• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • hannap90
    mea84 skrev 2015-02-25 20:21:28 följande:

Fått tid för ul den 9/3, så efter det är det bara att hoppas på det bästa! ????

Håller tummarna :)
  • MalynCazzandra
    mea84 skrev 2015-02-25 20:21:28 följande:

Fått tid för ul den 9/3, så efter det är det bara att hoppas på det bästa! ????

Vad tidigt??
  • JLH87

Är det någon mer som har extrem värk i livmodern? Jag får som "krampanfall" i livmodern som varar allt från 5 till 15 minuter. Det är olidligt när det väl händer :( har hänt tre gånger idag, och två nätter i rad.

Som tur var har jag fått tid hos gyn på St Görans imorgon. Undra vad dom kollar? Hoppas på ett ul..

• umaja
    Emelie23 skrev 2015-02-23 19:42:25 följande:

Någon son är sugen och vara med på Facebook "oktoberbebisar" :) är inte så ofta här inne :( skulle bara roligt om någon ville vara med! Hojta till så kan jag lägga till er :D

Jag vill gärna vara med :) u_maja@hotmail.com
  • mea84
    MalynCazzandra skrev 2015-02-25 21:07:23 följande:

Vad tidigt??

Har haft ett utomkveds tidigare vilket gör att man får komma på ul tidigt för att se om det ligger rätt och inte i äggledaren
  • Annapanna2
    chazbo skrev 2015-02-25 20:30:12 följande:

Annapanna2 Är det diabetes typ1 du har? Min yngsta son har det. Hur kommer du behöva behandlas under graviditeten? Vad kommer ändras tror du? Om du tycker det är okej att svara på alltså. Är bara så nyfiken på allt som har med diabetes att göra eftersom vi lever med det 24 timmar om dygnet med vår lilla fyraåring

Ja, det är det! Fick det också när jag var fyra år. Dom vill följa mitt blodsocker. Risken med höga blodsocker är att barnet växer för mycket, och att man lättare drabbas av ketoacidos när man är gravid. Blodsockret får inte överstiga 7,5... Får se hur det går. Jag tror det blir svårt med tanke på alla hormoner som är i omlopp. Läkaren idag var väldigt noga med att poängtera att i den här situationen är det jag och bebisen jag ska bry mig om, om jobb och annat gör att det blir svårt att hålla blodsockret under sån kontroll som krävs så får jag avstå sånt tills det blir bättre. Får se hur det går. Diabetes är bra knepigt ibland! Hur är det med er son, har ni läget under kontroll eller är han svajig?
  • Zam96
    SarahJ skrev 2015-02-25 19:21:46 följande:
    Det är bara att bita ihop och hålla mig vaken. Jag har mannen som jobbar på sjön så han är borta vecka/vecka. Jag jobbar skiftesarbete men jag har tur att dottern får vara hos en dagmamma även kvällar och helger när det behövs. Sen ska hunden ha sitt också men promenader och pälsvård. 
    Så som sagt så är det bara att bita ihop för mig och hoppas att jag orkar. =)
    Okej, jo det är nog kanske så... Måste man så har man ju inget annat alternativ, då är det ju bara att orka. Jag har annars varit väldigt manisk med städning och allt hemma, har velat ha det ordentligt och städat precis överallt hela tiden. Nu bäddas inte sängen och sonens leksaker ligger överallt i hans rum, det är väl bara att vänja sig, ta tag i det viktigaste och hoppas på att det blir bättre snart :)
  • Zam96

Molande värk i livmodern... Finns det fler som har det?

Jag har under kvällen legat med en värmekudde mot ryggen och magen och är en aning orolig för missfall. Det känns verkligen som en molande mensvärk, varken mer eller mindre på någon sida utan över hela...

Varit igenom ett missfall innan men minns inte mer än att det började med blod, inte smärta.

Är det "normalt" med "mensvärk"? v8 (7+3)

• chazbo

Annapanna2

Han är extremt svajig. Vi kämpar varje dag med att försöka inte få extrema toppar eller dalar. Han dippar snabbt och är väldigt känslig för både snabba och långsamma kolhydrater. Att försöka ha honom under 7,5 är en dröm. Efter frukost kan han fladdra upp till 14 innan han dimper ner. Vi har cgm så vi ser ju hur det skjuter iväg direkt efter mat även om han två timmar efter ligger fint kan han ha snurrat upp på 14-17 för att snabbt gå ner igen. Mycket frustrerande.

Ska bli spännande att följa dig.

• Skogisen
    Zam96 skrev 2015-02-26 00:21:54 följande:

Molande värk i livmodern... Finns det fler som har det?

Jag har under kvällen legat med en värmekudde mot ryggen och magen och är en aning orolig för missfall. Det känns verkligen som en molande mensvärk, varken mer eller mindre på någon sida utan över hela...

Varit igenom ett missfall innan men minns inte mer än att det började med blod, inte smärta.

Är det "normalt" med "mensvärk"? v8 (7+3)

Är i v 4+4 (bf 31/10) har haft molvärk i två veckor nu o ser det som normalt, fick MA i december o den smärtan var helt annorlunda, det var mer som kramper som kom o gick och ökade i intensitet. Är ju olika för alla, men håller tummarna för att det är vanlig "växtvärk" du har
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015