Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej allihop :) Jag har Bf 29/10 enligt min app så jag är nu i v. 5, 4+5. Är det nån annan som är i samma vecka? Hur mår ni?
Jag gick in i v 6 idag o har bf 26/10. Men man e ju så nojjig för minsta lilla har tagit 4 grav test på 10 dagar kommer bli dyrt det här ????. Men man blir ju så nojjig såfort nån symptom inte är lika stark som tidigare.
Vad kul att vi är flera i samma vecka :) så spännande att höra hur det går för er. Jag tror man alltid kommer vara orolig.. Såklart extra när något avtar eller så men det är nog bara normalt. Betyder ju att saker och ting ändras i kroppen :) Jag har precis varit på sjukhuset och pratat med läkare och sjuksköterska om att jag blivit gravid, har diabetes sen massa år tillbaka så jag behöver följas upp extra. Nu känns allt lite mer verkligen men ibland känns det som att man liksom hittar på.. Så märklig känsla! Känner ni också så? Att man leker mamma pappa barn? Det är ju vårt första då, så känns det väl inte om man har barn sen innan antar jag ;)
Jag är i vecka 6 (5+4) bf 23/10, och har megamycket symtom. Jag mår illa hela tiden, ont i magen (molvärk), ofta trött, känslig mot vissa smaker och lukter och humörsvängningar from hell! Stackars min gubbe som får stå ut med mig :-P
Såna här symtom hade jag inte under min förra graviditet... Så jag försöker att inte låta det ta över men med en 5 månaders pojk hemma så kan det bli lite mycket ibland. Jag tar en dag i taget!
Hej! Hoppas gärna med här, plussade nyss (V5 4+1) BF 2/11 så hoppas det är okej ändå:) har en dotter sedan innan på 8 mån:)
Har inte några direkta symptom, lite molvärk i magen samt inte jätte sugen på kaffe (till min stora besvikelse, älskar ju morgonkaffet annars) ;) hade inte några direkta symptom med dottern heller i början så hoppas på en lika härlig graviditet nu som förra! :D
Jag är i vecka 6 (5+4) bf 23/10, och har megamycket symtom. Jag mår illa hela tiden, ont i magen (molvärk), ofta trött, känslig mot vissa smaker och lukter och humörsvängningar from hell! Stackars min gubbe som får stå ut med mig :-P
Såna här symtom hade jag inte under min förra graviditet... Så jag försöker att inte låta det ta över men med en 5 månaders pojk hemma så kan det bli lite mycket ibland. Jag tar en dag i taget!
Åh vad kul! Jag har molvärk, ganska kraftig av och till. Och idag har illamåendet kommit. Inte kräkts men haft en påse beredd hehe.. Väldigt yr också och somnat på jobbet två dagar i rad. Känns så märkligt, som att alla symtom kommer på en gång! När fick du veta att du var gravid? Har ni försökt länge?
Med sonen mådde jag skit till vecka 9 då jag istället för att må illa hela tiden började spy (och må bra resten) och spydde till och med vecka 22. Jag har många symptom nu, dock inte i närheten av så starka som de var med sonen, förutom tröttheten då.
Jag har en sån tur att min man är hemma och pappaledig, att jag endast är iväg två dagar i veckan. Jag sover väldigt mycket! Ibland så att jag får dåligt samvete som mamma... Jag är lika trött när jag vaknar och orkar inget nästan, men vet ju att detta kommer gå över :)
Jag är i vecka 7+3 ungefär och illamåendet kom 7+0, inte jättefarligt men fortfarande så att en hink får stå bredvid sängen som extra säkerhet.
Hur klarar ni andra småbarnsmammor av vardagen? Jag tycker det är extremt svårt på grund av ständig trötthet, känner mig som en zombie.
Vad kul att vi är flera i samma vecka :) så spännande att höra hur det går för er. Jag tror man alltid kommer vara orolig.. Såklart extra när något avtar eller så men det är nog bara normalt. Betyder ju att saker och ting ändras i kroppen :) Jag har precis varit på sjukhuset och pratat med läkare och sjuksköterska om att jag blivit gravid, har diabetes sen massa år tillbaka så jag behöver följas upp extra. Nu känns allt lite mer verkligen men ibland känns det som att man liksom hittar på.. Så märklig känsla! Känner ni också så? Att man leker mamma pappa barn? Det är ju vårt första då, så känns det väl inte om man har barn sen innan antar jag ;)
Förlåt om jag frågar menar inget illa eller så men blev lite nyfiken ang. Lergiganet, visste inte att man som Gravid får det? Känner till det då jag jobbar med personer med psykiskproblematik och vissa tar det till natten eller vid ångest/ oro, har fått uppfattningen om att det är rätt "starka grejer" om man ej är van medicinering? Förlåt, menar inet illa eller påhopp eller dyl. Blev bara nyfiken och undrar hur det funkar:)
Jag känner igen mig! Mår inte illa hela tiden och det verkar bli bättre på sen eftermiddag/kväll men jag fick nyss lergigan comp utskrivet. Har inte testat än men tänkte ta en i morgon bitti. Spännande att graviditeterna är så olika :)