• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Orkide

Happ. Inga blåsor var väl woho. En på 16 och en på 19mm. Sist jag kollade var det en på 28mm så väldig skillnad. Ingen spruta pga att det två två blåsor som kan släppa. De rekommenderar inte sex. Jag vet inte alls hur jag vill göra men jag vill inte ha tvillingar. Jag har två andra barn att ta hand om känner jag. Så för deras skull bör vi väl avstå. Men faan vad jobbigt

• Inheaven
    Orkide skrev 2017-01-30 10:05:34 följande:

Happ. Inga blåsor var väl woho. En på 16 och en på 19mm. Sist jag kollade var det en på 28mm så väldig skillnad. Ingen spruta pga att det två två blåsor som kan släppa. De rekommenderar inte sex. Jag vet inte alls hur jag vill göra men jag vill inte ha tvillingar. Jag har två andra barn att ta hand om känner jag. Så för deras skull bör vi väl avstå. Men faan vad jobbigt

Jag har inget här inne att göra men kan inte släppa er. Kör säger jag.. ni har kämpat så länge nu och det är ändå ingen garanti för att båda befruktas...
  • Nykär15

Jag hade kört, får man ingen spruta så är chansen inte jättestor att båda släpper. Och att båda befruktas och fäster är ju med otroligt, så jag hade kört på om jag var du!

Jag hade ju en på 20 mm och en på 23 mm, vi tog spruta och skulle köra på, min klinik har tre blåsor som gräns. Hon sa att det ska mycket till för att båda lossar och blir befruktade. Men jag hoppas innerligt på ett ägg bara...men skulle det bli två så blir det så och då löser vi det....
  • Beebii

Hänger inte med riktigt här men finns det chans att det kan bli tvillingar om ni har sex nu alltså? Säger iaf som de andra att kör på iaf! En chans att det blir tvillingar, risk att båda klarar sig eller att det ens blir en kanske inte är 100% direkt men om det nu blir det så är ju båda era barn och 4 barn är ju inte jätte ovanligt. Nu säger ju jag det med tanken att jag hoppades på tvillingar denna gång. Mycket speciellt och annorlunda att få uppleva. Barnen anpassar sig och får fler lekkamrater! Det mesta ordnar sig ska du se! Håller tummarna som vanligt för er!
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-01-29 14:05:44 följande:

Hur har det gått?

Bim +3 ingen mens. Hade mensvärk igår så trodde den skulle komma men icke. Har inte testat mig.
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Orkide
    Inheaven skrev 2017-01-30 10:20:00 följande:
    Jag har inget här inne att göra men kan inte släppa er. Kör säger jag.. ni har kämpat så länge nu och det är ändå ingen garanti för att båda befruktas...
    Tack. Vet bara inte om jag vågar med tvillingar. Skulle inte vara rättvist mot de barnen vi har känner jag.
    Hur går det för dig?
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-30 10:31:45 följande:
    Jag hade kört, får man ingen spruta så är chansen inte jättestor att båda släpper. Och att båda befruktas och fäster är ju med otroligt, så jag hade kört på om jag var du!

Jag hade ju en på 20 mm och en på 23 mm, vi tog spruta och skulle köra på, min klinik har tre blåsor som gräns. Hon sa att det ska mycket till för att båda lossar och blir befruktade. Men jag hoppas innerligt på ett ägg bara...men skulle det bli två så blir det så och då löser vi det....
    Vi får se hur vi gör. Vi har väl två dagar att prata om det. Men tvillingar är verkligen inget för oss. Våra är relativt små tycker jag och jag vill inte ta deras barndom ifrån dem.
    Dina äggblåsor var mycket större än mina. Så håller tummarna för er!
  • Orkide
    Beebii skrev 2017-01-30 13:01:31 följande:
    Hänger inte med riktigt här men finns det chans att det kan bli tvillingar om ni har sex nu alltså? Säger iaf som de andra att kör på iaf! En chans att det blir tvillingar, risk att båda klarar sig eller att det ens blir en kanske inte är 100% direkt men om det nu blir det så är ju båda era barn och 4 barn är ju inte jätte ovanligt. Nu säger ju jag det med tanken att jag hoppades på tvillingar denna gång. Mycket speciellt och annorlunda att få uppleva. Barnen anpassar sig och får fler lekkamrater! Det mesta ordnar sig ska du se! Håller tummarna som vanligt för er!
    Läkaren sa att eftersom äggen vara ungefär lika stora så finns det en risk att båda släpper när det är dags för äl. Vi får se hur vi gör.
    Hur går det för dig, vilken vecka är du i?
  • FrökenNypon

Tänk inte att det är risk för tvillingar, tänk att det är dubbel chans att bli gravid!

Sannolikheten att båda släpper och befruktas är väl inte stor om ni nu kämpat så länge...

Vi alla är olika men nu med ädre barn skulle jag inte bli rädd för tvillingar.. men förut när de var små ville jag verkligen inte!

En liten OT fråga:

Bor ni i stan eller landet?

Vad tror ni om att flytta till landet med barn som är 6 , 8 år eller mer..??

Fördelar nackdelar?

Är vi helknäppa som tänker oss detta?

• Inheaven
    Orkide skrev 2017-01-30 17:45:40 följande:

Tack. Vet bara inte om jag vågar med tvillingar. Skulle inte vara rättvist mot de barnen vi har känner jag.

Hur går det för dig?

Är det meningen att ni ska ha det så blir det.

Och jag tror inte det är mer jobbigt med tvillingar än tätt mellan barnen. Det är jobbigt med alla spädbarn men tvillingar växer också upp och får rutiner dom också precis som med ett barn.

Nu gör ju som ni vill men jag hade kört...

Jag fick inte sexförbud men gyn sa att om vi fullfölje det så fanns risken med tvillingar. Idag kryper Elis runt på golvet så båda behöver inte befruktas.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)