• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Mandy

Missy:
    Det slog mig när jag läste en tråd om krävande barn (eller nåt sånt) att Blenda aldrig vill sitta/ligga i famnen och gosa. Ska alltid iväg nånstans Hade liksom inte tänkt på det förrut konstigt nog. Hon är ju väldigt intensiv och aktiv och det har jag tyckt varit mest kul men lite jobbigt. Fast det där att hon inte vill gosa är ju inte så kul. Kanske därför jag uppskattar amningsstunderna fortfarande för det är enda gången då hon ligger still

Det mammig visar sig på så sätt att hon gnäller när jag går ifrån men kommer jag tillbaka behöver jag inte ta upp henne utan hon är nöjd med att jag finns brevid. Lite synd.

Får se på 10 månaders kontrollen i början av april vad hon väger. Hade gått upp lite dåligt förra gången men nu äter hon riktigt bra och har fasta rutiner för en gångs skull. Hoppas hon klarar kontrollen för hon är bara drygt 9 månader då. Men det tar de väl med i beräkningen.

• Mandy

Måste bara berätta att Blenda sov en hel natt i natt utan att äta!
    Vaknade förstås men vid 0.30 och jag hade sagt till min sambo att jag inte ville amma före 3. Så han fick masa sig upp och försöka få henne att somna om. Vilket oxå lyckades efter lite vaggande Tyckte lite synd om honom när hon gallskrek en stund för man blir lite extra stressad när Ebba sover i samma rum och vaknar.
    Sen vakande hon kl.6 (som vanligt. Konstigt nog inte så värst hungrig.

Tja man kanske skulle försöka med lite avvänjning ändå.....

• Jessi74

Grattis Mandy till en hel natts sömn! Vi skulle ju vänja av dottern från nattamning, men har inte orkat ta det ännu. Dock har vi i två dagar givit henne en flaska välling en timme innan sängdags och en flaska när vi nattar henne. Och de två nätterna har hon bara vaknat en gång/natt!!! Till skillnad från 2,3,4 ggr...känns skönt så jag hoppas vi har kommit på nåt där!

• Mandy

Jessi74: Javisst är det bra. Dock vaknade hon ju 0.30 och då var jag oxå vaken trots att sambon tog det.
    Sov i förra veckan från 19-4.30 och det kändes bättre trots att jag ammade då.
    Fast det optimala vore ju ostört från läggning till morgon.
    Vaknar hon många ggr/natt kan jag lika gärna amma nån av gångerna. Men om man förösker sluta är väl chansen större att hon sover.
    Blenda äter mat runt 18 sen precis innan nattningen 150ml välling samt ammas. Ska gå över helt till 8 mnadersvällingen snart.

• TAHN

jag brukar det.. lite luft har ingen dött av.. 

• alarik82

då gårr jag nog ut då, för han har ju ingen feber å så...å inte är de så superkallt heller

• TAHN

ne precis
    Jag var osäker första ggr oxå, men jag fick rådet att gå ut med honom.. frågade faktiskt här på familjeliv :P

• Jessi74

Isabella har börjat mata mig med smörgåsrån när hon får ett sånt. Gör era små också det? Också skrattar hon om man smaskar riktigt mycket!

• kajsa835

jessi
    precis det gjorde malkolm i morse när vi åt frukost, och gapskratta när jag sa tacktack till honom!
    har ni satt på vyssanlulltassarna?

Svar på tråden Junibebisar del 3