• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 20:44:31 följande:
    För att kunna förändra något krävs insikt och ts är inte där än.
    Då har hon sannerligen problem o hoppas således hon får den hjälp som krävs för att fatta läget o göra rätt för sig o sina barn. Hon får supa bäst fan hon vill men lämna barnen utanför. Det e inte svårare än så.
  • Anonym (rede)

TS brister du i din föräldraroll?
    Tror du barn mår bra av att vara med förälder som är onykter?

• Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 20:09:39 följande:

Jag anser folk ska skita i om man dricker och ta hand om sina egna ungar i min fam gör vi vad vi känner för utan att folk ska lägga sig i .

Usch , det där låter hemskt. Nu har du erkänt att du dricker! Medvetet skadar du dina barn. Detta existerar inte i min värld, därför har jag stöttat dig. Du har det svårt har jag tänkt. Istället är det så att du var berusad när du skrev igår. Jag har frågat dig om du fått hjälp med att skriva idag. Inget svar. Bara ditt oförskämda sätt. Ändå är folk snälla och försöker hjälpa dig med vettiga råd.

Vad gör du?! Du är otrevlig och det värsta av allt, du visar med det du skriver , och din vägran att ta provet som mäter om du dricker för mycket, att du bara tänker på dig själv. Nu förstår jag också att du verkligen menade att" prioritera " en man före ditt /dina barn. Du låter dina barn komma sist. Du ska dricka , och som du själv säger prioritera en man... Du är ett exempel på hur en dålig mamma är. Så tragiskt! Det är därför du inte kan ta till dig , det folk skriver till dig här. Synd att jag inte vet ven du är. Hade visat soc denna tråd , här avslöjar du dig själv. Visst kan man ha problem , men man är väl inte så fräck som du är, och startar en tråd för att få medhåll när man själv är den som handlar illa.

Erkänn för dig själv och soc att du har problem med alkoholen. Sök hjälp för det! Vänta med att ta hand om dina barn tills du blivit nykter. Då har du i slutändan rättat till ditt misstag och gjort rätt mot ditt /dina barn. Då kan du bli en fin mamma igen.

Barn väljer inte sina föräldrar, det är föräldrarna som väljer sitt barn. Därför är föräldrarna skyldiga att ge sina barn en trygg barndom.

Du säger att du inte tog skada av dina föräldrars fester. Detta som hänt dig , kanske visar att du faktiskt har tagit skada av din barndom.
  • Anonym (Anonym)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-01-19 20:40:52 följande:

Naturligtvis ligger de annat bakom annars gör dom ej sådär, gör om o gör rätt så ska du se att de ordnar sig

Vaddå gör om jag gör vad jag känner för .(-:
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (rede) skrev 2015-01-19 21:12:51 följande:

TS brister du i din föräldraroll?

Tror du barn mår bra av att vara med förälder som är onykter?

Men varför säger du det till mig ? Angår det mig ? Svar nej !
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-01-19 18:34:36 följande:

Det är ju dig soc. vill besöka det är ju dig de anklagar för att vara alkoholist. Soc. kommer inte på hembesök eller ens kontaktar majoriteten av föräldrar i Sverige det är bara några få procent som har någon som helst kontakt med soc. under sitt liv förutom möjligtvis ekonomiskt bistånd och när de blir gamla och ansöker om hemtjänst.

Angår fortfarande inte mig ? Varför tror du jag ifrågasätter .
  • Anonym (Man 41)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 21:58:53 följande:
    Angår fortfarande inte mig ? Varför tror du jag ifrågasätter .
    Vad hade du helst sett att folk här i tråden ger dig för svar?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man 41) skrev 2015-01-19 22:13:29 följande:

Vad hade du helst sett att folk här i tråden ger dig för svar?

Vet jag inte ,ingen aning allt utom att komma på iden att lägga ner allt bara för att man råkar ha barn, då ska man typ lägga ner både kärlek och liv och trevligheter enlig en dels åsikter , men det är inte min stil .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 21:25:23 följande:

Usch , det där låter hemskt. Nu har du erkänt att du dricker! Medvetet skadar du dina barn. Detta existerar inte i min värld, därför har jag stöttat dig. Du har det svårt har jag tänkt. Istället är det så att du var berusad när du skrev igår. Jag har frågat dig om du fått hjälp med att skriva idag. Inget svar. Bara ditt oförskämda sätt. Ändå är folk snälla och försöker hjälpa dig med vettiga råd.

Vad gör du?! Du är otrevlig och det värsta av allt, du visar med det du skriver , och din vägran att ta provet som mäter om du dricker för mycket, att du bara tänker på dig själv. Nu förstår jag också att du verkligen menade att" prioritera " en man före ditt /dina barn. Du låter dina barn komma sist. Du ska dricka , och som du själv säger prioritera en man... Du är ett exempel på hur en dålig mamma är. Så tragiskt! Det är därför du inte kan ta till dig , det folk skriver till dig här. Synd att jag inte vet ven du är. Hade visat soc denna tråd , här avslöjar du dig själv. Visst kan man ha problem , men man är väl inte så fräck som du är, och startar en tråd för att få medhåll när man själv är den som handlar illa.

Erkänn för dig själv och soc att du har problem med alkoholen. Sök hjälp för det! Vänta med att ta hand om dina barn tills du blivit nykter. Då har du i slutändan rättat till ditt misstag och gjort rätt mot ditt /dina barn. Då kan du bli en fin mamma igen.

Barn väljer inte sina föräldrar, det är föräldrarna som väljer sitt barn. Därför är föräldrarna skyldiga att ge sina barn en trygg barndom.

Du säger att du inte tog skada av dina föräldrars fester. Detta som hänt dig , kanske visar att du faktiskt har tagit skada av din barndom.

Men dom har inte ens begärt provtagning , och nej jag är tom avundsjuk på mina föräldrar .Idag .(-:
  • Anonym (Sluta)

Snälla snälla. Skriv så man förstår.

Vad vill du? Det är tydligt du är svensk så lugna ner dig och skriv ordentligt.

Svar på tråden Anklagad sv soc