• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • DelikaTess86
    Zam96 skrev 2015-02-27 12:50:59 följande:

Jag går sjuk hemma nu så jag har inte ens byxor på mig ibland och när jag har det så är det mysbyxor, tights eller pösigare jeans som inte sitter åt runt magen så än har jag inte så stora problem :P

Jag har laddat upp med thigts och haremsbyxor. Tycker det är frukansvärt art ha på mig jeans! Är i v 9 8+4..
  • Zam96
    MalynCazzandra skrev 2015-02-27 13:05:47 följande:
    Aha ???? ja jag kanske får skriva in mig hos min bm snart då. Har inte gjort det än för att de brukar ju vilja boka in det typ i vecka 9 så ett tag kvar. Har alla här gjort det??
    Jag har inskrivning 13 mars, i vecka 9-11 (har ingen koll!). Varit på hälsosamtal än så länge i vecka 7 och fick då tid till spec-mvc på måndag eftersom min bm tyckte det var viktigt att kolla lite extra. Men det är nog normalt att man har inskrivningen efter v 9 någon gång, men vissa vill ju göra det tidigare av olika personliga anledningar :)
  • Zam96
    DelikaTess86 skrev 2015-02-27 14:04:24 följande:
    Jag har laddat upp med thigts och haremsbyxor. Tycker det är frukansvärt art ha på mig jeans! Är i v 9 8+4..
    Jag har ett par favoritjeans, hade på mig dem för två veckor sedan kanske och var tvungen att knäppa upp så ofta som gick... Just nu har jag bara boyfriendfit som är en storlek för stor, de hänger nere vid rumpan om jag inte har skärp eller drar upp dem. De funkar ändå för mig, dock jobbigt att behöva gå och dra upp byxorna hela tiden...

Förra graviditeten gick jag i mysbyxor eller tights hela tiden nästan, ibland fick det bli jeans med en hårsnoddslösning vid knäppningen (inte alls skönt, speciellt inte när man är höggravid). Den här gången satsar vi på att köpa fler gravidjeans, det har jag tagit med mig från förra graviditeten :)

Är i v8 (7+5) idag, livmodern är redan ovanför blygdbenet, men den var vid naveln i vecka 15 förra grav, så kanske den växer mer på längden för mig till att börja med. Att ligga på mage går ju knappt, men det är ändå lättare nu än förra graviditeten, kanske för att livmodern varit igenom det innan eller varit utsatt för värre smärta...
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-27 12:20:46 följande:

Är det fler än jag som har väldigt svullen mage och att få på de vanliga jeansen är obehagligt och tajt? Känns som väldigt tidigt att köpa mammabyxor nu, eller hur känner ni?

Känner precis likadant.. Jag har sedan några veckor tillbaka nästan bara använt sånadär slappa byxor med resår i midjan och leggings. Känns skitjobbigt de dagar jag ens testas att ta på mig jeans, de passar fortfarande men det känns så obehagligt med tight över magen :(
  • Maskara5
    Aeskmolnet skrev 2015-02-27 13:33:11 följande:
    Jag skulle ringa idag men de hade så konstiga telefontider så det blir att ringa på måndag istället då jag inte vill ringa från jobbet smile1.gif  
    Är i vecka 6 nu (5+1)
    Har du några gravstmptom, jag är typ samma som dig 5+6 å känner inget.. ????
  • k88
    Maskara5 skrev 2015-02-27 16:43:55 följande:

Jag är också i v. 6, 5+3. Känner mig inte gravid direkt. Inte ett endaste symtom faktiskt. Tog ett nytt test igår bara för att se om mina gravidhormoner ökat, blir ju orolig. Mycket riktigt fick jag gravid 2-3 veckor, fick 1-2 förra onsdagen så det känns ju bra :)! Det är tydligen inte alls konstigt att inte känna nått, har försökt intala mig själv att vara tacksam istället att jag kan jobba och träna precis som vanligt :)
  • Aeskmolnet

Har ett molande typ som mensvärk hela tiden.

Sedan till o från mår jag smått illa

Ömma och större bröst

Svullen mage

Maskara5 skrev 2015-02-27 16:43:55 följande:

• chazbo

Jag 6+2 idag. Svullen som få. Är och åker skidor med barnen. Får knappt igen mina redan ganska tighta skidbyxor.

Är trött som bara den och det hjälper inte med en fyraåring som vägrar gå sista biten till huset med pjäxor och man får släpa upp honom.

Annapanna. Hoppas du får cgm. Vi har pump oxå, omnipod. Så skönt.

• MLIJH

Hej tjejer och stort grattis till alla plus. Själv plussade jag på alla hjärtans dag tillsammans med svärmor. Är just nu i v 6 (5+4). Ont som fasen i brösten, halsbränna, illamående och yr. Håller tummarna att min ärta får ligga kvar

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015