Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Måste säga att det är kul att vi följs åt i denna tråd:) Antar att du bara får ner små klunkar i taget? Börjar du få nåt sötsug när du börjat äta pure? Haha de brukar ju säga sådan mor sådan dotter:)
Jag vågar bara ta små klunkar, är rädd att få ont. Men de säg ju att man bara kan ta smuttar.
Inget direkt sötsug, men det kanske kommer.
Tösen har två envisa föräldrar, så det är dubbelt upp men hon är en fantastisk personlighet.
Vad tycker du om purén du äter då? I dag ska det inhandlas flytande så i morgon börjar jag flyta känns helt overkligt att det är så kort tid till operation . I dag ska jag äta min favoritmat och passa på att njuta för jag vet av tidigare erfarenhet när jag gick på en diet där jag gick på pulver att jag var helt orkeslös och ingen energi på flera dagar.
Jag kan säga att jag inte alls var orkeslös på pulvret, äter du alla påsar du ska under tiden så kommer det att vända efter några dagar. Jag körde fullt ös på jobbet, men var lite tröttare när jag kom hem *S* och FRÖS så innihelsicke...
Purèn funkar bra... just nu sitter jag med potatismos och mosad köttbulle...hemmagjort.. såååå gott. Jag gjorde alltid potatismos med bara lättmjölk och kryddor förr så det gick jag tillbaka till, tyvärr blev det lite väl mycket peppar *host host* men sååå gott och framförallt känns det bra att sitta ned vid matbordet och äta samma mat som resten av familjen.
Jag tänker att jag kommer att äta "vanlig mat" som jag mixar så långt som möjligt sen har jag barnmatsburkar som reserv när jag blir lat eller inte hinner laga till mig.
Då hoppas jag att jag inte blir orkeslös:) Jag kommer äta alla påsar som man ska göra. Ska äta min favoritmaträtt för sista gången nu i kväll tror det kommer bli svårt och kunna äta efter gastric by passen och om jag mot all förmodan så kommer jag aldrig kunnat äta det så mycket igen.
Potatismos är så gott förstår att det känns bra att kunna äta med din familj. Måste vart svårt när du gick på pulver innan operationen och de åt vanligt mat Vad för smaker har du när det gäller barnmatsburkar?
Köttbullar mef lingon har jag testat...vedervärdig. pasta mef köttfärssås mycket bättre men hemlagat är bäst i alla lägen
Ok. Förresten vet du om man skulle komma under bmi 40 pga pulvret innan operation om man ändå får göra operationen?
japp, de går ju efter din första vikt så att säga. Jag frågade om det också för jag var livrädd men min målvikt till operationen låg ju under bmi40 så redan där var det ju isf kört.
Min dietist var skitgo och hon sa att OM jag har gått ner 15 kg tex (vilket hon sa var nog svårt med den tiden jag hade kaboom jag tog iaf 12 hehe) så skulle de bara reagera positivt på kirurgen. Varje kilo ner är ett steg åt rätt håll och ju mindre du väger desto snabbare återhämtar du dig och läker osv osv..
PS köp hem Canderels chokladpulver...jättegott på kvällen i varm mjölk som extra mellis sen efter operationen, du ska ju ha i dig en halv liter mejeriprodukter och det har jag svårt för men en kopp varm choklad på kvällen slinker ner. SÅ gott, men man måste tänka på att dricka sakta som sagt.
I dag har jag börjat med pulvret och känner mig hungrig och trött och ingen energi alls men det vänder väl om några dagar får jag hoppas:)
Jag litade helt på vad du sa men ringde ändå för säkerhets skull i och med att vi inte har samma sjukhus och de bekräftade exakt det du sa så det är ju jättebra:)
Tack för tipset det ska jag lägga på minnet:)
Usch vad trist att du känner så. Det brukar vara värst de tre första dagarna på diet säger folk så håll ut bara.