Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej allihopa!
Jag bor som sagt i England och jag vet inte om det ar annorlunda i Sverige men igar var jag iallafall hos min doktor. Jag trodde de skulle gora ett test dar ocksa bara for att vara sakra men det gjorde de inte.
Jag blev inskriven for modravarden, hon kollade mitt blodtryck och hojde min skoldkortel medicin. Har i England far man aven gratis medicin och tandvard under tiden man ar gravid och tills barnet ar 1 ar sa jag fick det kortet ocksa.
Sa nu ar det bara att vanta pa att hora fran sjukhuset! Jag fick valja viljet sjukhus jag ville foda pa (redan!). Valde samma som min syster fodde pa.Hon sa aven att jag gick in i vecka 6 igar. Borjar kannas mer verkligt nu!
Kanner inte sa mycket... Ont i brosten, mar illa pa kvallarna, kanner inte alls for mat men det ar allt.
Ska se om jag kan forsoka fa till mig ett tidigt ultraljud. De kommer halla extra koll pa mig pga skoldkorteln och da ar det tydligen lattare att fa det :)
Hoppas alla ni andra mar bra!
Godmorgon tjejer,
Hur ser det ut med vikten för er?
Har ni gått upp något än ![]()
Förmodligen har jag gått upp några kg, men jag vet inte eftersom jag inte visste exakt vad jag vägde innan. Jag undviker att väga mig, jag går efter hur det känns i kroppen och vad jag ser i spegeln. Jag tränar tre-fyra gånger i veckan. Förra graviditeten blundande jag varje gång jag vägde mig hos barnmorskan och bad dom att låta bli att säga något eftersom jag sen unga år haft ångest för vikten. Både när jag vägde 75kg som när jag vägde 48kg. Jag tänker nog göra samma sak den här gången. Jag vägde mig samma dag jag förlöstes för att ha det som sporre till att komma tillbaka igen.
Har inte vägt mig på länge men tror inte jag har gått upp nåt. Kläderna sitter som de brukar. Är i v.8 (7+3)
Mår fortfarande illa. Vill bara bli "normal" igen och njuta av graviditeten. Den 12:e mars är det inskrivning hos barnmorskan. 3:e graviditeten med henne. Är supernöjd.
Jag har provat baking soda test men inte rödkålstest. Baking soda test stämde på mig. Den visade flicka och jag fick en flicka.
Skönt att det inte bara är jag som är svullen! Jag jobbar på sjukhus så arbetskläderna är redan ganska slappa, det kommer nog funka. Jag är inte heller sugen på nåt speciellt, knappt nåt alls faktiskt.. Väldigt hungrig dock! I alla fall nu när jag fått tablett mot illamående, igår vid den här tiden fick jag tvinga i mig knäckemacka till lunch. Tänker vänta lite med mammakläder.. Känns hemskt att ha nåt hemma om det inte skulle gå vägen. Men kan tänka mig att det är väldigt skönt! Tar gärna en svullen mage så länge allt går bra :)
Haha apropå att vara sugen på saker och mat och sånt, i morse smakade mitt morgonkaffe kantareller! Nån annan som känt nåt sånt?
Jag har kanske gått upp några kilo, men då låg jag innan under min vanliga vikt och de eventuella kilona kan lika gärna bero på rökstoppet för tre veckor sedan (när jag plussade).
Men magen är svullen och redan kan jag känna livmodern ovanför blygdbenet, det går inte längre in där liksom. Detta är ju andra barnet så det kanske spelar in också? För ett år sedan var jag ju enorm (var i vecka 38 kanske?) så det har ju inte gått så jättelång tid :)
Haha apropå att vara sugen på saker och mat och sånt, i morse smakade mitt morgonkaffe kantareller! Nån annan som känt nåt sånt?