Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Tack för stödet:) Jag tror och hoppas ckså det vänder om några dagar. Hur har det gått för dig i dag då?
Jodå...hållt mig vaken hela dagen haha...skulle få biljetter till melodifestivalen och de släppte dem i morse.
Har upptäckt att man måste se till att ha med sig mellis om man åker hemifrån för det funkar inte att missa det om man är ute. Men jag tog min dotter o fika och det var ju lite spännande..men damen som driver fiket har många opade som kunder. Det blev en bakad potatis till mig som jag mosade med salt..funkade fint, åt inte ens halva.
5 v efter operation nu, mår toppen.
Vad säger ni till de som kommenterar er viktnedgång?
Jag har inte basunerat ut på t ex jobbet att jag opererat mig, blir lite obekvämt när någon säger att det syns att jag gått ner i vikt och jag inte riktigt vet vad jag ska säga...
Tips tack :)
Ska ni på en delfinal eller själva finalen? Har inte så bra koll vad för biljetter som har släppts.
Hur blir det om du missar mellanmål? Hur känner du dig då? Åh vad gott med bakad potatis. Vad åt din dotter? Fick du något sug?
Är en lika jobbig dag i dag är konstant hungrig och hängig men som alla säger det vänder väl snart har en sambo som stöttar i mig i detta och det känns bra:)
Vi går på deltävlingen i Göteborg. Det brukar vi göra.
Om jag missar ett mellanmål blir jag dels väldigt trött och låg sen när jag väl äter är det lätt att jag äter för fort och/eller för mycket.
Tösen åt kanelbulle och nja. Skulle inte säga att jag blev sugen. Skulle lätt kunna tänka mig en bulle men då sabbar jag allt jobb jag hittills lagt ner. Det kommer bli möjligt att äta bullar sen, längre fram
Ok då förstår jag:) Åh vad gott med bulle är sugen på allt möjligt just nu haha.
Hur känns det i dag då? Själv är jag inne på tredje dagen av flyt och jag är hungrig och sugen på allt möjligt men det känns som att det kommer vända snart att kroppen sakta börjar vänja sig saknar att tugga på något låter säkert helt sjukt haha men så ligger det till iaf.
Förresten hur länge till kommer du äta pure och gå över till mat?
Har säkert frågat dig förut men kommer ej ihåg när du äter barnmatsburkar vad för smaker äter du?
Ok då förstår jag:) Åh vad gott med bulle är sugen på allt möjligt just nu haha.
Hur känns det i dag då? Själv är jag inne på tredje dagen av flyt och jag är hungrig och sugen på allt möjligt men det känns som att det kommer vända snart att kroppen sakta börjar vänja sig saknar att tugga på något låter säkert helt sjukt haha men så ligger det till iaf.
Förresten hur länge till kommer du äta pure och gå över till mat?
Har säkert frågat dig förut men kommer ej ihåg när du äter barnmatsburkar vad för smaker äter du?
Jo jag har fått kostplan och vad jag ska äta samt broschyrer det var bara att jag var nyfiken på vad du åt och vad du rekommenderade.
Grattis till viktnedgången.
Fyra veckor sen jag opererades. Minus 19 kilo inklusive flyt och så drog jag ju ner två veckor före flytet också.
Mitt mål är minus 25 till jul och det känns nog som att jag kan klara det.
Det går inte fort. Sen operationen är det 7 kg "bara" men det är en rätt behaglig takt.
Har börjat äta nu och klarar det mesta, så länge jag inte tar järntabletter för då funkar inget. Jag har haft järnbrist förr och jag känner mig absolut inte som de gångerna så jag ligger lågt och visar det på ngr brister vid mitt återbesök så köper jag blut- eller järnsaft och kör med.
I morgon är det dags för min gastric operation är sjukt nervös!!