Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Skickade in remiss i slutet av mars, infomöte 4 maj, fick svar att jag får operation första veckan i juni. Möte på Borås sjukhus i augusti, inskrivning nu i september. Ska gå ner 6.5 kg (men det räknas från vikten vid första mötet i borås och vid andra mötet hade jag gått ner 2 kg) börjar min flyt-period på måndag och operation 20 oktober
Tack för ditt svar igen:)När det gäller flyt är det modi fast som gäller eller kan man välja vad för sort man vill?
I Borås fick jag en lista av dietisten med vilka pulverkurer som är gidkända av livsmedelsverket. Man får välja själv mellan dem.
Skulle du kunna dela med dig av listan om du har någon möjlighet? Tack för all din hjälp:)
Modifast kalla, modifast varma (endast pulver, inte de färdiga dryckerna ) samt puddingar 4 påsar/dygn
Nutrilett quich weightloss shake 5-7 påsar/dygn
Naturdiet drinkmix 5-7 påsar/dygn
Naturdiet smothie drinkmix 5-7 påsat/dygn
Naturdiet shake 4 förp
Allevo kick start VLCD 5-7 påsar/dygn
Sen kan ju din lista se annorlunda ut beroende på rekomendationer från dietist.
Tack så mycket för all din hjälp. Jättesnällt av dig;)
Kom på en fråga till när man börjar med flyt får man dem på recept från läkaren eller ska man köpa det själv?
Den betalar du själv. Det blir ju ingen direkt extra kostnad för det är ju istället för mat och godsaker
Oj, va lång tid vi har från remiss till op i Västerås, många som har sin op gjord innan jag ens kommit igenom utredningen.Jag fick iväg remiss i mars, infomöte juni, möte med dietist/ssk i augusti, Jag ska på möte 2 (utav troligtvis 3) hos dietist/ssk på onsdag 23/9, sen väntan 4-6v på möte 3, sen 4-6v väntan då ska man på någon typ av avslutningsträff med nått muntligt test, sen 4-6 veckor till träff med kirurg. Och sen äntligen vänta på koordinators samtal om op, så med lite tur tar det hela bara 1år. Suck, man bor i fel landsting :(
Op:ades förra torsdagen, jag har fått mer och mer blod i urinen.
Någon annan?