• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • theresepe

Jag går in i vecka 9 idag! Så himla kul varje gång man går in i ny vecka! :)

Jag är väldigt hormonell, gråter till filmer (och då menar jag verkligen gråter... Inte fäller tårar, utan storlipar :D), mår otroligt illa! Men jag är samtidigt väldigt glad såklart!! Inte haft mina jeans på mig på 2 veckor, vågar inte testa! Haha :)

Kram på er!

• Sofie mamma till 2 prinsar
    Elesif skrev 2015-02-28 10:21:37 följande:

Hej alla!
    Jag är i vecka 8 imorgon efter många år av försök. 
    Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig och berätta om era symptom ni hade runt vecka 8, om någon känner samma sak som jag gör? Glad

Det jag känner av mest är att jag är riktigt trött och sen är inte så mycket mer.
    Jag har lite "mensverk" då och då, sen är jag bara lite illamående, yr har jag blivit någon gång, anfådd, hungrig och rikliga flytningar.

Någon annan som mest bara känner/kände sig trött? Jag är väldigt orolig och hoppas att allt är som det ska. Ska på första ultraljudet på fredag.

Jag känner absolut ingenting! Och vid mina tre tidigare graviditeter så har jag i princip bara varit lite öm i brösten. Jag är helt övertygad om att det inte finns något som du behöver oroa dig för (men du kommer oroa dig oavsett vad jag säger!;) ta det bara lugnt och njut, svårt som sjutton men det bästa du kan göra, och grattis till plusset!
  • Kraxflax

Ansluter mig jag också. Har inte funderat så mkt på graviditet trots nästan 3 veckor sen mens, snarare fått det till att den blivit sen p g a enorm stress senaste veckorna, vilket påverkat någon gång tidigare men oftast har den i alla fall kommit rätt vecka. Har känt mig extra trött men inte extremt, haft ömma bröstvårtor men avtog efter bim o kom bara då och då, reagerat lite extra på dofter och på att urinet varit så gult och ökade flytningar vid toalettbesök. Dock inte kunnat tänka mig det berodde på graviditet. Det som till slut fick mig att testa var det extrema illamåendet som kom på morgnarna, att brösten kändes mer svullna o började ömma på igen och den extrema mensvärken på kvällarna utan att mens kom. Ändå var jag hundra på minus då symptomen ändå är så milda i jämförelse med senaste graviditeten (tredje grav. nu) o att mensen har kunnat strula förut om än bara några dagar hit o dit.
    Här är det dock blandade känslor. Graviditet var absolut inget planerat och sambon har sagt att det absolut räcker med två barn, jag har känt ibland att en till någon gång  kanske men först bli klar med skolan. Har genomgått en abort för många år sen o lovade mig själv då att aldrig genomgå det igen. Nåja, jag har ännu inte berättat för sambon, han kom hem sent imorse pga jobb i natt, låter honom sova först innan jag släpper bomben. Så hinner jag låta det sjunka in lite också i mitt huvud innan.. =D
    Gjorde iaf en uträkning här på FL och fick det till att jag måste vara i vecka 8, o beräknat då till 12 oktober.

• MalynCazzandra

Idag går jag in i vecka 7!

Symptomen är många bl.a. Molvärk, illamående, trötthet och väldigt hormonell :-P men som ni skriver så är det väldigt spännande när man entrar en ny vecka

• Sweetj20

Hej, hakar på här. Plussade i förrgår och vad jag kan räkna ut (har haft bra koll på min mens det senaste) har jag bf 29 oktober, är alltså i v.5+1. Är mitt tredje barn, har ängeln Hugo som föddes i v.21+6 och dottern Luna som föddes i v.29+1, hon blir 2 år i mars. Själv blir jag 24 i år. Ska bli kul att följa med er på resans gång. :)

• caandraa

Mina symptom jag har nu i vecka 6 är att jag är trött, känns som att jag har mensvärk ganska ofta och ont i korsryggen. Jobbar i en avdelning där jag lyfter mycket så idag har varit ganska jobbig... sen blir jag väldigt varm till och från vilket känns lite kul med tanke på att jag alltid fryser annars.

spännande och kul att läsa era symptom :)

• Kraxflax

En liten fundering.. jag har under tidigare graviditet haft problem med karpaltunnelsyndrom (bortdomningar i händer främst). Har senaste veckan vaknat på nätterna av att vänster arm helt domnat bort o att det gör ont i fingrarna, måste sätta mig upp o sträcka upp armen o spreta m fingrarna för att det ska släppa. Troligtvis har det med grav. att göra då man samlar vätska..men kan man känna av så snart, har för mig det kommer senare i grav?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015