• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • MalynCazzandra

Fyfan vad pyton jag mår! jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?

• mea84
    Zam96 skrev 2015-02-26 22:04:53 följande:

Jag tror temperaturen är hög genom hela graviditeten. Har du tagit tempen på morgonen innan du gått upp? Har du tagit tempen innan du blev gravid?

Min temperatur låg på 35.7-35.9 innan ägglossning, 36.2-36.6 efter ägglossning och 13-14 dagar efter ägglossning steg tempen till över 37. Sedan dess har jag inte tagit tempen så mycket men sist låg temperaturen strax under 37.

Jag tror inte att temperaturen är så mycket att gå på egentligen, det är nog lite olika från dag till dag också. Allt beror ju på hur man mår, hur man sovit osv. Du behöver nog inte vara orolig alls :)

Oj blev fel när jag citerade ditt förra inlägg! Men tack och har inte tagit tempen på morgonen som jag kommer ihåg, och tagit tempen vid olika tillfällen på dagarna så de blir kanske fel när jag mäter. Har inte för mig att jag brukar ligga över 37 grader annars, alltså innan graviditeten men nu ligger jag ju strax runt iallafall...när man tagit tempen tidigare så tror jag att jag legat mellan 36-36,5. Tack igen för svaret
  • mea84
    MalynCazzandra skrev 2015-02-26 22:20:22 följande:

Fyfan vad pyton jag mår! jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?

Jag har varken ont eller är illamående, så tyvärr (om jag får säga tyvärr) mår jag nästan som vanligt, de enda som skiljer är lite stickningar i brösten ibland och i magen men inte ont. Hade nog önskat att man kände mer så man var mer säker på att man var/är gravid. Men det verkar som att man aldrig är nöjd, har man symtom och mår dåligt så vill man ju inte det heller, skit jobbigt! Och har man inga symtom önskar man att man mådde pyton lite roliga är vi allt ibland men hoppas för din skull att du snart få må bättre under graviditeten
  • MalynCazzandra
    mea84 skrev 2015-02-26 22:30:46 följande:

Jag har varken ont eller är illamående, så tyvärr (om jag får säga tyvärr) mår jag nästan som vanligt, de enda som skiljer är lite stickningar i brösten ibland och i magen men inte ont. Hade nog önskat att man kände mer så man var mer säker på att man var/är gravid. Men det verkar som att man aldrig är nöjd, har man symtom och mår dåligt så vill man ju inte det heller, skit jobbigt! Och har man inga symtom önskar man att man mådde pyton lite roliga är vi allt ibland men hoppas för din skull att du snart få må bättre under graviditeten

Haha ja under min förra graviditet så mådde jag toppen så :-P
  • Annapanna2

Fyfan vad pyton jag mår! smile4.gif jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?

Jag har ont. Ligger dubbelvikt i soffan med värmekudde! Mår inte så illa nu, igår var värre. Har fått tabletter utskrivna, har du provat Lergigan comp? Jag tyckte dom funkade! Har ju bara tagit ett par tabletter men det lättade.. Hoppas du mår bättre snart!
  • Annapanna2
    noctura skrev 2015-02-26 20:47:49 följande:
    Jag tog det i några dagar men jag tyckte det inte gav någon vidare effekt. Jag använder mig av Silicea Mag-tarm som är ett kiselgel som jag köpte på Hälsokraft. Det är huuuur bra som helst Och jag är så glad över att jag blev rekommenderad det. Har du provat det någon gång? Fy för kronisk magkatarr, det måste vara jättejobbigt för dig..
    Skönt att du hittat nåt som funkat! Det var mycket värre för mig förut, nu märker jag knappt av det så länge jag tar mina tabletter :) Tar nexium, liknande omeprazol men funkar bättre på mig. Mår du bättre nu då, magkatarren har minskat? Så du kan smaka kantarell-kaffe? ;)
  • ronja111

Spännande och se om det är en tjej du väntar nu. De brukar ju säga att man mår olika som mamma medan man väntar sin son eller sin dotter

Myten stämmer ofta in, men inte alltid
    *hoppet är det sista som sviker*
  • noctura
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 22:42:23 följande:

Skönt att du hittat nåt som funkat! Det var mycket värre för mig förut, nu märker jag knappt av det så länge jag tar mina tabletter :) Tar nexium, liknande omeprazol men funkar bättre på mig. Mår du bättre nu då, magkatarren har minskat? Så du kan smaka kantarell-kaffe? ;)

Vad skönt att du har hittar en medicin som fungerat.

Min magkatarr har nästan helt försvunnit. Var noga med kosten men nätterna var värst så jag fick hemska krampanfall. Jag smakade lite kaffe igår men det smakade lite konstigt. Kanske inte just kantareller men någon konstig bismak hade det, mysko :D
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015