• Anonym (Anonym)

Anklagad sv soc

Soc anklagade mig för att vara alkoholist som dränkte mina sorger , och att pappan till Barnet va den stabila ? Men jag har ju inte ens druckit eller dricker eller något vad håller dom på med får dom lov att höra sådana allvarliga anklagelser utan fakta ?

• Svar på tråden Anklagad sv soc
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-20 09:25:41 följande:

Lilla hjärtat...har du barn?

Lilla hjärtat är jag inte för dig. Och vad har barn med detta att göra. Om du läst mina inlägg kanske du kunde lista ut det.;)
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 09:29:21 följande:
    Lilla hjärtat är jag inte för dig. Och vad har barn med detta att göra. Om du läst mina inlägg kanske du kunde lista ut det.;)
    Är du TS? Är det inte hen som är viktigast här? Jag har fått pekpinnar och blivit raderad flera gånger då jag inte varit OT! och då ska man väl inte sväva ut? eller hur tänker du?
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-20 09:35:53 följande:

Är du TS? Är det inte hen som är viktigast här? Jag har fått pekpinnar och blivit raderad flera gånger då jag inte varit OT! och då ska man väl inte sväva ut? eller hur tänker du?

Nej jag är inte ts. Men du har tilltalat mig på ett negativt sätt mer än en gång om min empati som jag visat ts. Du förstår att jag menar väl , ändå har du en dålig attityd mot mig. Du känner inte mig , då kanske du behöver tänka på hur får det till att låta när du tex skriver. Det är jätte svårt att skriva till okända människor om man samtidigt VILL visa respekt för den man skriver till. Klart att enklast är att köra på utan att tänka på några konsekvenser för den som läser. Jag har här i tråden skrivit lite längre just för att vara tydlig av den orsaken. Inte raderats vad jag vet . Oj , har inte kollat. ..och barn ?

Varför fråga om jag har barn? Tycker att alla som skriver ska tänka lite innan dom skickar. Jag försöker också så klart....
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-20 09:35:53 följande:

Jag har skrivit mycket till Ts för att hon är självklart viktigast här. Nu ett litet sidospår med dig...
  • Anonym (Fint men...)

Som sagt , jag har nog sagt mycket till dig ts. Jag hoppas att du ska kunna ta tag i din situation.

Kanske är det en bra idé att läsa om tråden så ser du vad folk skrivit till dig och dina egna svar. Då kan du kanske hitta svaren du behöver. Tänk på att du kan få det bättre än du har nu. Be om hjälp och stöd, då kan det bli bättre. Lycka till!

• Anonym (Anonym)

Det provet hade endast visat ett svar  "Duhar druckit för lite" genom åren .

• Anonym (Man 41)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 10:20:33 följande:

Men då så! Case closed.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man 41) skrev 2015-01-20 10:31:35 följande:
    Men då så! Case closed.
    så vi får se om de vill ha det provet eller ej ....
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fint men...) skrev 2015-01-20 09:57:11 följande:
    Nej jag är inte ts. Men du har tilltalat mig på ett negativt sätt mer än en gång om min empati som jag visat ts. Du förstår att jag menar väl , ändå har du en dålig attityd mot mig. Du känner inte mig , då kanske du behöver tänka på hur får det till att låta när du tex skriver. Det är jätte svårt att skriva till okända människor om man samtidigt VILL visa respekt för den man skriver till. Klart att enklast är att köra på utan att tänka på några konsekvenser för den som läser. Jag har här i tråden skrivit lite längre just för att vara tydlig av den orsaken. Inte raderats vad jag vet . Oj , har inte kollat. ..och barn ?

Varför fråga om jag har barn? Tycker att alla som skriver ska tänka lite innan dom skickar. Jag försöker också så klart....
    ??? jaha??
  • Anonym (Fint men...)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-20 10:20:33 följande:

Ok. Jag förstår. Du kanske tycker att det är ett påhopp , att du ska behöva visa att du inte dricker. Fast istället kan du se det som en tillgång. Du får se det som en chans att visa att du druckit lite genom åren , när du lämnar provet. Är du rädd för något annat eftersom det känns jobbigt med provet?

Du får prata med soc om det när dom kommer , och om vad dom tycker att du borde göra för att ordna upp situationen för dig.

Om du lyssnar på dom, så kommer dom att lyssna på dig. Ligg bara lite lågt, visa lite ödmjukhet och tänk att du vill att detta ska bli bra. Dom måste göra denna utredningen, dom är ofta villiga att hjälpa till om man själv visar att man vill samarbeta med dom.
Svar på tråden Anklagad sv soc