• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • muffinsmagen

Jösses....jag går upp kl fem redan som det är. Hinner aldrig duscha på morgonen för då hade jag behövt gå upp ännu tidigare. Jobbar till 16-17, hämtar på dagis, hemma tidigast 17 oftast inte förrän 17.30. Fixa mat. Maken hemma strax före 19 p

Om han inte har politiska uppdrag, då är han hemma vid 22.

Plocka undan, natta dotter och då är klockan oftast över 20. Ta en dusch och annat vardagsplock och sen måstw jag sova före 22....jag hade brutit ihop om jag skulle få in 10.000 steg där emellan. Jag är absolut motiverad men dygnet har bara 24 timmar. Jag förstår tanken, men det tar ju också längre tid för en tyngre person att få ihop de där stegen.

Dessutom visar evidensbaserad forskning att träning inte har så stor, näst intill ingen påverkan på viktnedgång så för den skull har det ingen betydelse. Däremot är det ju nyttigt för kroppen att röra på sig.

När jag jobbade som lärare kom jag ofta upp i 15.000 steg om dagen utan problem, man gick melkan klassrum och elever. Men vägde ändå 100 och mer därtill. Nu har jag ett mer stillasittande jobb...men jag ska iaf få ett stå-skrivbord?

Jag är glad att det inte ställs de kraven här. Då hade jag inte fått min op. Men lycks till nu väntar vi båda på tid och har en spännande tid framför oss????

• Monsters inc

Absolut! Jag tycker med det låter strängt men jag undrar om det verkligen är så när det kommer till kritan. Jag gör det jag kan, vissa dagar som tex den här veckan tillbringar jag mkt tid i soffan för jag har en tenta i nevro psykologi på fredag. Jag kan omöjligt få in mer på dom timmar jag är vaken. Min man är resande och endast hemma på helger, barn behöver mat och hämtas och lämnas på förskola och så allt hushållsarbete man är ju ändå bara människa, dessutom extra tung och med krämpor. Lite moment 22 över detta ;)
    Kul att följas åt och se hur allt löser sig, Vart står du på kö, muffinsmagen? Jag försöker få en op i Västerås, Västmanland.

• muffinsmagen

Jag väntar på tid i Borås..har blivit godkänd för op i västra götaland via sahlgrenska och de skickar ut oss till de olika sjukhusen i regionen

• Monsters inc

Ok, då har du ev inte så lång väntan kvar. Jag tvivlar inte på att bli godkänd men det är ju några turer kvar innan godkännande är aktuellt här, det är ju så många olika besök hos sköterskor dietister innan kirurgen ska säga sitt  :(

• muffinsmagen

Här bedöms man av ett team...jag beskrev det flför ett tag sen här i tråden. Troligen blir det op i september.de gör inga i juli och augusti så det är bara att stå ut lite till

• APryl

Ska på infomöte nu på tor i Norrköping, är jättenervös att få ett nej. Har sömnapne och blivit utredd, på neurologen har de dessutom rekommenderat en gbp op, är det till hjälp tror ni? 

Hur lång tid efter infomötet fick ni beslut, och hur lång tid fick ni vänta på op?

• muffinsmagen

Jag var på infon 4 maj. Fick besked per post förra veckan men hade ringt innan och fått besked.

De opererar inte under sommarmånaderna så jag kommer få min operation i september

• APryl

muffinsmagen - vad ställde de för frågor på intervjun? 

ngn mer som är laktosintolerant, vad har man för alternativ på flyt och hur smakar det jämfört med de andra, Modifast verkar vara populärast? 

• muffinsmagen

Jag har inte varit på någon intervju. Här är det bara en stor gruppinformation och sen om man blir godkänd träffar man kirurg direkt.

• carolinawest
    Minimajs skrev 2015-05-31 19:56:38 följande:
    Hej!

Hur gick det hos kirurgen?..*nyfiken*
    Hej! Har försökt svara på detta via appen flera gånger men verkar inte fungera. Jo men det gick skitbra! Blev godkänd så nu inväntar jag optid :D Så jävla pepp. Hur har det gått för alla er andra. En fråga jag har är hur mycket går man ner i snitt per vecka ? 
Svar på tråden Gastric bypass 2015