• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • noctura
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 14:42:19 följande:

Haha, kul att nån gillade det! ;) Usch vad eländigt. Tar du omeprazol? Jag har kronisk magkatarr så jag vet hur det känns. Inte roligt alls! Krya på dig!

Jag tog det i några dagar men jag tyckte det inte gav någon vidare effekt. Jag använder mig av Silicea Mag-tarm som är ett kiselgel som jag köpte på Hälsokraft. Det är huuuur bra som helst Och jag är så glad över att jag blev rekommenderad det. Har du provat det någon gång? Fy för kronisk magkatarr, det måste vara jättejobbigt för dig..
  • noctura

Tänkte höra med er om lite råd. Vad tror ni om snowboardåkning nu i v.7-12 ? Jag kan göra regäla vurpor ibland. Jag är lite osäker på hur jag vågar göra. Hur skulle ni resonera?

• mea84

Ytterligare en fråga tilm er alla tog tempen för några dagar sedan och den låg då mellan 37,3-37,5 men tog tempen igår igen och den var då 36,8-37. Harman förhöjd temp hela graviditeten eller hur funkar detta med temperaturen? Kan jag misstänka att detta är ett dåligt tecken då tempen sjunkit? Är i v 6 (5+5) inga större grav symtom

Tack på förhand!!

• mea84
    noctura skrev 2015-02-26 20:50:12 följande:

Tänkte höra med er om lite råd. Vad tror ni om snowboardåkning nu i v.7-12 ? Jag kan göra regäla vurpor ibland. Jag är lite osäker på hur jag vågar göra. Hur skulle ni resonera?

Jag hade nog avstått, är tyvärr den lite mer oroligare typen så jag hade inte åkt men en tjejkompis till mig spelade fotboll fram till MÅNAD 5 så man ska nog göra de man tycker själv att man kan göra/klara av...bara min åsikt
  • sk0skav
    mea84 skrev 2015-02-26 20:40:20 följande:
    Grattis till plusset!! ???? befruktingen skedde för ca 2-3 (då man hade ägglossning) veckor sedan men du är inte i vecka 2-3, utan man räknar (som någon annan skrev tidigare) från sista mensens första dag. så det två första veckorna mellan sista mensens första dag till ägglossning är man ju inte gravid men man räknar från sista mens första dag. Krånglar jag till de ännu mer för dig? Hoppas inte ????????
    Tack :) .

Ja jag förstod :) .

Haha känns som jag är typ 15 år men är ju 25 år :p .

Är min första graviditet och sambons andra. Eller ja inte hans :p
  • Zam96
    mea84 skrev 2015-02-26 20:31:12 följande:
    Du som verkar så klok och kunnig i detta, måste jag då fråga om jag tänker rätt....fre den 20/2 tog jag ett gravtest, stod då gravid 1-2 veckor, tog sedan ett idag (för att jag känner ingenting, inte fått blödning heller) och idag stod det gravid (kom upp fort) sedan 2-3 veckor. Detta är clearblue test, och undrar då om denna mäter hcg och om detta då betyder att halten hcg ökat i kroppen eftersom resultatet ändrats sedan första testet? (vilket för mig är positivt) förstår du min tanke? Eller någon annan som har en åsikt/tanke? Kom gärna med synpunkter ????
    Ja, clearblue mäter hCG-halten och har ett genomsnitt på hur mycket det brukar öka och ligga på i olika veckor. Att du fått 2-3 istället betyder ju att hormonerna ökat :)

Testen har ju två remsor inuti själva testet där det finns som mest tre streck. Beroende på hur starka strecken är osv så kan testet visa olika veckor. Har för mig att om det står 1-2 så finns det två streck, 2-3 är det tre streck där ett av dem är lite svagare än de andra två, 3+ visas om alla tre streck är starka. Men för att man själv ska slippa läsa av ett klurigt graviditetstest så visar ju det digitalt :) Hoppas jag svarat på din fråga?
  • mea84
    Zam96 skrev 2015-02-26 21:58:14 följande:

Ja, clearblue mäter hCG-halten och har ett genomsnitt på hur mycket det brukar öka och ligga på i olika veckor. Att du fått 2-3 istället betyder ju att hormonerna ökat :)

Testen har ju två remsor inuti själva testet där det finns som mest tre streck. Beroende på hur starka strecken är osv så kan testet visa olika veckor. Har för mig att om det står 1-2 så finns det två streck, 2-3 är det tre streck där ett av dem är lite svagare än de andra två, 3+ visas om alla tre streck är starka. Men för att man själv ska slippa läsa av ett klurigt graviditetstest så visar ju det digitalt :) Hoppas jag svarat på din fråga?

Tack för svaret!
  • Zam96
    mea84 skrev 2015-02-26 21:09:47 följande:

Ytterligare en fråga tilm er alla tog tempen för några dagar sedan och den låg då mellan 37,3-37,5 men tog tempen igår igen och den var då 36,8-37. Harman förhöjd temp hela graviditeten eller hur funkar detta med temperaturen? Kan jag misstänka att detta är ett dåligt tecken då tempen sjunkit? Är i v 6 (5+5) inga större grav symtom

Tack på förhand!!

Jag tror temperaturen är hög genom hela graviditeten. Har du tagit tempen på morgonen innan du gått upp? Har du tagit tempen innan du blev gravid?

Min temperatur låg på 35.7-35.9 innan ägglossning, 36.2-36.6 efter ägglossning och 13-14 dagar efter ägglossning steg tempen till över 37. Sedan dess har jag inte tagit tempen så mycket men sist låg temperaturen strax under 37.

Jag tror inte att temperaturen är så mycket att gå på egentligen, det är nog lite olika från dag till dag också. Allt beror ju på hur man mår, hur man sovit osv. Du behöver nog inte vara orolig alls :)
  • Zam96
    noctura skrev 2015-02-26 20:50:12 följande:

Just för själva embryot/fostret/barnet är det nog ingen fara tror jag, livmodern brukar ofta gömma sig bakom blygdbenet till vecka 12 ungefär... Men det är ju olika för alla dock. Men jag tror det är bra skyddat :) Det beror väl mer på hur du känner inför det och hur du mår i övrigt.
  • mea84

[quote=74930463][quote-nick]Zam96 skrev 2015-02-26 22:04:53 följande:[/quote-nick]Jag tror temperaturen är hög genom hela graviditeten. Har du tagit tempen på morgonen innan du gått upp? Har du tagit tempen innan du blev gravid?

Min temperatur låg på 35.7-35.9 innan ägglossning, 36.2-36.6 efter ägglossning och 13-14 dagar efter ägglossning steg tempen till över 37. Sedan dess har jag inte tagit tempen så mycket men sist låg temperaturen strax under 37.

Jag tror inte att temperaturen är så mycket att gå på egentligen, det är nog lite olika från dag till dag också. Allt beror ju på hur man mår, hur man sovit osv. Du behöver nog inte vara orolig alls :)[/quot

Ok tack! Kommer inte ihåg vilken tid på dygnet jag tog tempen men de var inte direkt på morgonen iallafall...och det är inte vid samma tid på dygnen som jag tagit heller...så de är nog olika och som du säger så kanske den inte är så mycket att gå på

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015