Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
steffy: Moa är väldigt mammig nu jag kan knappt lämna henne utan att hon börjar gnälla.
majflickan: Va skönt att höra att du fick lite sällskap idag.
nu har theo haft feber på kvällarna i ca 1-2 veckor till å från... Å han vaknar å skriker hsyteriskt på nätterna kvällarna, så imorrn ska jag ringa rådgivningen har redan talat med bvc... usch stackarn.
hoppas att det inte är nått!!
Nu ska jag sova så jag får lite sömn, det lilla man får nu när theo är dålig!
Hur mås det med er då?
Blenda är ganska så mammig. Sticker hon iväg själv på upptäcksfärd går det bra att vara utan mig långa stunder men går jag efter och sen går ifrån henne igen blir hon ledsen.
Ganska pappig oxå som tur är, hon är aldrig så glad som när pappa kommer hem efter jobbet
Jessi74: Ja babysim är härligt! Gick med Ebba i 4 terminer så vi har flera undervattenskort, jättekul minne.
Gick även med Blenda och Ebba på syskonsim men nu blir det nog inte förrän efter sommaren för det är så himla dyrt, synd.
Tahn: Håller tummarna. Säkert bara nåt litet virus.
Holger är också väldigt mammig och pappig. Fast det har han ju alltid varit
. Börjar bli lite tröttsamt om jag ska vara ärlig. Jag LÄNGTAR efter den dan då jag kan stå och laga mat utan en bebis i famnen. Konstigt vad man kan längta efter...
Jag har trott att Filippa är mammig, men det är kanske mer att hon inte tycker om att vara nära främlingar. Hemma kryper hon runt och fixar och verkar inte ha något behov att vara nära mig. Fast precis som Blenda blir hon arg om jag sätter ner henne och går iväg. Och hon vill inte vara för nära, önskar att man kunde ha henne i knät och gosa. Men det går knappt, hon försöker ta sig iväg och verkar alltid behöva pilla med något, ibland går det om hon tex får sitta och pilla och äta på fjärrkontrollen.
Jessi74 va kul med undervattens bilder dom blir så fina.
loke e mega supper dunder mammig. ingen jag menar värkligen ingn får peta på han utom ja. han kryper efter mig om jag sätter ner han . ibland kan han sitta o leka själv eller med leo men men bvc sa att det va ebn afs hopaps på det.
vi va o vägde oxå han har äntligen got upp nu väger han va han vägde vid 7 månader hehe. han som låg över normal kurvan med t streck ligger nu under med 2 strek . fick årder att ge smör i maten får se om han växer bättre.
va väger era vid 9 månader? era som flyyt än dåda hehe loke blir ju det idag
Min dotter är också jätte mammig. Och så har hon lärt sig krypa - hurra! Fast det går långsamt och försiktigt fram.
TAHN: S har också haft feber och dålig mage i 1-2 veckor. Men hon har precis tillfrisknat. Vi gick och kollade på barnmottagningen att det inte var urinvägsinfektion, vilket det kan vara när febern kommer och går. Förmodligen var det en långdragen förkylning för vår del.
Men det var jobbigt för hon grät också hysteriskt på nätterna. Dessutom kröp hon i sängen fram och tillbaka mellan oss samtidigt som hon grät. När hon sov i sin säng så ställde sig upp, även då halvt sovandes och skrek. Det var helt omöjligt att trösta henne. Allt skedde i nån sorts feberyra kombinerat med att hon höll på att öva krypningen. Väldigt skönt att detta är över (hoppas jag).
bea85 - Filippa vägde 8600 g i måndags. Hon blir nio månader nästa vecka.
Alicia är oxå mammig av sig, ibland när pappa håller henne och jag sitter brevid i soffan så kan hon börja gnälla, tittar på mig och sträcker ut händerna och vill till mig. Men är han ensam med henne då är allt ok.
Alicia gillar inte folk hon inte känner. Hon börjar stört gråta då. Träffar man grannen tex då börjar hon. Så bara folk som hon ser ofta är helt ok. På ett sätt är det ju bra. Jag vill inte att hon ska vara glad till alla som kommer fram till henne, det är en slags försvarsmekanism och ett "larm" för mig att nått är galet. Specielt om ngn främling skulle komma fram till vagnen och vilja pilla eller prata med henne.
Mandy: det är säkert ingen fara med Theo tror jag oxå, men eftersom både jag å killen e öronbarn så vill jag utesluta det. Har ringt rådgivningen så dom ska ringa upp vid 9.
Fast inatt var första natten han inte vaknade å skrek hysteriskt... han skrek hysteriskt vid halv nio i stället, han brukar somna 19, men han vaknade vid 20 å bara skrek
Usch jag vill att theo ska bli lite tjockare, alla hans byxor hänger på knäväcken om jag inte har skärp eller om det inte sitter snören i midjan ... Tror inte han gått upp mycket till nästa vägning.
Theo väger 7380 å är 69... Sist hade han ju bara gått upp 10g, pga att han var sjuk då oxå, det har liksom inte direkt blivit bättre... Det är oxå det, han har bara feber på kvällarna å natten och äter dåligt på dagarna.
Theo är extremt mammig oxå men mest när han e lite småtrött/trött. Men han är inte blyg av sig alls, han älskar folk, han e våran lilla apa :P
Linnet76: vad jobbigt för er! Hoppas det gått över helt!