• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2
    noctura skrev 2015-02-26 13:05:20 följande:
    Förlåt men du gjorde min morgon. Oj vad jag har skrattat när jag läste att ditt morgonkaffe smakade kantareller :D

Jag har inte druckit något kaffe på 3 veckor (magkatarr) så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med mina erfarenheter. Tänkte vänta någon vecka till innan jag får min kaffekopp. Då får magen ordentlig tid att bli helt bra :)
    Haha, kul att nån gillade det! ;) Usch vad eländigt. Tar du omeprazol? Jag har kronisk magkatarr så jag vet hur det känns. Inte roligt alls! Krya på dig!
  • Silverguld
    mittnamnDoris skrev 2015-02-26 12:08:40 följande:

Har inte vägt mig på länge men tror inte jag har gått upp nåt. Kläderna sitter som de brukar. Är i v.8 (7+3)

Mår fortfarande illa. Vill bara bli "normal" igen och njuta av graviditeten. Den 12:e mars är det inskrivning hos barnmorskan. 3:e graviditeten med henne. Är supernöjd.

Jag har provat baking soda test men inte rödkålstest. Baking soda test stämde på mig. Den visade flicka och jag fick en flicka.

Vad spännande, när gjorde du "testet"? Jag går in i vecka 10 imorgon.
  • Silverguld
    Zam96 skrev 2015-02-26 12:20:24 följande:
    Jag gjorde det förra graviditeten, bubblade massor (pojke) och jag fick en pojke också, dock kan det ju bara vara slumpen... Tänkte iaf testa efter 10+ denna graviditet också för att se om det stämmer då också :)
    Vad häftigt att det visade rätt, när ungefär gjorde du det?
  • JLH87
    Aeskmolnet skrev 2015-02-26 10:46:50 följande:
    Jag får inte kramper men har mer konstant ont och ibland känns det mer.
    Extra mycket kan det känns om jag har legat ner ett tag t.ex och sedan ställer mig upp.. Lite vid hastoga rörelser alltså.

Idag har jag dessutom ont precis under revbenen, vet inte om det är vanligt?
    Om det är under revbenen kanske det inte har med bebismagen o göra!? Låter som det är för högt upp..

Jag var iaf hos gyn idag och fick göra ett VUL. Jag fick se ett tickande hjärta så jag blev jätteglad och lite lugnare :D
  • Zam96
    Silverguld skrev 2015-02-26 14:48:45 följande:
    Vad häftigt att det visade rätt, när ungefär gjorde du det?
    Jag är inte helt säker men det var någon gång runt v 11-12 när jag gjorde första ultraljudet (11+4). Om det var innan eller efter minns jag inte. Det skadar ju inte att testa snart för att sedan testa om några veckor igen?
  • Aeskmolnet
    JLH87 skrev 2015-02-26 15:04:12 följande:
    Om det är under revbenen kanske det inte har med bebismagen o göra!? Låter som det är för högt upp..

Jag var iaf hos gyn idag och fick göra ett VUL. Jag fick se ett tickande hjärta så jag blev jätteglad och lite lugnare :D
    Hmmm nej kanske inte, jag vet faktiskt inte. Har känt så 2 gånger under veckan. När jag sitter ner så känns det som att revbenen skär in i magen liksom så jag vill sitta jätterak i ryggen.. Om du förstår. Haha jag vet inte. 

Ååh vad kul! Grattis =)=)
  • mea84
    hannap90 skrev 2015-02-25 20:31:31 följande:

Håller tummarna :)

Tack
  • mea84
    Zam96 skrev 2015-02-26 00:21:54 följande:

Molande värk i livmodern... Finns det fler som har det?

Jag har under kvällen legat med en värmekudde mot ryggen och magen och är en aning orolig för missfall. Det känns verkligen som en molande mensvärk, varken mer eller mindre på någon sida utan över hela...

Varit igenom ett missfall innan men minns inte mer än att det började med blod, inte smärta.

Är det "normalt" med "mensvärk"? v8 (7+3)

Har också molvärk som kommer och går, även mer och mindre ibland. Men man står ju ut, så tror inte du ska oroa dig men om molvärken går över i ren smärta som man inte kan uthärda tror jag man bör åka in för en koll. Samt så länge man inte blöder så kan man vara lugn oxå...hoppas de lugnar dig lite. Annars tycker jag du kan ringa till din barnmorska och höra lycka till
  • mea84
    ronja111 skrev 2015-02-26 09:02:13 följande:

Godmorgon tjejer,

Hur ser det ut med vikten för er?

Har ni gått upp något än

Är ju bara i v 6 (5+5) tror inte jag gått upp ännu, är ju så tidigt men känner sig kanske lite mer svullen om magen. Hur går de för dig? Vilken v är du i?
  • Missma01
    mea84 skrev 2015-02-26 15:49:37 följande:
    Har också molvärk som kommer och går, även mer och mindre ibland. Men man står ju ut, så tror inte du ska oroa dig men om molvärken går över i ren smärta som man inte kan uthärda tror jag man bör åka in för en koll. Samt så länge man inte blöder så kan man vara lugn oxå...hoppas de lugnar dig lite. Annars tycker jag du kan ringa till din barnmorska och höra lycka till
    Jag har också mycket molvärk och ibland känns det precis som mensvärk, har förstått att det är typ växtvärk i livmodern, så jag försöker tänka att det är nått bra :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015