• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-21 20:39:41 följande:

Jag får förresten UL på torsdag CD10 för att kolla äggen, sen även spruta för att ägglossa när de är mogna...livrädd det inte ska se bra ut, men måste veta än att testa månad ut och månad in och så kanske det inte ens mognar några vettiga ägg...

Jag ska kolla äggblåsorna på dag11. Men det är en annan gyn denna gång så vet inte hur mycket framtid jag kan prata.. ska också fråga om spruta tror jag. Vilken får du?
  • FrökenNypon
    Beebii skrev 2017-01-19 22:22:03 följande:

Ville bara säga att trots att jag nu är gravid efter lång väntan så är jag fortfarande så osäker! Herregud mina barn blir 10 och 5 år i år och är väldigt självgående, tysta, sover på morgonen och vi vuxna kan snart vara fria att göra som vi vill...ändå finns den där längtan där...graviditeten, biffarna i magen, förlossningen, amningen och allmänna bebis goset och se en till liten människa lik oss växa upp och utvecklas till en av de bästa människorna vi vet!

Förstår att det blir tungt att få "nobben" månad efter månad men plötsligt händer det! Ni har ju barn sen innan så borde ju inte vara omöjligt. Jag håller tummarna och kikar till er här då och då! Kramar till er alla! <3

Tack!

Skönt å höra att fler tänker så. Innan.

Hoppas grav går bra för dig!
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-21 21:18:01 följande:
    Jag ska kolla äggblåsorna på dag11. Men det är en annan gyn denna gång så vet inte hur mycket framtid jag kan prata.. ska också fråga om spruta tror jag. Vilken får du?

Ja eg blir det dag 11 för mig med, min mens börjar med en dag spottings och eg brukar jag räkna med den, men kliniken vill jag räknar första rikliga blödningsdagen som CD1 vilket jag då gör, men då har ju ÄL kommit på CD10 så därför kollar vi den dagen. Men vet ju aldrig om äggen släpper, det ser man ju tyvärr inte på äl-testen...så det ska bli både intressant men väldigt läskigt att se om äggen ser bra ut, livrädd faktiskt. Rynkar på näsan

Vet inte vilken spruta jag får faktiskt...

• jhk88

Fick mensen idag så nya tag nästa ÄL som borde bli runt 9/2 och BIM 23/2...

• Nykär15
    jhk88 skrev 2017-01-23 13:17:54 följande:

Segt...bara nya tag...
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-23 09:35:21 följande:

Ja eg blir det dag 11 för mig med, min mens börjar med en dag spottings och eg brukar jag räkna med den, men kliniken vill jag räknar första rikliga blödningsdagen som CD1 vilket jag då gör, men då har ju ÄL kommit på CD10 så därför kollar vi den dagen. Men vet ju aldrig om äggen släpper, det ser man ju tyvärr inte på äl-testen...så det ska bli både intressant men väldigt läskigt att se om äggen ser bra ut, livrädd faktiskt. Rynkar på näsan

Vet inte vilken spruta jag får faktiskt...

Okej.

Hur tjock ska slemhinnan vara för att det ska vara mottaglig. Någon som vet?
  • Orkide
    jhk88 skrev 2017-01-23 13:17:54 följande:

Trist..
  • ninjas

Jag har äl på onsdag som det ser ut i appen. Hoppade över myset idag. Fick inte ihop det i logistiken med sjuka barn och mannen gick precis till jobbet. Får hoppas det räcker i morgon och på äl-dagen=S Har inte kollat med ägglossningstest denna gången blev mer stressad av dem.

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-23 17:41:30 följande:
    Okej.

Hur tjock ska slemhinnan vara för att det ska vara mottaglig. Någon som vet?
    Runt 10 mm tror jag. Och så ska den vara treskiktad. Får hoppas att även den ser bra ut, men innan har den iaf vart fin så hoppas den är det nu med. 
  • LeiaBus2010

Bim -3!

Har inte varit inne på ett tag nu. Jag hade ju rosa flytningar i december. Nej gravtest på nyårsafton. Sedan dess har det lugnat sig med alla symtom. Tills för några dagar sedan då jag höll på att spy.

Idag gör det ont i ligament varje gång jag reser mig.

Kommer inte att testa den här månaden förens efter bim.

Hur går det för er alla?

Själv har jag fått nytt jobb!!! Ska bli skönt att slipa kvällar och helger som jag gör nu.

Är undersköterska men har fått jobb som barnskötare

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)