• Anonym (Suck)

Sd-släktingar

Först: Jag söker råd från dem som delar min grundsyn på sd. Sverigedemokrater som svarar i tråden kommer totalignoreras.

Så. I min sambos släkt finns flera uttalade sverigedemokrater. Inte särskilt trevligt. Särskilt som det ofta hoppar rasistiska grodor ur munnen på dem och på facebook delas det friskt från rasistiska sajter. 

Jag står på exakt motsatt sida politiskt. Det är ingen hemlighet, men av hänsyn till alla på t ex släktmiddagar undviker jag att tala om politik.

När någon av sd-släktingarna går i gång brukar jag antingen ignorera dem eller ta fem djupa andetag för att lugnt och vänligt bemöta de galnaste påståendena. Sist påstod de att "invandrare fångar duvor på torget i stan för att äta upp dem". Jo, det är visst sant. En av dem hade sett en pensionär med invandrarbakgrund mata duvorna på torget och sedan hade fantasin börjat flöda. Drömmer

Nu till det verkliga problemet: Hade jag bara behövt träffa dem vid enstaka tillfällen, t ex på bröllop eller större släktträffar, hade jag varit ganska okej med det. Men min sambo umgås en hel del med dem (vilket får mig att undra hur hans värderingar ser ut egentligen.) Han förväntar sig också att jag ska umgås med dem med fester hit och parmiddagar dit. Jag har förstås sagt vad jag tycker, men han tycker att de är schysta annars och då kan han överse med att de är rasister.

Hade det varit en förälder eller syskon hade jag kunnat förstå det, men i det här fallet rör det sig främst om hans faster, hennes man och deras barn. Kusiner och fastrar tycker jag att man kan välja om man vill ha nära umgänge med eller inte. 

Nu har jag allvarligt börjat fundera på hur vår gemensamma framtid kommer att bli och hur jag ska tackla det här. Någon som har input? Eller varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Sd-släktingar
  • Anonym (frälst och god)
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-20 08:29:00 följande:
    KillBill skrev 2015-01-20 08:17:20 följande:
    Kommentarerna på mitt inlägg är helt sjuka. 1. Jag behöver inte hata någon för att jag väljer att inte umgås.

2. Jag har lärt mina barn tillräckligt om gott och ont i samhället. De behöver inte träffa exempelvis homofober eller våldsverkare för att förstå att de finns.

3. Varken jag eller mina barn umgås med rasister, främlingsfientliga, fundamentalister (kristna såväl som muslimska) då jag menar att de inte står upp för principen om allas lika värde.
    Men om det nu är så att "alla har lika värde" så rimmar det dåligt med att du väljer bort en mängd människor!(?) Tänker du att "alla har lika stort värde" men typ att det finns vissa undantag??????????

• Anonym (som vanligt)
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 08:27:51 följande:
    ?? Jobbiga svärmödrar är en klassiker men jobbiga svärmödrar som röstar på SD!!! Vilken lycka. De kärringarna kan man vända ryggen helt legitimt.

ELLER, Buhuuuu...svärmor tror inte på alla människors lika värde och när hon hjälper oss med att passa barnen varje vecka så försöker hon säkert indoktrinera dem men vad ska man göra när man jobbar...................................................buhuuuuu
    Tror dom flesta trots allt föredrar en svärmor som bara är jobbig och inte en person  som inte tror på alla människors lika värde.

• KillBill
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 08:31:03 följande:
    KillBill skrev 2015-01-20 08:17:20 följande:Kommentarerna på mitt inlägg är helt sjuka. 1. Jag behöver inte hata någon för att jag väljer att inte umgås.

2. Jag har lärt mina barn tillräckligt om gott och ont i samhället. De behöver inte träffa exempelvis homofober eller våldsverkare för att förstå att de finns.

3. Varken jag eller mina barn umgås med rasister, främlingsfientliga, fundamentalister (kristna såväl som muslimska) då jag menar att de inte står upp för principen om allas lika värde.
    Men om det nu är så att "alla har lika värde" så rimmar det dåligt med att du väljer bort en mängd människor!(?) Tänker du att "alla har lika stort värde" men typ att det finns vissa undantag??????????

Så du har inga gränser? Umgås du och dina barn med fascister, nazister, pedofiler eller fundamentalistiska muslimer för att visa allas lika värde och för att visa dina barn hur världen ser ut eller var går din gräns?

Min gräns är att jag bara umgås med dem som ställer upp på principen om allas lika värde.
    KillBill skrev 2015-01-20 08:40:08 följande:
    Så du har inga gränser? Umgås du och dina barn med fascister, nazister, pedofiler eller fundamentalistiska muslimer för att visa allas lika värde och för att visa dina barn hur världen ser ut eller var går din gräns?

Min gräns är att jag bara umgås med dem som ställer upp på principen om allas lika värde.
    Men snälla lilla du.......TÄNK. Du påstår att "alla människor har lika värde"? och sedan menar du att pedofiler, fascister, nazister och "fundamentalistiska muslimer" liksom, typ, är VAD? VAD? Är inte de människor med lika stort värde? Finns det gradskillnader? Är det möjligtvis så att "alla människor har lika värde" men tacka f..n att det finns undantag? ser fram emot ditt eminenta svar!!!
  • KillBill
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 08:44:18 följande:
    Men snälla lilla du.......TÄNK. Du påstår att "alla människor har lika värde"? och sedan menar du att pedofiler, fascister, nazister och "fundamentalistiska muslimer" liksom, typ, är VAD? VAD? Är inte de människor med lika stort värde? Finns det gradskillnader? Är det möjligtvis så att "alla människor har lika värde" men tacka f..n att det finns undantag? ser fram emot ditt eminenta svar!!!
    Jag har redan sagt att man inte behöver hata någon bara för att man väljer att inte umgås. Jag står som sagt upp för alla människors lika värde men jag umgås inte med alla.

Du ställer många frågor men besvarar inga själv. Var går din gräns? Umgås du med nazister, pedofiler muslimska fundamentalister? Du som är så frälst och god.
    KillBill skrev 2015-01-20 08:55:02 följande:
    Jag har redan sagt att man inte behöver hata någon bara för att man väljer att inte umgås. Jag står som sagt upp för alla människors lika värde men jag umgås inte med alla.

Du ställer många frågor men besvarar inga själv. Var går din gräns? Umgås du med nazister, pedofiler muslimska fundamentalister? Du som är så frälst och god.
    Du kanske bor på fel ställe kära du? "Nazister, pedofiler och muslimska fundamentalister" är ngt som de flesta av oss inte känner till alls. Vi bor i fina civiliserade områden med vettigt folk. Var bor du?
  • KillBill
    Anonym (frälst och god) skrev 2015-01-20 09:00:51 följande:
    Du kanske bor på fel ställe kära du? "Nazister, pedofiler och muslimska fundamentalister" är ngt som de flesta av oss inte känner till alls. Vi bor i fina civiliserade områden med vettigt folk. Var bor du?
    Du svarar inte på min fråga. Var går din gräns? Ser du något hinder för att du skulle umgås med nazister, fascister, pedofiler, fundamentalister, etc. eller umgås du och dina barn (om du har några) fritt med vem som helst?

Bara så du vet det så finns det nazister och fascister i nästan varje stad och byhåla i Sverige.
    KillBill skrev 2015-01-20 09:07:26 följande:
    Du svarar inte på min fråga. Var går din gräns? Ser du något hinder för att du skulle umgås med nazister, fascister, pedofiler, fundamentalister, etc. eller umgås du och dina barn (om du har några) fritt med vem som helst?

Bara så du vet det så finns det nazister och fascister i nästan varje stad och byhåla i Sverige.
    Ja men alla människor har ju "lika värde"? Menar du att nazister,fascister och pedofiler inte ingår i "allas lika värde"? Vilka fler är undantagna? Hur kan det finnas undantag i "ALLAS lika värde"?
  • Klotjohan

Jag har full förståelse för TS och hur hon känner. Jag har en del av släkten som försöker överträffa sig själv i att bli ännu mer White Trash-ig än de redan är. Har i alla tider varit ett evigt gnäll om hur svårt de alltid haft det, hur motarbetade de är, hur lätt det är för alla andra som föddes med guldsked i mun. Själva har dom valt karriärsvägen att hoppa av skolan efter högstadiet, aldrig vidareutbilda sig för att passa bättre på arbetsmarknaden, aldrig flyttat, skaffat fler barn än de egentligen har råd med, överlånat huset, gjort misslyckade bilaffärer, är i princip redo att ansöka till Lyxfällan, har aldrig betalat till a-kassan och har låg SGI. Dessutom är de halvasiater i familjen och tycker nu att SD är det bästa som hänt Sverige för nu får det vara nog med att dalta med alla andra och invandrare som kommer hit är säkert med i ISIS allihop speciellt dom som flytt från Syrien nyligen. 
    Noll självinsikt och ansvar för sin egen situation och ett ständigt hackande på muslimer, tiggare och alla "kommunister". 
    Kan ju tillägga att jag själv blev arbetslös i år men inte sitter jag hemma och skyller mina problem på hela världen och tror det kommer lösa sig bara man förbjuder tiggeri och bränner ned moskéer. Jag är så trött på allt gnäll och bristen på konstruktivt tänkande så jag orkar snart inte med att träffa dom längre. 

Klotjohan skrev 2015-01-20 09:18:37 följande:

Jag har full förståelse för TS och hur hon känner. Jag har en del av släkten som försöker överträffa sig själv i att bli ännu mer White Trash-ig än de redan är. Har i alla tider varit ett evigt gnäll om hur svårt de alltid haft det, hur motarbetade de är, hur lätt det är för alla andra som föddes med guldsked i mun. Själva har dom valt karriärsvägen att hoppa av skolan efter högstadiet, aldrig vidareutbilda sig för att passa bättre på arbetsmarknaden, aldrig flyttat, skaffat fler barn än de egentligen har råd med, överlånat huset, gjort misslyckade bilaffärer, är i princip redo att ansöka till Lyxfällan, har aldrig betalat till a-kassan och har låg SGI. Dessutom är de halvasiater i familjen och tycker nu att SD är det bästa som hänt Sverige för nu får det vara nog med att dalta med alla andra och invandrare som kommer hit är säkert med i ISIS allihop speciellt dom som flytt från Syrien nyligen. 
    Noll självinsikt och ansvar för sin egen situation och ett ständigt hackande på muslimer, tiggare och alla "kommunister". 
    Kan ju tillägga att jag själv blev arbetslös i år men inte sitter jag hemma och skyller mina problem på hela världen och tror det kommer lösa sig bara man förbjuder tiggeri och bränner ned moskéer. Jag är så trött på allt gnäll och bristen på konstruktivt tänkande så jag orkar snart inte med att träffa dom längre. 

Hoppas du får ett jobb snart. När jag var arbetslös så ville jag DÖÖÖÖ varenda dag, Precis varenda jävla dag och nu är jag tacksam att jag är gammal och döfärdig 
Svar på tråden Sd-släktingar