Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Efter tre månader kan du åberopa vårdgarantin då kan din remiss skickas till det eller de sjukhus som ditt landsting har avtal med
Egenremiss kan du bara skriva till ditt eget landsting. Ditt landsting måste godkänna operationen och att de står för kostnaden.
Jag gick till min VC i april och det skickades remiss. Efter att jag tyckte det drog ut lite på tiden så skrev jag en utförlig egenremiss med info om bakgrund, familjesjukdomar, rädslor och mål..
Fick en kallelse till infomöte för ca en månad sedan, och ska på mötet på torsdag. Vad jag förstått av tidigare inlägg så har man kommit skapligt långt redan då, eftersom de bara kallar de som är aktuella för op..
I vg regipn kallas man till infomöte vare sig man blur godkänd eller ej. Det är först efter första infomötet remissen bedöms
Jaha?! Ja det kanske skiljer sig lite mellan olika platser..? Hit har det varit svårt för många att komma på träffen ens.. Jag menade inte att man är godkänd redan, mer att man är en lämplig kandidat. Det är väldigt svårt att få en "plats" för det är många som söker
Vilket sjukhus tillhör du?
Jag gick till min VC i april och det skickades remiss. Efter att jag tyckte det drog ut lite på tiden så skrev jag en utförlig egenremiss med info om bakgrund, familjesjukdomar, rädslor och mål..
Fick en kallelse till infomöte för ca en månad sedan, och ska på mötet på torsdag. Vad jag förstått av tidigare inlägg så har man kommit skapligt långt redan då, eftersom de bara kallar de som är aktuella för op..
Vad händer efter att man har på informationsföreläsningen? Får man en tid till operation eller vad händer? Ska till obesitas på sahlgrenska i göteborg
Javabean! Har fått för mig att du ska till Nyköping? Sa de nått om väntetider till återbesöket på informationsmötet? Jag var på möte där 4 juni och väntar fortfarande på kallelse till kirurgen.
Vad händer efter att man har på informationsföreläsningen? Får man en tid till operation eller vad händer? Ska till obesitas på sahlgrenska i göteborg
Tack för ditt svar. Hur lång tid tog det från det du fick från sjukhuset att de mottagit din remiss tills du låg på operations bordet?Hur lång tid tog det emellan du fick göra de olika stegen?