• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • Monsters inc

Ja, jag tänkte samma sak men så vet jag ju inte heller hur långt eller hur mkt som ska göras efter info mötet fram till Op dagen.

• kajlo
    Nu har jag precis kommit hem efter min operation. Opererades i tisdag men hölls kvar en extra natt eftersom jag hade så ont men all personal var supertrevlig!!.
    Följ gärna min viktresa på bloggen, har även skrivit om operationen och hur det känns och så.
    kajlo.blogg.se
  • TrixieM

Hej!
    Har nu gjort min GBP gick jätte bra!
    Är så glad att jag gjorde det!

Nu kanske detta är fel ställe att skriva, men har massor med MODIFAST kvar, med det undrar jag om det finns någon som vill köpa/ta emot?
    Vet att det är bra att ha nu efter också men tänker aldrig äta det mer :P
    Jag finns i Skåne!
    Skriv till mig privat :)

• TrixieM
    Monsters inc skrev 2015-05-21 21:46:38 följande:

Jag kunde inte skriva till dig privat, men jag kan vara intresserad av Modifast, du kanske kan skriva till mig. [email protected]

Har mailat dig!
  • Minimajs
    carolinawest skrev 2015-05-13 10:35:34 följande:

Härligt att du är på andra sidan!! Grattis hur går det hur känns det ? Själv ska jag till kirurgen den 28/5 hoppas det går snabbt med op sen

Hej!

Hur gick det hos kirurgen?..*nyfiken*
  • Monsters inc

Idag har jag varit på infomöte, nu ska man bara vänta på ett samtal av sköterskan eller dietisten då. Dom nämnde att dessa besök beror helt i antal på hur långt man har kommit med förändringarna i sitt liv som ska vara klara innan kirurg kan säga ok för op. Sluta röka, den var lätt då jag inte röker, och så har jag ju redan reggat mina steg med stegräknare sedan i höstas så mina 2 månader (som dom vill se) är klara där. Jag har sedan Januari ordnat och nästan klarat av att hålla 6-7 måltider (ink. mellisar) om dagen varje dag vilket dom vill att man ska ha vant in sig på. Sluta med läsk och godis, blir en lätt match för läsk har jag aldrig klarat bra då kolsyran går rätt upp och ut genom näsan :) Godis, ja... jag är ju svag för lakrits men jag har ju ingen överkonsumtion på sånt, mitt problem är mat, jag blir ju sällan mätt längre än 10 min en kvart, så mat är min fälla och den var ju det enklaste sa kirurgen att fixa. Så jag ska nog inte behöva alla (upp till 5 st) olika besök innan jag får träffa kirurg för beslut. Håller tummarna för att få nått besked innan semestern, struntar i om inte op kan planeras förrens senare bara jag får veta att jag får den.

• muffinsmagen

Monsters ink. Vad är det föt krav?

Sluta röka är det enda vi har här. Regga steg som heltidsarbetande med barn på dagis..blir tyvärr inte många steg där, hade stressat ihjäl mig för att komma upp i någon bra siffra????

• Monsters inc

Ja, dom vill att man ska gå 10000 steg om dagen, men om man som jag har problem med att gå och bara kommer upp i 5000-7000 steg om dagen måste man göra nått mer så man är aktiv minst 30min om dagen för att man ska vara inkörd på det till op. Då får man bra viktminskning och dom tycker att det visar att man vill och det väger + vid bedömning om man ska bli godkänd. Så sa kirurgen och dietisten  igår i Västerås.

Svar på tråden Gastric bypass 2015