• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Irlais
    kallemaja skrev 2015-02-27 07:54:16 följande:

Ni som har berättat att ni är gravida för familj osv..i vilken vecka?

Vi berättade typ direkt. Har fått missfall förut och då var det skönt att få stöd av de närmaste, så händer det igen är det lika bra att de vet Vi delar glädjen och skulle det eventuellt bli en sorg så delar vi den också då. Andra (förutom närmaste vänner) får veta när/om vi ses och de ser magen. Kommer berätta för min chef efter KUB i v12 men övriga på jobbet får lista ut det själva

Igår var jag helt galet svullen om magen och extremt trött och illamående. Verkar bättre idag tack och lov, kunde inte ens ha jeansen knäppta utan att det tryckte på magen. Bådar inte gott for kommande mage
  • Missma01
    mea84 skrev 2015-02-26 15:59:10 följande:
    Ja, så tänker jag med. Lite mensvärk eller liknande kan ju bara vara bra pga att något växer där inne så länge man står ut och inte får otroligt ont eller blöder är jag lugn. Vilken vecka är du i?
    Ja så tänker jag med, även fast jag kan bli lite orolig ibland. Var inne i nån "jag kommer få missfall" period förre veckan och så fort jag kände nått trodde jag att nu får jag missfall. Men inget än och känner mig lite lugnare nu :) Jag är i v.8 (7+1). Vilken vecka är du i?
  • JLH87
    MalynCazzandra skrev 2015-02-26 22:20:22 följande:

Fyfan vad pyton jag mår! jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?

Då är vi två! Sen en vecka tillbaka har jag mått skit! Jag har lidit igenom dagarna på grund av illamående, trötthet och molvärk. Jag har fått "kramper" i magen som gjort riktigt ont. Jag var orolig för att det var nått fel så jag ringde och fick en tid hos gyn. Så igår gjorde dom VUL och jag fick se ett tickande hjärta o det såg bra ut :D En stor lättnad! Jag är i v7 och idag känns illamåendet bättre. Det går verkligen upp o ner.

Krya på dig :)
  • Marie14

Jag är i vecka 8, typ 7+3. Igår började jag få flytningar innnan - har varit ganska torr innan. Ursäkta ingående info - men jag har varit orolig att det inte ska vara som det ska - överallt står det ju att man får ökade flytningar när man är gravid!

• mea84
    Missma01 skrev 2015-02-27 09:03:41 följande:

Ja så tänker jag med, även fast jag kan bli lite orolig ibland. Var inne i nån "jag kommer få missfall" period förre veckan och så fort jag kände nått trodde jag att nu får jag missfall. Men inget än och känner mig lite lugnare nu :) Jag är i v.8 (7+1). Vilken vecka är du i?

Jag är i v.6 (5+6) så länge man inte får jätteont eller blöder så kan man ju vara lite lugnare. Har fått ett missfall och ett utomkveds tidigare så man är ju orolig men nu när man fick reda på att man är gravid igen så vill man ju gärna vara glad och va nöjd för varje dag som går utan smärta/blödning.
  • Zam96
    kallemaja skrev 2015-02-27 07:54:16 följande:

Ni som har berättat att ni är gravida för familj osv..i vilken vecka?

Nästan direkt, mamma i vecka 5, pappa o hans tjej, brorsan o hans tjej i vecka 6 tror jag. Jag skriver öppet om graviditeten på min blogg, men den är olänkad och lite hemlig. Facebook får veta efter RUL, ska försöka vänta så länge i alla fall. Dock blir det kanske svårt om magen kommer innan (andra barnet).

Vi tänkte från början berätta för släkt efter v12 men jag fick så dåligt samvete mot min mamma som precis innan jag plussade sa "och sen kanske du är gravid nu utan att berätta det, men jag tycker fortfarande det är bra". (Med tanke på snitt tyckte hon att jag skulle vänta så länge som möjligt med att bli gravid med barn #2)
  • aceis

Smyger mig in här. BF 9 oktober, andra barnet.

Jag bor i skåne och har en tid för inskrivning hos BM i nästa vecka, samma BM som förra graviditeten.

Jag och min man är mitt upp i att köpa hus och rådda en försäljning av vår lägenhet, och jag kan ju lugnt säga att den här enorma tröttheten (som jag av någon outgrundlig anledning hade glömt bort) inte underlättar. Inte illamåendet heller. Efter jobbet orkar jag med nöd och näppe mysa med snart-2-åringen. Allt annat är bara att glömma. Maken får dra ett väldigt stort lass. Som tur är har vi en öppen dialog kring det.

Spännande med en tvåa!

• ronja111
    JLH87 skrev 2015-02-27 09:08:49 följande:

Då är vi två! Sen en vecka tillbaka har jag mått skit! Jag har lidit igenom dagarna på grund av illamående, trötthet och molvärk. Jag har fått "kramper" i magen som gjort riktigt ont. Jag var orolig för att det var nått fel så jag ringde och fick en tid hos gyn. Så igår gjorde dom VUL och jag fick se ett tickande hjärta o det såg bra ut :D En stor lättnad! Jag är i v7 och idag känns illamåendet bättre. Det går verkligen upp o ner.

Åh vad kul! Fick du en bild med dig hem?
    *hoppet är det sista som sviker*
  • JLH87
    ronja111 skrev 2015-02-27 10:27:41 följande:
    Åh vad kul! Fick du en bild med dig hem?
    *hoppet är det sista som sviker*
    Ja jag fick två bilder :D kändes häftigt men ändå overkligt! Dock ser det bara ut som en böna än så länge.
  • MalynCazzandra
    JLH87 skrev 2015-02-27 09:08:49 följande:

Åh skönt att allt såg bra ut för dig! fick du med nån bild? Krya på dig med!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015