• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • muffinsmagen

Skickade in remiss i slutet av mars, infomöte 4 maj, fick svar att jag får operation första veckan i juni. Möte på Borås sjukhus i augusti, inskrivning nu i september. Ska gå ner 6.5 kg (men det räknas från vikten vid första mötet i borås och vid andra mötet hade jag gått ner 2 kg) börjar min flyt-period på måndag och operation 20 oktober

• exoticthrill

Tack för ditt svar igen:)När det gäller flyt är det modi fast som gäller eller kan man välja vad för sort man vill?

• muffinsmagen

I Borås fick jag en lista av dietisten med vilka pulverkurer som är gidkända av livsmedelsverket. Man får välja själv mellan dem.

• muffinsmagen

Modifast kalla, modifast varma (endast pulver, inte de färdiga dryckerna ) samt puddingar 4 påsar/dygn

Nutrilett quich weightloss shake 5-7 påsar/dygn

Naturdiet drinkmix 5-7 påsar/dygn

Naturdiet smothie drinkmix 5-7 påsat/dygn

Naturdiet shake 4 förp

Allevo kick start VLCD 5-7 påsar/dygn

Sen kan ju din lista se annorlunda ut beroende på rekomendationer från dietist.

• exoticthrill

Kom på en fråga till när man börjar med flyt får man dem på recept från läkaren eller ska man köpa det själv?

• muffinsmagen

Den betalar du själv. Det blir ju ingen direkt extra kostnad för det är ju istället för mat och godsaker

• Monsters inc

Oj, va lång tid vi har från remiss till op i Västerås, många som har sin op gjord innan jag ens kommit igenom utredningen.Jag fick iväg remiss i mars, infomöte juni, möte med dietist/ssk i augusti, Jag ska på möte 2 (utav troligtvis 3) hos dietist/ssk på onsdag 23/9, sen väntan 4-6v på möte 3, sen 4-6v väntan då ska man på någon typ av avslutningsträff med nått muntligt test, sen 4-6 veckor till träff med kirurg. Och sen äntligen vänta på koordinators samtal om op, så med lite tur tar det hela bara 1år. Suck, man bor i fel landsting :(

Svar på tråden Gastric bypass 2015