• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • MalynCazzandra

Kollade nyss med äl stickor och idag visade sig första tecknet på att äl var på g! :D yay! Tänk om man hade haft stickor första gången man försökte bli gravid så hade det nog gått fortare än 1,5 år :/ men men andra försöket så tog det sig på första så nu hoppas jag att det gör det igen! :D så nu ska jag testa varje dag och försöka ha sex någon dag innan äl för vill försöka mig på en flicka :D och äl inträffar väl ca 48 timmar efter starkaste utslaget eller har jag fel?
  • Milou3
    MalynCazzandra skrev 2017-04-17 07:23:02 följande:

Jaså? Så snabbt? :O det var värst :) jag ska prova varje dag nu för de borde dyka upp på stickorna snart tycker jag. Sist jag blev gravid så använde jag mig av stickor och det funkade på första försöket. Nu käkar jag Mitt val Kvinna för att få i mig så mycket vitaminer som möjligt. Så får vi hålla tummarna! Tror du att du prickade in äl denna månad?

Jag är inte helt hundra, i morse när jag tempade så sjönk tempen sitt lägsta och har jättemycket mol i ländryggen så det kanske är i dag äl sker!! Shit måste nog få till lite sex i kväll ändå :)

Vitaminer är bra, äter lite allt möjligt. Dricker även vetegroddsolja och kör med progesteronkräm.

Vilka äl-test använder du?
  • MalynCazzandra
    Milou3 skrev 2017-04-17 09:36:02 följande:

Jag är inte helt hundra, i morse när jag tempade så sjönk tempen sitt lägsta och har jättemycket mol i ländryggen så det kanske är i dag äl sker!! Shit måste nog få till lite sex i kväll ändå :)

Vitaminer är bra, äter lite allt möjligt. Dricker även vetegroddsolja och kör med progesteronkräm.

Vilka äl-test använder du?

Oj vad mycket du kör! :D mitt äl kommer säkert i veckan eller till helgen :) jag köpte nog ett storpack med äl och graviditetsstickor på nätet så jag kan testa ofta! Det är bra! Speciellt om man har oregelbunden äl och mens som jag
  • MalynCazzandra

Hej!

Jag blir inte klok på dessa äl-tester jag kör med. Stickor då alltså. Enligt min app så ska jag ha äl på onsdag. Den 22:e så var andra strecket lite starkare än vanligt. Men igår och idag så är strecken lite svagare? Jag har inte haft några känningar men kan jag ha missat äl iaf?! Jag hoppas verkligen inte det men blir lite orolig. Eller kan det bli så? Jag har inte fått att strecket blivit lika starkt som kontrollstrecket än heller?

Jag borde antagligen slappna av och låta det ta sin tid men blev så fundersam när strecken blev lite svagare... Någon som kan lugna mig? :D haha

• jhk88

Kan man känna att man är gravid ca sju dagar efter ÄL? Tycker mig känna mig gravid men är livrädd för att jag bara inbillar mig allting... Kände ett hugg i livmoder/äggstock på höger sida ikväll och Molvärken som jag känt de senaste dagarna ökade ett par timmar men nu är Molvärken mindre igen... Har även ömma bröst. Menar som sagt livrädd för att jag bara inbillar mig...

• brennaV

Jag tycker du ska testa vidare. Jag hade så men fortsatte testa med stickorna och 3 dagar senare var strecket lika starkt som kontrollstrecket.

Eller kan du haft äl? Haft flytningar? Eller annan känsla att äl skulle varit?

MalynCazzandra skrev 2017-04-24 22:34:30 följande:

Hej!

Jag blir inte klok på dessa äl-tester jag kör med. Stickor då alltså. Enligt min app så ska jag ha äl på onsdag. Den 22:e så var andra strecket lite starkare än vanligt. Men igår och idag så är strecken lite svagare? Jag har inte haft några känningar men kan jag ha missat äl iaf?! Jag hoppas verkligen inte det men blir lite orolig. Eller kan det bli så? Jag har inte fått att strecket blivit lika starkt som kontrollstrecket än heller?

Jag borde antagligen slappna av och låta det ta sin tid men blev så fundersam när strecken blev lite svagare... Någon som kan lugna mig? :D haha

• Nr3sladdis
    jhk88 skrev 2017-04-24 22:57:21 följande:

Kan man känna att man är gravid ca sju dagar efter ÄL? Tycker mig känna mig gravid men är livrädd för att jag bara inbillar mig allting... Kände ett hugg i livmoder/äggstock på höger sida ikväll och Molvärken som jag känt de senaste dagarna ökade ett par timmar men nu är Molvärken mindre igen... Har även ömma bröst. Menar som sagt livrädd för att jag bara inbillar mig...

Precis så känner jag också, känner mig mega gravid men är jätte orolig att jag ska inbilla mig. :(
  • MalynCazzandra
    brennaV skrev 2017-04-25 07:43:32 följande:

Jag tycker du ska testa vidare. Jag hade så men fortsatte testa med stickorna och 3 dagar senare var strecket lika starkt som kontrollstrecket.

Eller kan du haft äl? Haft flytningar? Eller annan känsla att äl skulle varit?

Nja alltså jag har haft lite flytningar men de e rätt normalt. Jag tror inte äl har varit än. Men vilken tid är bäst att prova med äl stickor? Morgon/kväll?
  • jhk88
    Nr3sladdis skrev 2017-04-25 08:10:56 följande:

Precis så känner jag också, känner mig mega gravid men är jätte orolig att jag ska inbilla mig. :(

Jag hoppas att våra känslor stämmer <3 Men är livrädd för att jag bara ska inbilla mig.
  • Fröfröken

Hej !!

Jag sitter här o hoppas hoppas på plus efter trolignidblödning igår morse och nu bara tokömma bröst men neg resultat än så länge. Hoppas hoppas!

3e barnet, andra försöket o bim 28/4 //Fröfröken

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)