• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • ChicoChica

milsch: Hej! Kul att se fler nya här!
    Chels pratar en del, men inte så många ord direkt, men ett par iallafall. Hon kan ju säga Mamma Pappa Lampa Titta Dä (där) och så kan hon härma massa läten Sen har hon gjort tillfälliga uttalanden av ord som hon sedan aldrig sagt igen.. tex påskägg..*haha*
    Jag tror att hon är medveten om vem som är vad ganska bra. Hon kan peka ut näsan också om man frågar om den så då måste hon fatta ordet näsa tycker jag.
    Kul att han är på g med att gå nu!

• milsch

ChicoChica: åh, vad gulligt att hon kan pek ut näsan. Tror inte Noel är riktigt där ännu...och när jag frågar var lampan är pekar han bara upp i taket även om där inte är någon lampa haha. Tror nog att de förstår ganska mycket nu i alla fall, det verkar så.
    Ska börja tänka på 1 årskalas nu snart. Det e verkligen helt otroligt. 1 år redan!!!

• CamillaJ

milsch och chicoChica välkommna!

Isak säger mamma bappa och tack tack och boll och heeeey oftast och det förstår han vad han menar eftersom han säger det i samanhangen..alltså mamma till mej och bappa till pappa och tack tack när vi får av han eller han får av oss och boll när han kryper i tubo fart efter bollen
    Finns vissa ord han har sagt men som han inte sagt igen.

Fast han förstår mycket av vad man säger har jag märkt hur är det med era junisar, förstår dom mycket vad ni säger och menar? Som jag menar tex frågor som är du hungrig? Ska vi gå ut i köket och äta mat? Då sticker han genast dit..samma när man fråga om han har bajsat då rynka han näsan och tar på blöjan och tittar ner iofs är det inte alltid han har bajsat när han gör så han vet vad hämta olika saker är som hämta bollen då gör han det ja en massa sådana saker. Kul nu när man märker att man kan komunisera på ett helt annat sätt än innan

• Molina

Oj va många nya som hittat hit VÄLKOMMNA

Usch jag har en liten tjurpuppa hemma nu Moa vill så gärna resa sig upp men har forfarande inte full kraft i benen så hon blir jätte arg när hon dunsar ner på rumpan igen.

Är lite stolt nu, vi har stora byggklosar till Moa som man kan sätta ihop som ett torn och idag lyckades hon få ihop hela 3st

• kajsa835

malkolm säjer mamma bappa och titta dä, fast mamma säjer han till allt. men titta säjer han och pekar på olika saker, detta gör han verkligen hela tiden. han säjer titta minst 100 gånger om dan! han vet också om man säjer hämta bollen gör han det. och katt vet han vad det är han kollar efter katterna eller pekar om man frågar var är katten eller säjer deras namn.

men han går ingenting, står inte själv heller, men reser sej mot allt som går att hålla i. fast han är väldigt försiktig och har inte ramlat nån gång (än)när han stått.

sen har han börjat sova hela natten, 21 tiden till 08-09 tiden. jätteskönt, han har börjat vända sej till mage och sover så, verkar sova mycket bättre då.

vi går på öf en gång i veckan, både jag och malkolm tycker det är jättekul! men vi hade ju inte gått dit om vi inte gillade stället, har inget att gö med hur bra förälder man är!

nu har vi köppt bamse 30 solkräm för säkerhets skull, tack för tippsen!

• Helen H 79

Jonathan säger ajaj, mamma, pappa..men vet inte om han vet vad han säger
    Kastar han nått i golvet säger han ajaj..hur gulligt som hellst

Ikväll fick han behålla sin välling..1dl Han har ju haft magsjuka i 2 dagar men är TACK och lov på bättringsvägen!!

• Sunshine81

Hej, måste beklaga mig lite. Fick min mens igår, usch fy !! Men är glad at jag slapp den i 11,5 månad !!
    Och om 3 dagar åker vi till usa , så det är så typiskt att den ska komma nu. Isaac går nästan hela tiden, leker för fullt med storebror, ska göra ALLT som han gör. Fick sin 7 tand igår.
    Allt e härligt, ja nästan, förutom mensen då :)

Hej hej

• ebbas mamma 1

Hej allihop!
    Välkommen hit milsch kul med lite nya som tittar in. Jag är ju dock åxå ganska "färsk" i gänget
    Ebba säger mest da da da, aj aj aj i låååånga meningar. Och ahh och ähh. Vad det betyder är svårt att lista ut. Hon titta åxå på lampan när man frågar vart den är. Men det är häftigt nu när man kan kommunisera på ett helt annat sätt än tidigare, de är ju sååå medvetna
    Nu har vi åxå inhandlat Bamse solkräm 30. Man blev ju lite stressad när sommarvärmen kom, men nu är det vår igen. Det är bra så man hinner förbereda sig bättre på värme o sol.

Glad mamma: Vilken lyckost du är som slapp mensen så länge ändå! min kom tillbaka med en gång efter förlossningen, fastän jag helammade

Svar på tråden Junibebisar del 3