• Ellish

Gastric bypass 2015

Hej!

Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?

Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.

• Svar på tråden Gastric bypass 2015
  • exoticthrill

Det finns alltså ingenting som du är sugen på? Måste vara en konstig känsla. För en annan är det svårt att föreställa sig det.

Känner du dig ändå nöjd att du gjorde operationen trots att du inte mår bra och har svårt att få i dig något?

När du var inskrivningsamtalet gick de i genom hälsodeklarationen ordentligt? Fick du träffa kurator också?

• muffinsmagen

Just nu är det inget jag är sugen på. Är ju mätt hela tiden.

Hälsodeklarationen gick sköterskan igenom lite hastigt. Ingen kurator inblandad.

Jag känner mig nöjd. Det är ju bara några dagar sedan och det är ju ett ganska stort ingrepp så man får nog räkna med att man mår lite risigt i början. Jag mådde sämre när de tog min galla för 11 år sedan. Så jag är lite medveten om tiden det tar att komma igen.

Det här är ju ingen lätt väg att gå och man får räkna med att det är tufft. Det är ju inte så att nån vaknar från narkosen och är pigg som en lärka och joggar ut från avdelningen.

Jag är nöjd så här långt. Mår jag lika dåligt om en vecka är ju något galet.

• exoticthrill

Som du säger så är det nog bara tillfället att du inte mår bra.

Det varmycket pengar för allt det man behöver men kan tänka mig att det är värt varenda krona.

När du var på inskrivningssamtal var det fler än du som skulle opereras samma dag som dig?

När du har nu har gått på flyt vilken sort har du använt och vad har varit favoritsmaken?

Har du kollat vågen någon gång sen du kom hem?

• muffinsmagen

Jag körde modifast. Kaffe och choklad var favoriter

Tycker inte att det var så mycket pengar eftersom 700 kr skulle jag lätt bränt på godis, hämtmat och skräp för bara ngr månader sedan

Ja vi var tre st på inskrivning

• Nenne666
    muffinsmagen skrev 2015-10-23 23:42:33 följande:

Jag körde modifast. Kaffe och choklad var favoriter

Tycker inte att det var så mycket pengar eftersom 700 kr skulle jag lätt bränt på godis, hämtmat och skräp för bara ngr månader sedan

Ja vi var tre st på inskrivning

Jag har följt dig sedan dag 1. Vi va på samma den 4 maj på Sahlgrenska . Vet dock inte vem du är men har följt ditt i tråden, när du fått dina olika besked vet jag att mitt kommer snart. Jag ska också till Borås och ligger exakt 2 veckor efter dig. Men jag tvekar... Ska göra en sleeve och det är inte så mycket som skrämmer mig där. Utan det är narkosen som jag fått tuppjuck på. Är livrädd för den... Har blivit sövd och gjort värre saker än detta, men jag är skakis inför just detta. Jag har nått mina mål viktmässigt men... Jösses. Jag är på väg att backa.
  • muffinsmagen

Nenne666 narkosen var det som skrämde mig mest också. Har varit sövd ngr ggr tidigare och det har inte varit positivt men jag var öppen med detta och personalen var verkligen helt fantastiska. Jag hade en sköterska som stod och höll om mig bakifrån, typ jag hade mitt huvud i hennes knä, och en som strök mig på armen. Det var god stämning och vi skämtade en hel del. Sen när jag vaknade var samma sköterska där och såg till att jag vaknade bra. Jag tyckte det var helt okej. Sen hade jag väldigt ont först men fick smärtstillande direkt.

• exoticthrill

Min ekonomi är inte den bästa så 700 kr är väldigt mycket pengar för mig. Men det är värt varenda krona om man får göra operationen.

Dem som var på inskrivning opererades ni samma dag och låg i samma rum?

Nästa vecka fick du väl börja äta? Har läkarna rekommenderat vad du ska då?

• muffinsmagen

Vi låg inte på samma rum. Men det är lite olika ftån sjukhus till sjukhus.

Jag har fått noga instruktioner från dietisten vad och hur jag ska äta.

Sen är det purè och passerad mat i fyra veckor så det är ju inte så stort urval men jag ser fram emot potatismos och knäckebröd för det får man börja äta då

• exoticthrill

Ok.

Har du kollat din vikt sen du kommit hem från sjukhuset och nu menar jag inte att du ska skriva vad du väger men har du märkt skillnad på något sätt?

Svar på tråden Gastric bypass 2015