Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
I dag ringde dem från obesitas mottagningen och berättade att jag är beviljad operation:) Min remiss skulle skickas vidare till Skövde är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan skövde kommer höra av sig?
Skulle vilja att ni ser den här videon
Skövde har liten kö så det går nog rätt fort.
Jag opereras i Borås där tog det ett tag men semestermånaderna kom ju emellan. Så räknar man bort dem tog det bara någon vecka eller två innan kallelsen till informationen kom. Jag var på min info i början av augusti, inskrivning två veckor senare. Flytstart 22 sept och operation på tisdag
Tack för ditt svar muffinsmagen. Lycka till på tisdag och skriv gärna hur det gick för dig och hur du mår osv.
Om 12 timmar är det dags. Sitter på mitt rum på sjukhushotellet och dricker pepsi max.
Kollar på pappret där det står att jag ska ha gått ner till 109.6 (jag har gått ner till 104)
Dubbelkollar alarmet. Personalen frågade om jag ville bli väkt. Var i restaurangen och hämtade te, dwt serverades nån geggig korvgegga....men jag såg broccoli. .....vill ha broccoli.....och potatismos. ...och.....jag vill börja leva. Jag opereras på samma datum som jag och min man träffades på (för åtta år sedan)...
..................ska sova tidigt. Trött
Lycka till i dag muffinsmagen!!! Hör av dig!!
Är redan klar...har vaknat två ggr i natt av att jag drömt att klockan varit 7.28 resp 6.38 (ska vara på preop 5 våningar ner kl 6.30 )
Duschat igen och håret känns som svinto. Brukar tvätta håret max 2 ggr i veckan och nu har det blivit shampoonerat 4 ggr på typ 10 timmar.
Lite ont i halsen och har ont i magen av oro för att de ska neka mig operation pga det.
Ska försöka uppdatera senare om jag träffar bokstäverna, sist jag var sövd klarade jag inte att ringa hem utan assistans från sköterskor förrän sent på kvällen ha ha...
Usch vad jobbigt med såna drömmar kan tänka mig att det blir något liknande för mig haha. Hoppas allt går bra och skriv gärna hur du mår osv när du orkar kan och vill!!
Hade jag fått använda mobilen hade jag nog skrivit tidigare.
Tack vare suuuuverän personal så vaknade jag utan panik, brukar vara väldigt ångestladdat för mig att vakna efter narkos.
Mådde hyfsat. .låg vaken i över en timme med luftmask på. Förklarar den när jag är klarare i skallen.
Hade väldigt ont typ vid revben först men fick smärtstillande direkt.
Satt i fåtöljen på uppvak i över två timmar. .enda problemet var atg jag var/är såååå trött men har hittills undvikit att sova för jag vill inte sabba nåt. Jag kom upp på avdelningen vid två och ficj då nyponsoppa. .1 dl som jag fortfarande inte fått i mig pga halsen. Jätteont där efter slangen..
Ska snart få middag..soppa . Och har varit ute o promenerat lite i korridoren
Hade jag fått använda mobilen hade jag nog skrivit tidigare.
Tack vare suuuuverän personal så vaknade jag utan panik, brukar vara väldigt ångestladdat för mig att vakna efter narkos.
Mådde hyfsat. .låg vaken i över en timme med luftmask på. Förklarar den när jag är klarare i skallen.
Hade väldigt ont typ vid revben först men fick smärtstillande direkt.
Satt i fåtöljen på uppvak i över två timmar. .enda problemet var atg jag var/är såååå trött men har hittills undvikit att sova för jag vill inte sabba nåt. Jag kom upp på avdelningen vid två och ficj då nyponsoppa. .1 dl som jag fortfarande inte fått i mig pga halsen. Jätteont där efter slangen..
Ska snart få middag..soppa . Och har varit ute o promenerat lite i korridoren