• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • MalynCazzandra
    Annapanna2 skrev 2015-02-26 22:40:28 följande:

Jag har ont. Ligger dubbelvikt i soffan med värmekudde! Mår inte så illa nu, igår var värre. Har fått tabletter utskrivna, har du provat Lergigan comp? Jag tyckte dom funkade! Har ju bara tagit ett par tabletter men det lättade.. Hoppas du mår bättre snart!

Nej? Vad är lergigan Comp?
  • sk0skav
    MalynCazzandra skrev 2015-02-26 22:20:22 följande:

Fyfan vad pyton jag mår! smile4.gif jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?

Jag hade sådan värk igår kväll/natt. Kunde inte sova. Plus att jag hade ont i ena höften ( gammal skada) och illamående. Min sambo som va supertrött försökte hålla sig vaken med mig men somnade, så tillslut fick jag klara mig själv :p

Har försökt äta frukost sen 10. Vid halv 11 fick jag i mig en halv smörgås med kokt ägg på, den gick fort, så nu kokar jag mer ägg :) .

Det konstiga är att jag blev mer "jobbig" efter testet igår :p . Känns som alla symptom kom på en gång då

Så du är inte ensam :)
  • sk0skav
    Marie14 skrev 2015-02-27 09:32:44 följande:

Jag är i vecka 8, typ 7+3. Igår började jag få flytningar innnan - har varit ganska torr innan. Ursäkta ingående info - men jag har varit orolig att det inte ska vara som det ska - överallt står det ju att man får ökade flytningar när man är gravid!

Så det är därför jag fått mer flytningar senaste dagarna. :p . Jag var som du, torr innan.

Haha jag är som du, skriver lite ingående med info :p
  • Annapanna2
    MalynCazzandra skrev 2015-02-27 10:56:40 följande:
    Nej? Vad är lergigan Comp? smile1.gif
    Det är tabletter mot graviditetsillamående! Dom är lite lugnande också, men med koffein så man inte ska bli för trött. Be din bm skriva ut så du slipper må så dåligt :)
  • hannap90

Är det fler än jag som har väldigt svullen mage och att få på de vanliga jeansen är obehagligt och tajt? Känns som väldigt tidigt att köpa mammabyxor nu, eller hur känner ni?

• Zam96
    hannap90 skrev 2015-02-27 12:20:46 följande:

Är det fler än jag som har väldigt svullen mage och att få på de vanliga jeansen är obehagligt och tajt? Känns som väldigt tidigt att köpa mammabyxor nu, eller hur känner ni?

Hade jag haft pengar (vi är tre som fyller år i mars...) så hade jag åkt iväg och köpt mammabyxor direkt faktiskt, det är aldrig för tidigt känner jag. De är underbart sköna och hade inte mina från förra graviditeten gått sönder hade jag haft dem redan innan jag blev gravid.

Jag köpte mina första mammabyxor i vecka 17-19 i förra graviditeten, i provrummet gick jag från obehag till himmelriket när jag testade byxorna. Så känner du för det så go for it! :)
  • Zam96
    hannap90 skrev 2015-02-27 12:20:46 följande:

Jag går sjuk hemma nu så jag har inte ens byxor på mig ibland och när jag har det så är det mysbyxor, tights eller pösigare jeans som inte sitter åt runt magen så än har jag inte så stora problem :P
  • MalynCazzandra
    Annapanna2 skrev 2015-02-27 11:37:46 följande:

Det är tabletter mot graviditetsillamående! Dom är lite lugnande också, men med koffein så man inte ska bli för trött. Be din bm skriva ut så du slipper må så dåligt :)

Aha ???? ja jag kanske får skriva in mig hos min bm snart då. Har inte gjort det än för att de brukar ju vilja boka in det typ i vecka 9 så ett tag kvar. Har alla här gjort det??
  • sk0skav
    MalynCazzandra skrev 2015-02-27 13:05:47 följande:
    Aha ???? ja jag kanske får skriva in mig hos min bm snart då. Har inte gjort det än för att de brukar ju vilja boka in det typ i vecka 9 så ett tag kvar. Har alla här gjort det??
    Jag gjorde det idag. Är i vecka 6.

Så det kan du verkligen göra :)
  • Aeskmolnet
    MalynCazzandra skrev 2015-02-27 13:05:47 följande:
    Jag skulle ringa idag men de hade så konstiga telefontider så det blir att ringa på måndag istället då jag inte vill ringa från jobbet  
    Är i vecka 6 nu (5+1)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015