• Anonym (Suck)

Sd-släktingar

Först: Jag söker råd från dem som delar min grundsyn på sd. Sverigedemokrater som svarar i tråden kommer totalignoreras.

Så. I min sambos släkt finns flera uttalade sverigedemokrater. Inte särskilt trevligt. Särskilt som det ofta hoppar rasistiska grodor ur munnen på dem och på facebook delas det friskt från rasistiska sajter. 

Jag står på exakt motsatt sida politiskt. Det är ingen hemlighet, men av hänsyn till alla på t ex släktmiddagar undviker jag att tala om politik.

När någon av sd-släktingarna går i gång brukar jag antingen ignorera dem eller ta fem djupa andetag för att lugnt och vänligt bemöta de galnaste påståendena. Sist påstod de att "invandrare fångar duvor på torget i stan för att äta upp dem". Jo, det är visst sant. En av dem hade sett en pensionär med invandrarbakgrund mata duvorna på torget och sedan hade fantasin börjat flöda. Drömmer

Nu till det verkliga problemet: Hade jag bara behövt träffa dem vid enstaka tillfällen, t ex på bröllop eller större släktträffar, hade jag varit ganska okej med det. Men min sambo umgås en hel del med dem (vilket får mig att undra hur hans värderingar ser ut egentligen.) Han förväntar sig också att jag ska umgås med dem med fester hit och parmiddagar dit. Jag har förstås sagt vad jag tycker, men han tycker att de är schysta annars och då kan han överse med att de är rasister.

Hade det varit en förälder eller syskon hade jag kunnat förstå det, men i det här fallet rör det sig främst om hans faster, hennes man och deras barn. Kusiner och fastrar tycker jag att man kan välja om man vill ha nära umgänge med eller inte. 

Nu har jag allvarligt börjat fundera på hur vår gemensamma framtid kommer att bli och hur jag ska tackla det här. Någon som har input? Eller varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Sd-släktingar
  • Anonym (30 år man)

Sd är det enda parti jag känner man kan rösta på, då problemet med massinvandringe har blivit stort nu!

Inget annat parti vågar ta upp problemet som faktiskt blivit ett problem. Därför röstar JAG på SD.

Rasist för det? Lägg ner sig jag isåfall. Svårt att vara rasist för man ser problemet.

Ser man ett barn beter sig illa, betyder inte det att jag tror alla barn gör det.

Men ser man inte problemen i förorterna så är man på tok för naiv. Och er har jag däremot svårt att inte se ner på, när man stoppar huvudet i sanden istället för att göra det mer obekväma men rätta och ta tag i problemet.

Detta är familjeliv, stoppar ni huvudet i sanden när era barn gör fel också?

När man läser om polis, brandkår, ambulans blir stenkastade, fråga ställer jag till er naiva nu.

Tror ni det främst är invandrare eller svenskar? Går att svara anonym om ni inte vågar med erat huvudnamn.

Det är däremot inte invadrarungdomarna i sig som är grundproblemet, utan föräldrarna och deras kultur och uppfostran.

Låter man sitt barn vara ute på natten när man är max 12 år så är det dags att komma i svenska samhället.

Källa? Vad sägs om att googla och välja vilken tidningsartikel du känner för.

Även pratat med polis som inte åker in i invandrarområden utan backup, då risken för påhoppen är för stor.

I min värld av dom exemplen ovan, så har det blivit ett problem för svenska samhället när man importerar in problemen!

Är man en riktig flykting i min värld och kommer till nytt land med öppna armar så skulle jag vara otroligt tacksam.

Men överdrivet många som kommer är tydligen inte det. Är man då verkligen äkta flykting från missär?

Isåfall tar man väl ändå inte med skit en man flytt ifrån och starta upp likadant här med stenkastning,bränder m.m.

• Anonym (som vanligt)
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 07:33:19 följande:
    Snick snack. Att ungen hette "Ahmed" är en tillfällighet. Nämnde det bara. Hade inte gjort ngn skillnad om det varit ett vitt rötägg som hetat Kalle. Mina döttrar har haft som vana att alltid sätta sig längst fram närmast läraren och på så sätt har de kunnat klara sig genom skoltiden.
    Snick snack? jag håller ju med dig att det är dåligt att barn ska drabbas av vuxnas oförmåga att hantera situationer.
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 07:36:02 följande:

Nu är vi rejält OT här inser jag. Ursäkta mig. Tråden handlar ju om hur man ska förhålla sig till ev SD-släktingar! De ska man bojkotta, hatbomba och utesluta ur gemenskapen är mitt goda råd. Tjing!

Det räcker med att sluta umgås, det är nog inte bra att lägga ner en massa energi på människor man inte vill umgås med vilka det än är, respektfull nonchalans är ett bra ord jag har fått höra.

• Lord Hans
    KillBill skrev 2015-01-19 22:26:33 följande:
    Vad är det du inte förstår? Man utsätter inte sina barn för rasism, främlingsfientlighet, homofobi etc. En bra förälder ger sina barn en sund värdegrund.
    Jag tror nog alla håller med dig där, fast varför tror du att din värdegrund skulle vara bättre och mer sund än 7,5 miljarder andra människors?
  • Anonym (frälst och god)
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 07:44:34 följande:
    Snick snack? jag håller ju med dig att det är dåligt att barn ska drabbas av vuxnas oförmåga att hantera situationer.
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 07:36:02 följande:

Nu är vi rejält OT här inser jag. Ursäkta mig. Tråden handlar ju om hur man ska förhålla sig till ev SD-släktingar! De ska man bojkotta, hatbomba och utesluta ur gemenskapen är mitt goda råd. Tjing!

Det räcker med att sluta umgås, det är nog inte bra att lägga ner en massa energi på människor man inte vill umgås med vilka det än är, respektfull nonchalans är ett bra ord jag har fått höra.
    Jo men är det så enkelt som att "sluta umgås" om man har gjort just det en längre tid eftersom man är släkt? Kanske måste man vara tydlig och förklara att man inte umgås med SD:are och de som inte tror på "alla människors lika värde"? Alla människor har ju precis lika stort värde! (?) men inte SD:are då kanske? Lite svinn får man ju räkna med.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (30 år man) skrev 2015-01-20 07:44:33 följande:

Det är ju snällt att du låter folk svara anonymt med tanke på att vi alla är anonyma här ipå forumet och såna som du och jag lite extra då ingen av oss skriver under våra medlemsnamn.

Sen källor, visst är google bra men man hittar även länkar till att Elvis lever, och söker man tex bara fakta på Avpixlat och liknande får man ju ett helt annat mer vinklat resultat.

Ingen förälder som låter sina 12-åringar vara ute på nätterna är särskillt bra föräldrar, dåligt föräldraskap är doch något som finns inom alla kulturer etc Vi har tillräckligt många dåliga svenska föräldrar för att inte slå oss för bröstet där så vad sägs om at thelt enkelt döma ut ett beteende och inte ett ursprung.

Sen är nog de flesta tacksamma för att få hjälp men det betyder inte att man ska buga och bocka och vara underdåniga och inte kräva respekt eller att bli behandlad som en människa, eller ställer du samma krav på all utslagna som får hjälp av samhället att dom ska vara oändligt tacksamma för att dom får hjälp? kanske även kyssa oss svneska på handen som vi vore deras frälsare?

Alla brott begås inte av invandrare, jag följde ditt råd och googlade tex fram det här
    www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab
    "Sverigedemokrater mer kriminella än invandrare"

Bli arg och upprörd på de som beter sig dåligt, det blir jag också men jag blir arg på det felaktiga handlandet,  annars skulle jag får tilbringa all min tid att hata män som grupp och så fördomsfull är jag inte.
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 08:00:31 följande:
    Det är ju snällt att du låter folk svara anonymt med tanke på att vi alla är anonyma här ipå forumet och såna som du och jag lite extra då ingen av oss skriver under våra medlemsnamn.

Sen källor, visst är google bra men man hittar även länkar till att Elvis lever, och söker man tex bara fakta på Avpixlat och liknande får man ju ett helt annat mer vinklat resultat.

Ingen förälder som låter sina 12-åringar vara ute på nätterna är särskillt bra föräldrar, dåligt föräldraskap är doch något som finns inom alla kulturer etc Vi har tillräckligt många dåliga svenska föräldrar för att inte slå oss för bröstet där så vad sägs om at thelt enkelt döma ut ett beteende och inte ett ursprung.

Sen är nog de flesta tacksamma för att få hjälp men det betyder inte att man ska buga och bocka och vara underdåniga och inte kräva respekt eller att bli behandlad som en människa, eller ställer du samma krav på all utslagna som får hjälp av samhället att dom ska vara oändligt tacksamma för att dom får hjälp? kanske även kyssa oss svneska på handen som vi vore deras frälsare?

Alla brott begås inte av invandrare, jag följde ditt råd och googlade tex fram det här
    www.aftonbladet.se/kultur/article20042384.ab
    "Sverigedemokrater mer kriminella än invandrare"

Bli arg och upprörd på de som beter sig dåligt, det blir jag också men jag blir arg på det felaktiga handlandet,  annars skulle jag får tilbringa all min tid att hata män som grupp och så fördomsfull är jag inte.
    QUE? Vad skrev "30 år man"?
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 07:49:34 följande:
    Jo men är det så enkelt som att "sluta umgås" om man har gjort just det en längre tid eftersom man är släkt? Kanske måste man vara tydlig och förklara att man inte umgås med SD:are och de som inte tror på "alla människors lika värde"? Alla människor har ju precis lika stort värde! (?) men inte SD:are då kanske? Lite svinn får man ju räkna med.
    Det är klart att det är svårt, men man måste ibland inse att den bild man har av en människa kanske inte längre stämmer och inte kan man ge någon frikort för rasism, pedofili, våldtäkt osv bara för att dom är släkting, men det innebär ju inte att man inte älskar den person som varit och saknar denna och önskar att saker vait annorlunda.

Min personliga åsikt är att jag tror att SD består till en stor del av missnöjesväljare, dessa ser inte jag som rasister utan väljare som i alla tider hoppat mellan blocken då det är arga på politiker, men att rösta på ett främlingsfientligt parti anser inte jag vara lösningen på de problem som finns då SD aldrig kommer få igenom sin politik då ingen vill samarbeta med dom.
    Sanningen är ju att om SD inte varit så extrema och främlingsfientliga så hade ju kanske andra partier samarbetat med dom men så är ju inte fallet och en röst på SD är om inte bortkastad men faktiskt en röst på det ena blocket, i det här fallet de rödgröna.

När det gäller ts så kan man naturligtvis inte tvinga henna att umgås med människor som hon inte tycker om, det spelar ingen roll om det är raister eller bara en jobbig svärmor man kan inte bestämma över vad andra människor får eller inte får  göra. Det är ju inte heller så att jag tror en rasist sitter och bjuder över en muslimsk familj på middag heller.
    När det gäller vårt privata umgänge så är det ju vi själva som väljer vilka vi ska umgås med.

• KillBill
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 06:32:29 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men man ska fostra sina barn till att vara goda medborgare MEN man ska inte inbilla dem att alla människor är snälla och trevliga och bara vill väl hela tiden! Då blir barnen naiva våp som bara flinar inställsamt och hamnar längst ner på skalan.
    Kommentarerna på mitt inlägg är helt sjuka. 1. Jag behöver inte hata någon för att jag väljer att inte umgås.

2. Jag har lärt mina barn tillräckligt om gott och ont i samhället. De behöver inte träffa exempelvis homofober eller våldsverkare för att förstå att de finns.

3. Varken jag eller mina barn umgås med rasister, främlingsfientliga, fundamentalister (kristna såväl som muslimska) då jag menar att de inte står upp för principen om allas lika värde.
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 08:13:54 följande:
    Det är klart att det är svårt, men man måste ibland inse att den bild man har av en människa kanske inte längre stämmer och inte kan man ge någon frikort för rasism, pedofili, våldtäkt osv bara för att dom är släkting, men det innebär ju inte att man inte älskar den person som varit och saknar denna och önskar att saker vait annorlunda.

Min personliga åsikt är att jag tror att SD består till en stor del av missnöjesväljare, dessa ser inte jag som rasister utan väljare som i alla tider hoppat mellan blocken då det är arga på politiker, men att rösta på ett främlingsfientligt parti anser inte jag vara lösningen på de problem som finns då SD aldrig kommer få igenom sin politik då ingen vill samarbeta med dom.
    Sanningen är ju att om SD inte varit så extrema och främlingsfientliga så hade ju kanske andra partier samarbetat med dom men så är ju inte fallet och en röst på SD är om inte bortkastad men faktiskt en röst på det ena blocket, i det här fallet de rödgröna.

När det gäller ts så kan man naturligtvis inte tvinga henna att umgås med människor som hon inte tycker om, det spelar ingen roll om det är raister eller bara en jobbig svärmor man kan inte bestämma över vad andra människor får eller inte får  göra. Det är ju inte heller så att jag tror en rasist sitter och bjuder över en muslimsk familj på middag heller.
    När det gäller vårt privata umgänge så är det ju vi själva som väljer vilka vi ska umgås med.
    ?? Jobbiga svärmödrar är en klassiker men jobbiga svärmödrar som röstar på SD!!! Vilken lycka. De kärringarna kan man vända ryggen helt legitimt.

ELLER, Buhuuuu...svärmor tror inte på alla människors lika värde och när hon hjälper oss med att passa barnen varje vecka så försöker hon säkert indoktrinera dem men vad ska man göra när man jobbar...................................................buhuuuuu
  • Anonym (som vanligt)
    KillBill skrev 2015-01-20 08:17:20 följande:
    Varken jag eller mina barn umgås med rasister, främlingsfientliga, fundamentalister (kristna såväl som muslimska) då jag menar att de inte står upp för principen om allas lika värde.
Svar på tråden Sd-släktingar