Men jag hade gärna också haft en sån mall att gå efter.
Chelsea strejakar rätt ofta med maten tycker jag. Och jag bemöter det lika olika från gång till gång..
Generellt kan man säga att om hon vägrar lunchen först så försöker jag med fruktpure om hon vägrar den också så får hon slippa tills det är mellanmål. Om hon vägrar mellanmålet då också så ger jag henne välling (den går i 9 gånger av 10) Sen om hon också vägrar middag så ger jag välling igen.
Jag resonerar att alltid erbjuda mat på satta mattider oavsett om hon krånglar. Och vill hon inte ha så är det bättre med välling eller pure eller gröt än inget.
Hitintills har hon inte börjat ta det som att hon kan strunta i maten jämt och få välling,oftast äter hon sin mat (om än inte så mycket som jag hade velat eller helt utan lite lirakande)
Hon verkar inte vilja leva på välling trotts att jag ger henne det ibland när hon vägrar middagen.
Oftast dricker hon välling 2ggr per dag frukost och kvällsmål.
Godmorgon alla junisar! här va man först idag
Ebba har blivit riktigt förkyld
har sovit väldigt oroligt inatt, usch. Jag som trodde förkylningstiden va över nu när det är vår i luften, men ack så fel man kan ha.
Jag känner igen det där med att de blir jättearga om man säger till eller tar ifrån dem något som de inte får. Det är jättejobbigt
Hur sträng är det rimligt att vara, det känns som det är för tidigt att fostra o säga till på skarpen.Hur gör ni?
CamillaJ: javisst är prison break underbar
Milsch: jag är hemma fortfarande med Ebba, ska va hemma till november..SKÖÖÖÖNT. Men tiden går alldeles för fort.
Majflickan: Det finns väl inget rätt eller fel sätt om de krånglar, men man ska väl dock aldrig truga o tvinga. Sunt förnuft är det väl som gäller, som med allt annat. Man gör det som känns rätt för en själv
Ebba äter oftast hur bra som helst, det är väldigt sällan problem. Men när hon är förkyld brukar bara hälften av lunch o middag gå ner. Då ger jag fruktpure, det funkar oftast.
oj,nu har jag skrivit mycket! hej så länge
Vill bara säga med maten: gör det inte till nån stor grejj för då blir det tvär stopp.
Vi hade det så med sonen, han krånglade alltid med maten och till slut flippade jag ur helt och det blev en spiral som bara blev värre och värre.
Till slut visste han precis hur han skulle manipulera mej för som mamma vill man ju att barnen ska äta...
Nu har vi dock kommit på rätt köl igen och det funkar bra med maten men det höll på ett år.
Vill dom inte äte så fråga igen, e det fortfarande stopp så ta bort maten och så äter dom förhoppningsvis nästa mål (eller ge välling om det går bra)
Min erfarenhet e att ju mer man trugar och "dalltar" desto sämre går det.
Som dom sa till mej på bvc: barn i Sverige svälter inte...