• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • 73malin
    exoticthrill skrev 2015-09-03 21:19:42 följande:

Hejsan

Hoppas jag får vara med i denna grupp trots att jag vet inte om jag ev blir opererad detta år. Jag har bett min husläkare om remiss till obesita kliniken. Jag vill få ordning på mitt liv en gång för alla. Hoppas ännu en gång att jag får vara med:)

Tror knappast någon skulle neka dig att vara med.
    Önskar dig lycka till, du vet om att du kan göra en egenremiss va ;)
  • korven7

Hejsan! Ska på infomöte snart och undrar hur det fungerar.. får man reda på om man är godkänd för op redan då? Måste man klä av sig vid invägning? Bävar inför detta..

• muffinsmagen
    korven7 skrev 2015-09-08 00:58:28 följande:

Hejsan! Ska på infomöte snart och undrar hur det fungerar.. får man reda på om man är godkänd för op redan då? Måste man klä av sig vid invägning? Bävar inför detta..

Det är olika på olika sjukhus. På sahlgrenska får man inte veta förrän nfr veckor efter infomötet
  • Autobahn

Precis kommit åter från förberedande dietistbesök. Kändes mycket bra!

11 dagar på modifast än så länge - gått ner 7,5 kg och har har 3 veckor till inskrivning och 4 till operation. Alltså i princip redan klarat viktkraven. Ska såklart fortsätta ändå men skönt att inte vara orolig för detta .

• BHJE
    hallonpannkaka skrev 2015-09-06 14:51:12 följande:

Ni som kört flyt i 2 v, på vilken vikt startade ni och hur mycket gick ni ner?

Jag skulle ner tre kilo på två veckor men gick ner det dubbla. Körde på Naturdiets påsar, fem styck om dagen.
  • BHJE
    korven7 skrev 2015-09-08 00:58:28 följande:

Som någon annan redan svarat så är det olika från ställe till ställe. Jag var på infomöte hos Aleris i Lund och där vägdes man med kläder på samt så fick man sin OP-tid innan hemgång. Jag valde själv vilken dag som passade mig och mitt liv. 
  • BHJE

Hej alla!

Ett tag sen man var in här och kikade, tiden går snabbt när man har skoj ;) OPad 14/4 på Aleris i Kristianstad och har gått ner sammanlagt 28kg sen flytstart två veckor innan OP., har ungefär 12kgkvar. Mår fortfarande på topp även om jag har svårt att få i mig all mat/dryck som jag ska. Har inga hungerskänslor alls utan försöker äta efter "skalmans matklocka" vilket är sjukt svårt =( Nån mer med samma problem?

Nu är det dags att svida om till träningskläder och bege sig till kvällens Bodypump-pass. SÅ skönt att ha kommit igång med träningen på allvar! 3-5 pass i veckan blir det och jag drog igång ca månaden efter OP :D

• eifosmg

Hej!

Jag är under utredning i Uppsala för en gastric bypass. Jag var på infomöte i veckan och fick då reda på att det är över 1 år i väntetid...

Jag har därför skrivit ihop en egenremiss som jag tänkte skicka till några olika ställen. Någon som har erfarenhet av detta? Som har skickat någon sådan själv? Till Ersta eller sophiahemmet tänkte jag. Det är dock i annat landsting. Vart skickar man dessa remisser? Jag har varit inne på deras hemsidor, men kan inte hitta någon vidare information, borde ju gå att maila?

• BHJE
    eifosmg skrev 2015-09-09 19:53:03 följande:

Hej!

Jag är under utredning i Uppsala för en gastric bypass. Jag var på infomöte i veckan och fick då reda på att det är över 1 år i väntetid...

Jag har därför skrivit ihop en egenremiss som jag tänkte skicka till några olika ställen. Någon som har erfarenhet av detta? Som har skickat någon sådan själv? Till Ersta eller sophiahemmet tänkte jag. Det är dock i annat landsting. Vart skickar man dessa remisser? Jag har varit inne på deras hemsidor, men kan inte hitta någon vidare information, borde ju gå att maila?

Hej!
    Jag vet inte hur det funkar med egenremiss då man här i skåne inte tar emot sådana utan allt måste gå via husläkare/vårdcentral men du borde ju kunna få information av att ringa sjukhusen i fråga? Det är också viktigt att just ditt landsting har avtal med annan vårdgivande instans så du får den betald. Om man ska betala operationen själv så kan man söka sig överallt. Svar på sådana frågor borde du kunna få av stället du var på infomötet tycker man.
    Lycka till o hoppas nån annan här inne har tips och råd :)
Svar på tråden Gastric bypass 2015