• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Beebii
    Orkide skrev 2017-02-04 06:54:46 följande:

Min hjärna tänkte att tänk om just denna månad är det månaden som jag blir gravid och nästa chans kommer om flera år igen :-/

Snart börjar nog magen ta form så du slipper känns dig plufsig. Du får berätta hur RUL gick.

Ja men så hade jag oxå tänkt! Tänk om det är just nu det händer! <3

Självklart tittar jag in och berättar hur det går!
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2017-02-03 11:09:17 följande:

Hur gick det Leilabus med testet?

Vi valde att köra på i alla fall efter att ha funderat några dagar.

Tog ett i förrgår.

Kunde tyda ett svaaaaaaagt streck. Men så har jag ju fått förut.

Har mensvärk nu och fortfarande som äggvitaflytningar. ...lätt illamående... så jag väntar några dagar till..

Kram på er kämpar
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-05 17:01:50 följande:
    Tog ett i förrgår.

Har mensvärk nu och fortfarande som äggvitaflytningar. ...lätt illamående... så jag väntar några dagar till..

Kram på er kämpar
    Vad konstigt att du får svaga test. Har du kollat upp hos gyn?
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-05 17:01:50 följande:

Tog ett i förrgår.

Kram på er kämpar

Tycker du ska gå och kolla dig! Eftersomdu knappt får mens och aldrig starka test så verkar det vara något som inte stämmer helt...kanske finns enkel hjälp att få?
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2017-02-05 18:58:41 följande:

Vad konstigt att du får svaga test. Har du kollat upp hos gyn?

Nykär15 skrev 2017-02-05 19:55:40 följande:

Tycker du ska gå och kolla dig! Eftersomdu knappt får mens och aldrig starka test så verkar det vara något som inte stämmer helt...kanske finns enkel hjälp att få?

Jag har ju gjort en laparaskopi op och kollat i magen. Jag får som små gula bollar som gör att jag får ont. Men dom ramlar bort av sig själv och går inte göra något åt.

Dom vill på gyn att jag ska börja med ppiller för att få igång mensen. Men det vill jag ju inte. :-P
  • FrökenNypon

Lite depp nu när mensen är här men snart börjar det väl ljusna lite...

Förra månaden lämnade jag blodprovet o mannen lämnade spermaprov så nu väntar vi bara på en kallelse för att höra domen.. ska bli skönt att höra om det är nått på tok.. så man har nått att förhålla sig till..

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-05 20:53:28 följande:
    Nykär15 skrev 2017-02-05 19:55:40 följande:

Jag har ju gjort en laparaskopi op och kollat i magen. Jag får som små gula bollar som gör att jag får ont. Men dom ramlar bort av sig själv och går inte göra något åt.

Dom vill på gyn att jag ska börja med ppiller för att få igång mensen. Men det vill jag ju inte. :-P

Kan du inte få provera för att få mens? Jag hade ändå bett om lite hjälp, för känns som utan en fungerande cykel så blir det svårt att bli gravid...sorgligt om det är något som går att fixa någorlunda enkelt. Tänker först provera eller Primolut Nor och sen Letrozole för att få ÄL...har du gått hos någon privat klinik och fått ett utlåtande? Har du tagit TSH-prov? Vid för högt värde så krånglar ju just mens och ÄL, man får svårare att bli gravid. 

Jag håller just nu på att försöka få ner mitt förhöjda TSH

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-02-06 09:31:53 följande:

Kan du inte få provera för att få mens? Jag hade ändå bett om lite hjälp, för känns som utan en fungerande cykel så blir det svårt att bli gravid...sorgligt om det är något som går att fixa någorlunda enkelt. Tänker först provera eller Primolut Nor och sen Letrozole för att få ÄL...har du gått hos någon privat klinik och fått ett utlåtande? Har du tagit TSH-prov? Vid för högt värde så krånglar ju just mens och ÄL, man får svårare att bli gravid. 

Å herregud det där var ju som grekiska för en annan haha.

Jag har faktiskt provera hemma! Fick av min gynläkare när det krånglade trots p spruta. Vågar man självmedicinera tro? :-P Ska gå in och läsa på fass. Letrozole har jag aldrig hört talas om.

Ja det är sjukt tråkigt när mens och äl strular... är ett år sedan som jag slutade med p spruta. Det borde komma igång.

Är säkert därför det strular
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-02-06 09:31:53 följande:

Vad är TSH förresten?
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-06 10:27:36 följande:
    Å herregud det där var ju som grekiska för en annan haha.

Jag har faktiskt provera hemma! Fick av min gynläkare när det krånglade trots p spruta. Vågar man självmedicinera tro? :-P Ska gå in och läsa på fass. Letrozole har jag aldrig hört talas om.

Ja det är sjukt tråkigt när mens och äl strular... är ett år sedan som jag slutade med p spruta. Det borde komma igång.

Är säkert därför det strular

Ja har det inte kommit igång på ett år så hade jag verkligen sökt hjälp, kan vara riktigt svårt att bli gravid annars ju :(

TSH är sköldkörteln, vanligt bland kvinnor och en stor orsak till infertilitet, missfall mm. Googla lite om det. 

Hade jag vart du hade jag ringt en privat gynklinik och bett om fulla hormonprover för att se hur du ligger till. Men först kommer de nog vilja ha igång din mens då nästan alla prover tas på CD3 i mensen.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)