• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mea84
    JLH87 skrev 2015-02-26 15:04:12 följande:

Om det är under revbenen kanske det inte har med bebismagen o göra!? Låter som det är för högt upp..

Jag var iaf hos gyn idag och fick göra ett VUL. Jag fick se ett tickande hjärta så jag blev jätteglad och lite lugnare :D

Va kul!
  • mea84
    Missma01 skrev 2015-02-26 15:53:52 följande:

Jag har också mycket molvärk och ibland känns det precis som mensvärk, har förstått att det är typ växtvärk i livmodern, så jag försöker tänka att det är nått bra :)

Ja, så tänker jag med. Lite mensvärk eller liknande kan ju bara vara bra pga att något växer där inne så länge man står ut och inte får otroligt ont eller blöder är jag lugn. Vilken vecka är du i?
  • mea84
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 12:10:58 följande:

Haha apropå att vara sugen på saker och mat och sånt, i morse smakade mitt morgonkaffe kantareller! Nån annan som känt nåt sånt?

Haha har dock inte reagerat på kaffe men skulle tugga tuggemi här om dagen och de smakade som sopor typ, blev så äklad att jag kunde inte fortsätta tugga
  • Annapanna2
    mea84 skrev 2015-02-26 16:00:42 följande:
    Haha har dock inte reagerat på kaffe men skulle tugga tuggemi här om dagen och de smakade som sopor typ, blev så äklad att jag kunde inte fortsätta tugga smile1.gif
    Haha usch! Låter ju ännu värre. Mint som är så fräscht.. Man kommer ju bli helt knäpp av det här :)
  • mea84
    kallemaja skrev 2015-02-26 16:03:48 följande:

Har ni börjat berätta för nära och kära än?

De jag har berättat för är min chef pga det jobbet jag har. Sen har vi valt att inte berätta för någon förrän senare, runt v 11-13....ev till föräldrarna lite tidigare beror ju lite på hur länge man kan hålla sig
  • mittnamnDoris
    Silverguld skrev 2015-02-26 14:48:02 följande:

Vad spännande, när gjorde du "testet"? Jag går in i vecka 10 imorgon.

Jag kommer inte ihåg exakt men det var mellan v.10-12 iaf. Vet att man gick och väntade att få komma till v 10.

Tänkte prova rödkålstest denna gång med

Men måste komma på nåt bra så inte de andra barnen ser. Min äldsta på 12 frågade maken ifall han har gjort mig på smällen igen hahah
  • Zam96
    mea84 skrev 2015-02-26 15:49:37 följande:
    Har också molvärk som kommer och går, även mer och mindre ibland. Men man står ju ut, så tror inte du ska oroa dig men om molvärken går över i ren smärta som man inte kan uthärda tror jag man bör åka in för en koll. Samt så länge man inte blöder så kan man vara lugn oxå...hoppas de lugnar dig lite. Annars tycker jag du kan ringa till din barnmorska och höra lycka till
    Tack! Det hade försvunnit när jag vaknade i morse och hållit sig borta idag så det kanske bara är växtvärk om kommer lite då och då. Inga blödningar heller. Ska till spec-mvc på måndag eftersom jag snittades för ett år sedan, ska prata lite och se så att graviditeten inte innebär någon större risk. Samtidigt får jag nog ett VUL för att stilla oron, så jag har inte så långt kvar för svar ändå :)
  • Zam96
    kallemaja skrev 2015-02-26 16:03:48 följande:

Har ni börjat berätta för nära och kära än?

Min mamma som står mig väldigt nära fick veta några dagar efter att jag plussat denna gång, hon berättade för min mormor och morfar med min tillåtelse (jag flyttade ju hemifrån för lite mer än ett år sedan och är inte ens 20 år fyllda så på ett sätt är jag fortfarande "mammas barn").

Pappa och hans flickvän väntar barn i juni/juli så jag valde att berätta då hon var lite ivrig på att jag skulle bli gravid (hon vet att jag velat skaffa tvåan tätt).

Min bror och hans flickvän fick efter många om och men veta också, eftersom jag inte vill att han ska känna att han inte är lika viktig. Han fick ju även veta i vecka fem förra graviditeten.

Vi kommer ju behöva barnvakt och jag mår dåligt till och från så det känns skönt att de vet det. Sedan är det kul att bolla lite och slippa planera vissa saker.

Mannens familj vet inget, dock tror jag att hans mamma fattat eftersom jag slutat röka utan problem (hon tittade på min mage när vi pratade om det). Hon var också hemma hos oss för några dagar sedan då hinken stod bredvid sängen och ÄL-test och grav-test låg synligt i medicinskåpet och även en förpackning till cb digital på tvättmaskinen.

Men skulle det skita sig kommer vi ju aldrig berätta för dem och går det till vecka 12+0 (mannens födelsedag) så blir det en överraskning vid fikat :)

Blir det missfall så klarar jag nog att meddela min familj det för andra gången också, bättre med stödet och förståelsen (speciellt eftersom jag kommer få ett syskon) än att de inte har en aning om hur jag känner och mår.

Detta blev långt, men så tänker jag! :)
  • sk0skav

Halloj. Hoppar in här på sidan 127 :) har inte läst något mer än ts text.

I morse plussade jag :) .

På testet står det Gravid 2-3, sedan på lappen står det att befruktning skett då, och att läkaren räknar från min försaka dag i sista mensen, vilket betyder gravid i v 5-6.

Hur går det ihop?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015