• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Annapanna2
    Mrspalsson skrev 2015-02-25 19:05:38 följande:

Förlåt om jag frågar menar inget illa eller så men blev lite nyfiken ang. Lergiganet, visste inte att man som Gravid får det? Känner till det då jag jobbar med personer med psykiskproblematik och vissa tar det till natten eller vid ångest/ oro, har fått uppfattningen om att det är rätt "starka grejer" om man ej är van medicinering? Förlåt, menar inet illa eller påhopp eller dyl. Blev bara nyfiken och undrar hur det funkar:)

Ingen fara! Det har både en lugnande effekt och motverkar graviditetsillamående. Många preparat som är lite lugnande verkar mot illamående också faktiskt och lergigan comp innehåller även koffein, för att ta bort lite av den lugnande effekten. Det är inget starkt eller vaneframkallande så jag tackar och tar emot! :)
  • Annapanna2
    Laloppan skrev 2015-02-25 18:33:04 följande:
    Jag har jätte svårt att ta in det. Det hände så fort så har inte ena hunnit "fantisera" om hur det skulle bli. Försöker vänja mig vis tanken att vi kanske har en bebis innan året är slut!
    Samma här! Köpte en liten napp för att överraska min sambo när jag skulle berätta, kändes så konstigt.. Stod och tittade på alla bebissaker och undrade hur i hela världen en sån liten skulle kunna komma från mig.
  • SarahJ
    Zam96 skrev 2015-02-25 17:56:52 följande:

Med sonen mådde jag skit till vecka 9 då jag istället för att må illa hela tiden började spy (och må bra resten) och spydde till och med vecka 22. Jag har många symptom nu, dock inte i närheten av så starka som de var med sonen, förutom tröttheten då.

Jag har en sån tur att min man är hemma och pappaledig, att jag endast är iväg två dagar i veckan. Jag sover väldigt mycket! Ibland så att jag får dåligt samvete som mamma... Jag är lika trött när jag vaknar och orkar inget nästan, men vet ju att detta kommer gå över :)

Jag är i vecka 7+3 ungefär och illamåendet kom 7+0, inte jättefarligt men fortfarande så att en hink får stå bredvid sängen som extra säkerhet.

Hur klarar ni andra småbarnsmammor av vardagen? Jag tycker det är extremt svårt på grund av ständig trötthet, känner mig som en zombie.

Det är bara att bita ihop och hålla mig vaken. Jag har mannen som jobbar på sjön så han är borta vecka/vecka. Jag jobbar skiftesarbete men jag har tur att dottern får vara hos en dagmamma även kvällar och helger när det behövs. Sen ska hunden ha sitt också men promenader och pälsvård. 
    Så som sagt så är det bara att bita ihop för mig och hoppas att jag orkar. =)
  • Mrspalsson

Aa okej, ja då kanske det är lite skillnad på lergigan och lergigan Comp:) ja absolut, skönt! Hoppas det hjälper!:)

Annapanna2 skrev 2015-02-25 19:17:19 följande:

Ingen fara! Det har både en lugnande effekt och motverkar graviditetsillamående. Många preparat som är lite lugnande verkar mot illamående också faktiskt och lergigan comp innehåller även koffein, för att ta bort lite av den lugnande effekten. Det är inget starkt eller vaneframkallande så jag tackar och tar emot! :)

• ronja111
    hannap90 skrev 2015-02-25 09:17:08 följande:

Varit hos gyn nu. Behövde inte göra vul utan vanligt ultraljud. Man kunde se ett litet hjärta slå, och är i v 8 (7+1) :)

Åh vad härligt!!
    *hoppet är det sista som sviker*
  • ronja111

Heej tjejer,

Idag ringde läkaren!

Det första hon sa var Grattis! (Innan hej) haha! Hon är så underbar. Fått tid för UL 13/3

Vi längtar så!

Hon sa för övrigt att man kunde vara lite hursom i magen (inte bara hård) och att det var helt normalt. Skönt!

För övrigt är det någon mer som känner av sitt luktsinne? Fy fan höll på att spy idag på flygplanet för att mannen bredvid luktade så illa.. Haha!

Det lär ju inte bli bättre.

• Fru Hermelin
    ronja111 skrev 2015-02-25 19:59:14 följande:

Heej tjejer,

Idag ringde läkaren!

Det första hon sa var Grattis! (Innan hej) haha! Hon är så underbar. Fått tid för UL 13/3 smile1.gif

Vi längtar så!

Hon sa för övrigt att man kunde vara lite hursom i magen (inte bara hård) och att det var helt normalt. smile1.gif Skönt!

För övrigt är det någon mer som känner av sitt luktsinne? Fy fan höll på att spy idag på flygplanet för att mannen bredvid luktade så illa.. Haha!

Det lär ju inte bli bättre.

smile1.gif

Luktsinnet ja! Jag har väldigt känsligt luktsinne i vanliga fall, men nu är det ännu mer. Har en kollega på jobbet som är rökare och vi jobbade ihop kring en grej härom dan. Höll på att krevera när han kom in efter en rökpaus och skulle sitta vid samma datorskärm som jag! Och på bussen/tåget, alla parfymer som folk häller över sig! Eller lukten av gammal urin i offentliga hissar!

...kan hålla på i oändlighet med fler exempel känner jag Men ja, betydligt känsligare luktsinne. Var likadant när jag väntade dottern.
  • mea84
    MalynCazzandra skrev 2015-02-25 17:01:40 följande:

Jag är i vecka 6 (5+4) bf 23/10, och har megamycket symtom. Jag mår illa hela tiden, ont i magen (molvärk), ofta trött, känslig mot vissa smaker och lukter och humörsvängningar from hell! Stackars min gubbe som får stå ut med mig :-P

Såna här symtom hade jag inte under min förra graviditet... Så jag försöker att inte låta det ta över men med en 5 månaders pojk hemma så kan det bli lite mycket ibland. Jag tar en dag i taget!

Är i precis samma v som du, v 6 (5+4) men har inga symtom. Får hålla med dig om att man får ta en dag i taget och se....man är ju orolig varje dag att något ska hända! Men en dag åt gången, tack för tipset
  • mea84

Fått tid för ul den 9/3, så efter det är det bara att hoppas på det bästa! ????

• chazbo

Annapanna2 Är det diabetes typ1 du har? Min yngsta son har det. Hur kommer du behöva behandlas under graviditeten? Vad kommer ändras tror du? Om du tycker det är okej att svara på alltså. Är bara så nyfiken på allt som har med diabetes att göra eftersom vi lever med det 24 timmar om dygnet med vår lilla fyraåring

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015