• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-01-19 23:06:31 följande:

Det är inget brott att dricka alkohol men som du själv skriver så anklagar soc. dig för att vara alkoholist och de vill komma på hembesök det är alltså upp till dig att bevisa för dem att du inte har alkoholproblem.

Och ja man får lägga ned kärlek och trevligheter när man har barn om det leder till att man blir anmäld till soc. och de vill komma på hembesök.

Men ni är soc älskare och lever med dom troligen , jag skiter i vad du tycker och tar inte hänsyn mer än till mig själv gå och begrav dig istället .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (anonym 2) skrev 2015-01-19 23:06:31 följande:

Det är inget brott att dricka alkohol men som du själv skriver så anklagar soc. dig för att vara alkoholist och de vill komma på hembesök det är alltså upp till dig att bevisa för dem att du inte har alkoholproblem.

Och ja man får lägga ned kärlek och trevligheter när man har barn om det leder till att man blir anmäld till soc. och de vill komma på hembesök.

Vad du gjort ned ditt luv bryr jag mg inte om eller tar hänsyn till men ingen bestämmer över mig kom i håg det .
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 22:54:32 följande:

Oskyldig ?det är inget brott och dricka ?

Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 22:53:07 följande:

Även om ingen begärt det, så är det ju ett vettigt råd du fick i början av tråden, att ta provet för att visa att du är oskyldig. Är du inte intresserad av att visa soc , att anmälan om att du är alkoholist kan uteslutas?

Oskyldig här menas ; oskyldig till anklagelsen om att du är en alkoholist. Du vill väl inte vara skyldig i det avseendet? ! Att du är en alkoholist.

Dessutom läser du och tar in det du känner för. Då blir du kanske också missförstådd. Du är negativ och stolt. Tänk på dina barn när du svarar då kanske det blir lättare att tänka klart. Du vill väl deras bästa eller hur? Kommer du inte ihåg det som skrivs , så får du göra som jag gjorde nyss. Gå tillbaka och läs igen. Då kan du kanske ge mer rättvisa svar. Alltså det som du tänker på och vill säga här i tråden. Det blir lite mer genomtänkt. Det är lite förvirrande när du blandar ihop saker.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 23:28:06 följande:

Oskyldig här menas ; oskyldig till anklagelsen om att du är en alkoholist. Du vill väl inte vara skyldig i det avseendet? ! Att du är en alkoholist.

Dessutom läser du och tar in det du känner för. Då blir du kanske också missförstådd. Du är negativ och stolt. Tänk på dina barn när du svarar då kanske det blir lättare att tänka klart. Du vill väl deras bästa eller hur? Kommer du inte ihåg det som skrivs , så får du göra som jag gjorde nyss. Gå tillbaka och läs igen. Då kan du kanske ge mer rättvisa svar. Alltså det som du tänker på och vill säga här i tråden. Det blir lite mer genomtänkt. Det är lite förvirrande när du blandar ihop saker.

Fast jag har trevligare saker på gång så vi lägger ner det där ...(-:
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-19 23:28:06 följande:

Fast det vore bra om du berättar vad jag ska ta in , som jag förstår det är det att jag ska ta in att jag är missbrukare ? Det går ju inte när jag inte är det ?
  • Anonym (Lugn)

Men eftersom du vägrar ta ett simpelt blodprov så kommer soc tro att du har ett missbruk och inte släppa dig. Tar du provet så är du av med dom direkt!

Dricker du nu ikväll?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Lugn) skrev 2015-01-19 23:59:51 följande:

Men eftersom du vägrar ta ett simpelt blodprov så kommer soc tro att du har ett missbruk och inte släppa dig. Tar du provet så är du av med dom direkt!

Dricker du nu ikväll?

Ja låt de tro då , har tre lugnare saker framför mig och gör vad jag villig träffar vem jag vill ... Buy buy .
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 23:41:17 följande:

Fast det vore bra om du berättar vad jag ska ta in , som jag förstår det är det att jag ska ta in att jag är missbrukare ? Det går ju inte när jag inte är det ?

Ingen säger att du är det. Du själv ger indikationer på att du är det, i ditt sätt att svara här. Du får folk att tro att du dricker för mycket , med tanke på att du har barn. Och ditt sätt att skriva, speciellt igår. Nästan oläsligt var det då. Idag var det mycket bättre . Det är bra att tänka lite först innan du svarar. Du har svarat med taggarna utåt...och inte konsekvent. Då kan du bli missförstådd . Kolla själv vad du har skrivit. Jag har varit ärlig och brytt mig , men du har inte sett det heller. Du kan läsa mitt långa inlägg där jag kommenterat din kommentar om att dricka och inte lägga sig i. Då kanske du förstår vad jag menar.

Vill man att någon ska förstå och lyssna på en , då måste man ligga lite lågt och visa lite ödmjukhet. Det kommer man längre med. Då kan du ta in att folk bryr sig och ger dig råd utifrån det. Då tar du in det som skrivs till dig , genom att du tänker på vad folk här i tråden vill säga dig. Du slår ifrån dig allt nu, som är riktat till dig som råd.

En viktig sak, ingen vill se barn fara illa. Det är faktiskt upprörande när någon är nonchalant när det gäller ett barn. Barn är ju beroende av sin mamma och pappa!! Du har visat en nonchalans här. Så , jag vet inte vad du vill med din tråd.

Nu har jag en morgon dag att tänka på. Sova blir det nu...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 00:23:34 följande:

Ja låt de tro då , har tre lugnare saker framför mig och gör vad jag villig träffar vem jag vill ... Buy buy .

Fast jag har annat framför och ska träffa en trevlig person tom .
  • Anonym (Päronsplitt)
    Anonym (....) skrev 2015-01-18 13:29:39 följande:

kvinna 34 är i farten igen.

Det märktes egentligen redan i trådstarten men inlägg 47 gjorde det solklart.
Svar på tråden Anklagad sv soc