• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Vasen

Vi simmar en gång i veckan och är oftast på Öf några timmar en eftermiddag i veckan. Reuben verkar uppskatta att få titta på andra barn nån gång ibland.

Missy- enligt min syster som har två barn växer barns fötter språngvis, oregelbundet och ganska mycket åt gången. Tydligen varierade det rejält hur länge hennes kunde ha sina skor.

Det är ju hemskt vad jobbigt det är att börja krypa. Först satt Reuben på sin bak i ett par månader. Sen började han handlöst kasta sig med pannan före i golvet från sittande ställning. Nästa steg var att ligga och åla baklänges, efter en stund gallskrikande då han bara kom längre bort från de spännande sakerna han ville ha. Sen några dagar står han på alla fyra och har nu idag börjat röra på armarna i någon slags krypning. Olyckligtvis tar han upp ena armen och flyttar sedan tyngden åt det hållet när han står med en hand i golvet och en i luften. Resultatet blir att han helt tappar balansen och störtar på näsan i golvet. Sidan på näsan är helt uppskrapad, min stackars lille prins.

• majflickan

Måste bara klaga av mig lite nu....

Ja e så fruktasvärt deppig just nu. mycket beror de på snön. Den vill aldrig ge me sig bara kommer ny hela tiden. har väntat en månad på våren nu o igår hörde ja att de kunde dröja en månad till.
    Anton e jättegnällig. märker på han att han vill kunna ta sig framåt, men kan ju inte de på egen hand o blir bara arg o gnällig. vet inte vad ja ska hitta på me han... ja har ingen ork till roa han HELA dagarna.
    Vi har en lekplats 10 meter från dörren men pga all snö kan vi inte ens komma åt gungorna.
    Att gå ut o gå har vi tröttnat på båda två. de e bara kallt. o antingen blåser de för mycket eller så sticker solen rätt i antons ansikte o han blir jättearg.

Sen en sak till, ja vet inte, kanske e ja löjlig.
    Våra föräldrar e alltid väldigt nyfikna åp va anton väger o sådär. o visst de kan man ju förstå. Men igår fick ja veta att antons farfar skriver ner varje gång vad han väger o mäter. O ja tog änna de som en förolämpning. ja tycker de e mammans o pappans jobb att ha koll o skriva upp sånt. inte farfar eller ngn annan mor o far förälder för den delen... Har alltid undrat hur han kan veta så exakt på gram vad anton väger, nu fattar ja ju varför... Nä ja gilla de inte!!!

Sen funderar ja på om de e ngt med hans mage nu. han bajsade löst både inatt o i morse o de gick igenom blöjan båda. hade även gått igenom blöjan igår. men trodde mest de berodde på att han hade en annan sorts blöja på sig. han verkar inaf inte ha ont i magen eller ngt..
    Kan man ge ngt för att de ska bli hårdare?

Tack för att ni tog er tid o läsa

• grisen

Camilla J; Man sjunger och busar med bebisarna. Det verkar som om alla bebisar gillar det. När det är dags att börja tar "fröken" fram en triangel som hon plingar med, alla barn blir knäpptysta och helt hänförda. Och precis som Majflickan sa så är det TUNGT då man bär, hoppar, lyfter och skuttar runt som en tok. Gustav väger 10 kg så nästa gång ska jag ha träningskläder på mig Fantastiskt roligt!

• grisen

Majflickan! Visst känns det som om fantasin tar slut ibland. Gustav är precis som din gosse skitförbannad över att han inte kan krypa och slår sig hela tiden då han trillar ner i golvet. Man vill ju så gärna hjälpa till! Gillar han att åka pulka? Det finns ju bebispulkor, fast det kanske ni redan testat...
    Ville i vilket fall bara försöka peppa dig lite. Det kommer bättre dagar och snart är våren här!
    Kram på dig

• Helen H 79

Hmm..ja nu får f*n våren komma hit!! Orkar inte med detta väder mer...
    Plusgrader är att vänta men vad spelar det för roll när det ska bli kallt IGEN!!

Vi kan deppa ihop majflickan!!!

• majflickan

Nu sover lilleman igen, o jag har bara dåligt samvete för jag inte orkar me honom idag. har en stor klump i magen

• Molina

majflickan: Inte ska du ha dåligt samvete för du inte orkar me honom man kan inte vara på topphumör hela tiden, själv har jag också kommit in i en period då jag bara sitter och inte orkar med något längtar bara efter varmare väder. Moa är också jätte gnällig nu pga av att hon vill så gärna krypa iväg men kan inte än och jag tror att det kan ta på våra krafter också.
    Testa och ge honom blåbärspure eller rivet äppel det säger dom ska vara bra om dom är lite lösa i magen, han har ingen ny tand på G då?

• majflickan

Troll

ska testa de. Tror inte de e ngn ny tand på gång har ju 8 st nu så de ska väl va lugnt ett tag

• JCA

majflickan: Lite omogen banan ska också vara stoppende medans väldigt mogen banan är lösande för magen.

Jag vet också hur det känns med deppigheten och när orken tryter. Man känner sig som sämsta mamman i hela världen! Åtminstonde gör jag det. Vi får hoppas på att värmen kommer snart och att det blir vår och ljust och varmt ute.

Du vet ju att Erik knappt sov nånting i början och så... Det tog ut mig fullständigt och ibland undrar jag om det int eutläste nån sorts depression hos mig. Bissa dagar känns det helt hopplöst och jag har tagit kontakt med bvc för att få komma till nån och prata. Tyvärr finns det ju inga tider förren i april nångång men man får försöka att ta sig igenom dagarna ändå.

Att man inte orkar med dom varenda minut av dagen betyder ju inte att man inte älskar dom.

*kram*

Svar på tråden Junibebisar del 3