• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • majflickan

Pratade med min mamma en stund nu o de känns ngt bättre. vet att hon hade de samma med oss när vi va små=)

Vet inte om ja sagt ngt här inne, men fick ju en förlossningen deprission när anton va nästan 3 månader. Mår mycket bättre nu men varje gång de e jobbigt e ja rädd att de ska komma tillbaka som innan

• Jessi74

majflickan - ibland känner jag mig också så trött på att vara med dottern, just det här att man måste aktivera och leka med henne kan vara påfrestande. Jag försöker att hitta på saker för då är hon mer nöjd, t.ex. promenader, öf osv men det kanske inte är så lätt om du mår dåligt? För mig underlättar det då hon får annat att intressera sig för än bara mig.

• majflickan

Jo visst vi går på öf babyrymik o sånt inga problem. men just de timmarna man e hemma me honom e jobbiga. E denna veckan osm vart extra jobbig annars har ja tyckt de vart mest kul. men inte nu...

• Mandy

Majflickan: Tror jag vet hur du känner dig. Har för tillfället oxå en jobbig period. Är nog vädret samt att Blenda är lite mer krävande. Försöker tänka på hur enormt härligt det var med Ebba förra gången jag var mammaledig just på våren! För den kommer ju snart. Bara sitta på uteserveringar eller på en filt och mysa i solen.

Jag brukar må bättre av att komma ut lite. En kort promenad får mig att se lättare på saker. Det ska bli finare väder imorgon tror jag det var.
    Just nu är Ebba hemma med lite feber och då blir dagarna mer instängda och lite jobbiga.

Ska åka till sälen över påsken och det ser jag fram jättemycket emot! Bara det blir soligt.

• majflickan

Gott att man ändå inte e ensam om att tycka de e jobbigt just nu. Men hade ju vart gott om vi alla kunde slippa de...

• alarik82

nu skulle jag verkligen villa barnfri, alarik är sååå grinig, men de är ju för att han är förkyld, men d eär absolut ingenting som duger..

• majflickan

Dan har gått rätt bra idag ändå. min syster kom hit o fick underhålla anton en stund, då blev han genast på bättre humör.
    Nu ligger anton o sover o andreas kommer hem om 1½ timme så vi borde väl klara av de fram tills dess.
    Ska iväg o träna ikväll ska bli fruktasvärt gott.

Hoppas han e på bättre humör i morgon.

• Jessi74

Idag fick vi undervattensfoton på babysimmet. Sååå bra blev det! Alldeles öppna ögon och såg glad ut gjorde hon. Häftigt att ha som minne! Jag tycker babysim är så coolt, det är så häftigt hur mycket de kan lära sig där.

• steffy

Är era små också jätte mammiga nu? Nino är alldeles kär i mig.. jobbigt men man får väl ta de som en komplimang..

• Jessi74

steffy - det har faktiskt precis gått över för nån vecka sen. Fast på kvällen/natten är hon fortf mammig. Jag är faktiskt rätt glad att jag kan lämna rummet och henne utan att hon gallskriker. Och inte minst att pappa duger precis lika bra!

Svar på tråden Junibebisar del 3