Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Haha, kul att nån gillade det! ;) Usch vad eländigt. Tar du omeprazol? Jag har kronisk magkatarr så jag vet hur det känns. Inte roligt alls! Krya på dig!
Tänkte höra med er om lite råd. Vad tror ni om snowboardåkning nu i v.7-12 ? Jag kan göra regäla vurpor ibland. Jag är lite osäker på hur jag vågar göra. Hur skulle ni resonera?
Ytterligare en fråga tilm er alla
tog tempen för några dagar sedan och den låg då mellan 37,3-37,5 men tog tempen igår igen och den var då 36,8-37. Harman förhöjd temp hela graviditeten eller hur funkar detta med temperaturen? Kan jag misstänka att detta är ett dåligt tecken då tempen sjunkit? Är i v 6 (5+5) inga större grav symtom
Tack på förhand!!
Tänkte höra med er om lite råd. Vad tror ni om snowboardåkning nu i v.7-12 ? Jag kan göra regäla vurpor ibland. Jag är lite osäker på hur jag vågar göra. Hur skulle ni resonera?
Ja, clearblue mäter hCG-halten och har ett genomsnitt på hur mycket det brukar öka och ligga på i olika veckor. Att du fått 2-3 istället betyder ju att hormonerna ökat :)
Testen har ju två remsor inuti själva testet där det finns som mest tre streck. Beroende på hur starka strecken är osv så kan testet visa olika veckor. Har för mig att om det står 1-2 så finns det två streck, 2-3 är det tre streck där ett av dem är lite svagare än de andra två, 3+ visas om alla tre streck är starka. Men för att man själv ska slippa läsa av ett klurigt graviditetstest så visar ju det digitalt :) Hoppas jag svarat på din fråga?
Ytterligare en fråga tilm er alla
tog tempen för några dagar sedan och den låg då mellan 37,3-37,5 men tog tempen igår igen och den var då 36,8-37. Harman förhöjd temp hela graviditeten eller hur funkar detta med temperaturen? Kan jag misstänka att detta är ett dåligt tecken då tempen sjunkit? Är i v 6 (5+5) inga större grav symtom
Tack på förhand!! ![]()
[quote=74930463][quote-nick]Zam96 skrev 2015-02-26 22:04:53 följande:[/quote-nick]Jag tror temperaturen är hög genom hela graviditeten. Har du tagit tempen på morgonen innan du gått upp? Har du tagit tempen innan du blev gravid?
Min temperatur låg på 35.7-35.9 innan ägglossning, 36.2-36.6 efter ägglossning och 13-14 dagar efter ägglossning steg tempen till över 37. Sedan dess har jag inte tagit tempen så mycket men sist låg temperaturen strax under 37.
Jag tror inte att temperaturen är så mycket att gå på egentligen, det är nog lite olika från dag till dag också. Allt beror ju på hur man mår, hur man sovit osv. Du behöver nog inte vara orolig alls :)[/quot
Ok tack! Kommer inte ihåg vilken tid på dygnet jag tog tempen men de var inte direkt på morgonen iallafall...och det är inte vid samma tid på dygnen som jag tagit heller...så de är nog olika och som du säger så kanske den inte är så mycket att gå på