Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Jag har inte kollat vikten sen jag kom hem.
BMI 40 eller högre är det sol gäller i VG-regionen. Jag tror jag hade BMI 42 när jag skickade min remiss, vägde 116 vid första mötet på Borås sjukhus. Fick som mål att väga 109.6 vid operation men vägde 103.8 då så jag är nöjd.
Ok tack för dina svar. Ska på inskrivning nu på tisdag och får då besked om operationen är helt beviljad.Är skitnervös rent ut sagt hehe.
Det är sällan någpn som får avslag om de kommit så långt. Sen måste du ju ner till den vikt de ger dig, misslyckas du med det kan du få avslag på operationsdagen.
Brukar de bry sig om vikten man hade från när remissen från vårdcentralen tills inskrivningsmötet? När det gäller vikten de vill att man ska gå ner det kommer jag klara är enveten som fan:)
För mig var det så att jag hade en vikt 113 på remissen. Sen vägdes jag på infomötet i Borås, alltså efter första godkännandet. Då vägde jag 116.
Då räknade dietist ut vad jag skulle väga vid operationen, 109.6 ....när jag kom till inskrivning hade jag dock redan gått ner till 112.8.
Men hon gick efter den vikt som var nedskriven så att säga.
Så jag hade det ganska lätt de fyra veckor jag skulle gå på flyt. Jag gick ju ner till 103 typ.
5 v efter operation nu, mår toppen.
Vad säger ni till de som kommenterar er viktnedgång?
Jag har inte basunerat ut på t ex jobbet att jag opererat mig, blir lite obekvämt när någon säger att det syns att jag gått ner i vikt och jag inte riktigt vet vad jag ska säga...
Tips tack :)
Jag har fått operationen beviljad så den 23/11 blir det operation:D
Jag har fått operationen beviljad så den 23/11 blir det operation:D
:) ska gå ner 7 kg och kommer börja i morgon eller senast torsdag. Haha vilken härlig 3 åring:) Hur känns det att börja med puré? Känner du fortfarande ingen hunger?
:) ska gå ner 7 kg och kommer börja i morgon eller senast torsdag. Haha vilken härlig 3 åring:) Hur känns det att börja med puré? Känner du fortfarande ingen hunger?