Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Oj va tiden går långsamt, vill ju att det ska vara den 27/7 så jag äntligen får träffa någon och höra hur mina prover var och få en aning om när det blir dax för min op.
Fick optid idag 8/9 är det min tur!!
STORT GRATTIS till dig.???? ????
Själv opereras jag den 27/8 på Aleris Kristianstad ????????
Oops! Det skulle bli smilisar inte frågetecken.
Grattis till er! Jag fick svar att min remiss kommit in och var ok. Jag var på informationsmöte den 4 juni i Nyköping och väntar på kallelse till träff med kirurgen. Jag undrar om ni har hört om någon fått nej och på vad det kan gälla i så fall. Jag oroar mig liksom många andra för att få ett nej.
Om alla blodprover är ok, är man nog godkänd eftersom de redan godkänt remissen och du har blivit kallad på infomöte.
På min gruppinformation var det en person som inte blev godkänd för hen hade förhöga halter alkohol i blodet.( personen var inte blyg för att informera oss andra) Kirurgen sa på gruppinfon att de kan se om man är glad i alkoholhaltiga drycker och det är ett big no, no! Eftersom risken efter en gastric bypass då är stor att utveckla ett beroende. Alla vi andra 4 blev godkända.
Har en fråga till er som ganska nyligen gått igenom operationen. De är 9 dagar jag gjorde den, och jag har väldigt svårt att både äta och dricka. Även om jag äter mindre än en dl blir jag yr illamående och ibland ont i magen. Så dumpning? Lika är för vatten, jag vet precis hur lång tid de tar från de jag sväljer vatten tills de kommer till magen pågrund av smärtan när den landar i magen. Väldigt ofta efter mat/dryck tar de 30 min sen är de akut läge för att springa på toa. Jag har pratat med kliniken som opererade mig, och dom svarar att illamående och smärta är normalt. Men är de någon mer än mig som har mått så här? Går de över snart?
Fick optid idag 8/9 är det min tur!!
Titta p sahlgrenskas hemsida på obesitasmottagningen. Där finns till och med en mall för hur remissen ska se ut, vad som ska vara med och är du lite smart ser du till att ta de prover som krävs också. Det finns en lista över dem också och så står det vart du ska sända remissen