• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2
    chazbo skrev 2015-02-26 07:22:22 följande:

Annapanna2

Han är extremt svajig. Vi kämpar varje dag med att försöka inte få extrema toppar eller dalar. Han dippar snabbt och är väldigt känslig för både snabba och långsamma kolhydrater. Att försöka ha honom under 7,5 är en dröm. Efter frukost kan han fladdra upp till 14 innan han dimper ner. Vi har cgm så vi ser ju hur det skjuter iväg direkt efter mat även om han två timmar efter ligger fint kan han ha snurrat upp på 14-17 för att snabbt gå ner igen. Mycket frustrerande.

Ska bli spännande att följa dig.

Vad jobbigt! Jag var precis likadan när jag var liten. Kunde gå från 10 till 27 till 2 inom nån timme. Nu är det mycket bättre men när dom vill att jag ska ha samma blodsocker som nån som inte har diabetes.. Känns lite deppigt. Däremot tror jag att jag kommer få massa stöd och hjälp på vägen! Det kändes verkligen att dom ville hjälpa mig så mycket dom bara kan. Men er kille har också insulinpump? Jag bad också om att få cgm, under första trimestern i alla fall, och det lät inte som en omöjlighet. Hoppas! :)
  • ronja111

Godmorgon tjejer,

Hur ser det ut med vikten för er?

Har ni gått upp något än

*hoppet är det sista som sviker*
  • Marie14

Mår inte så illa idag - igår var hemskt.
    Är det  vanligt att det varierar så ?

Har sovit lite längre idag också. Kan det ha med det att göra?

• ronja111
    Marie14 skrev 2015-02-26 09:10:14 följande:

Mår inte så illa idag - igår var hemskt.

Är det  vanligt att det varierar så ?

Har sovit lite längre idag också. Kan det ha med det att göra?

Ja det tror jag. Gör så för mig i alla fall.

Varierar alltså
  • Annapanna2
    ronja111 skrev 2015-02-26 09:02:13 följande:

Godmorgon tjejer,

Hur ser det ut med vikten för er?

Har ni gått upp något än smile1.gif

Jag har inte gått upp än men är väldigt svullen om magen på kvällarna. Igår fick jag klippa upp resåren på mina tights så dom skulle sitta mer bekvämt, känns obehagligt när nåt sitter åt! Är bara i vecka 5, 4+6, men ändå känns det jobbigt med tighta kläder. Hur långt gången är du? Har du gått upp nåt? Är aptiten som vanligt eller har den ändrats?
  • ronja111
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 09:42:41 följande:

Jag har inte gått upp än men är väldigt svullen om magen på kvällarna. Igår fick jag klippa upp resåren på mina tights så dom skulle sitta mer bekvämt, känns obehagligt när nåt sitter åt! Är bara i vecka 5, 4+6, men ändå känns det jobbigt med tighta kläder. Hur långt gången är du? Har du gått upp nåt? Är aptiten som vanligt eller har den ändrats?

Jag är förmodligen på 4+5 idag. Osäker när jag hade ÄL Kan vara 4+6 också.

Nej jag har inte heller gått upp nämnvärt. Möjligen några 100gram. Men känner mig också svullen. Kan inte dra in magen längre! Haha

Tighta kläder funkar inte. Typ klänning på jobbet (jobbar på kontor så brukar ha klänning o kavaj) Men då ser jag högravid ut! Så får vänta med att ha det tills jag "gått ut med graviditeten"

Är inte sugen på något speciellt, men måstw äta ofta för att undvika blodsockerfall o illamående. Hur har du det?
  • tjockobbe
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 09:42:41 följande:
    I min första graviditet köpte jag mammaleggings när jag var i vecka 8, alltså 7+. Underbaraste plagget någonsin för jag var så öm om magen! Då hade jag försökt härda ut också. Köp ett par mammaleggings eller jeans och känn skillnaden!
    Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Monsan

Jag är i v 9(8+2) och jag har inte gått upp någonting... Kan använda alla mina kläder.. Tränar däremot 5 gånger i veckan så kanske beror på det.. :)..

• Aeskmolnet
    JLH87 skrev 2015-02-25 21:17:59 följande:

Är det någon mer som har extrem värk i livmodern? Jag får som "krampanfall" i livmodern som varar allt från 5 till 15 minuter. Det är olidligt när det väl händer :( har hänt tre gånger idag, och två nätter i rad.

Som tur var har jag fått tid hos gyn på St Görans imorgon. Undra vad dom kollar? Hoppas på ett ul..

Jag får inte kramper men har mer konstant ont och ibland känns det mer.
    Extra mycket kan det känns om jag har legat ner ett tag t.ex och sedan ställer mig upp.. Lite vid hastoga rörelser alltså.

Idag har jag dessutom ont precis under revbenen, vet inte om det är vanligt?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015